Skip to content
کانادا مدت اقامت سوپر ویزا والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را به 5 سال افزایش می دهد

تاریخ انتشار

اصلاحات سوپر ویزا کانادا از امروز اجرایی می شود.

 

سوپر ویزا یک ویزای موقت است که گزینه جذابی برای شهروندان کانادایی و مقیم دائمی است که می خواهند والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا بیاورند.  سوپر ویزا یک ویزای بازدیدکننده چند ورودی است که تا 10 سال اعتبار دارد.

اصلاحات اساسی در سوپر ویزا امروز، 4 ژوئیه اعمال شد. تغییرات شامل موارد زیر است:

  • مدت اقامت دارندگان سوپر ویزا در هر ورود به کانادا به پنج سال افزایش می یابد.
  •  افرادی که در حال حاضر سوپر ویزا دارند نیز می توانند درخواست تمدید اقامت خود را تا دو سال در کانادا داشته باشند.  این بدان معناست که دارندگان سوپر ویزا اکنون می توانند تا هفت سال متوالی در کانادا بمانند.
  •  وزیر مهاجرت کانادا این اختیار را خواهد داشت که شرکت های بیمه پزشکی بین المللی را برای ارائه پوشش به متقاضیان سوپر ویزا در آینده تعیین کند.

سوپر ویزای قدیمی تنها به دارنده آن اجازه می‌داد در هر ورود تا دو سال در کانادا بماند.  علاوه بر این، تنها ارائه دهندگان بیمه کانادایی می توانند پوشش پزشکی را که درخواست های سوپر ویزا باید داشته باشند، ارائه دهند.

این اصلاحات اکنون به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اجازه می دهد تا پنج سال متوالی بدون نیاز به تمدید ویزای خود در کانادا بمانند.  همچنین به متقاضیان اجازه می دهد تا از کشورهایی غیر از کانادا بیمه پزشکی خریداری کنند.  به گفته کایل سیبک، سیاستمدار کانادایی، که در ابتدا اصلاحات را پیشنهاد کرد، ارائه بیمه پزشکی خارجی می‌تواند هزاران دلار در سال برای خانواده‌ها صرفه‌جویی کند.  علاوه بر این، Seeback گفت که اطمینان دارد که چارچوب دولت برای شرکت های بیمه بین المللی تضمین می کند که در صورت بیمار شدن دارندگان سوپر ویزا، هزینه های پزشکی پوشش داده شود.

نمایش خبر  مقایسه هزینه های دانشجویان داخلی و بین المللی در کانادا

سوپر ویزا به عنوان جایگزینی برای برنامه والدین و پدربزرگ‌ها ارائه می‌شود که اقامت دائم را به متقاضیان ارائه می‌دهد.  PGP بسیار محبوب است، اما تقاضا برای حمایت از تعداد نقاط موجود بیشتر است.  اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا سالانه حدود 200000 علاقه به فرم های حامی دریافت می کند، اگرچه تنها 35000 درخواست موجود است.  علاوه بر این، IRCC قرعه کشی هایی را برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی می تواند برای PGP درخواست کند برگزار کرده است، که منتقدان می گویند که غیرمنصفانه است زیرا کاندیدهایی که به تازگی وارد پوول شده اند ممکن است به جای کسانی که مدت طولانی تری منتظر بوده اند انتخاب شوند.

هیچ قرعه کشی برای دریافت سوپر ویزا وجود ندارد و اطمینان بیشتری را به خانواده ها ارائه می دهد.  علاوه بر این، دریافت سوپر ویزا در مقایسه با PGP زمان کمتری می برد.  پردازش سوپر ویزا ممکن است ماه ها طول بکشد در حالی که پردازش PGP ممکن است سال ها طول بکشد.  در نهایت، سوپر ویزا به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها زمان بیشتری در کانادا می‌دهد و پس از ورود مجدد به کشور تا پایان دوره اعتبار، نیازی به تمدید ندارد.