Skip to content
کانادا ششمین قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها را از ماه جولای برگزار می کند

تاریخ انتشار

با افزایش تعداد ITAها، امتیازات CRS همچنان کاهش می یابد.

در 14 سپتامبر، پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا  3250 دعوت نامه برای درخواست در جدیدترین قرعه کشی اکسپرس انتری صادر کرد که ششمین دعوت نامه از زمان از سرگیری قرعه کشی های همه برنامه ها در 6 ژوئیه است.

 حداقل امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع  510 بود. هیچ برنامه‌ای برای قرعه‌کشی مشخص نشده بود، به این معنی که دعوت‌نامه‌هایی برای نامزدهای دسته تجربه کانادا و برنامه کارگران ماهر فدرال و فدرال صادر شد.  برنامه تجارت ماهر اکسپرس اینتری یکی از برجسته ترین راه های مهاجرت به کانادا است.

 تا آخرین قرعه کشی در 31 اوت، تعداد نامزدهای دریافت کننده ITA با هر قرعه کشی 250 نفر افزایش یافت.  هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجه 500 ITA بودیم و قرعه کشی امروز ادامه این روند است.  همچنین یک کاهش تدریجی در حداقل امتیاز CRS وجود دارد که در هر تساوی بین هشت یا نه امتیاز از دست داده است.  با این حال، این تساوی متفاوت است زیرا تنها شش امتیاز کاهش داشت.  حداقل امتیاز CRS در قرعه کشی 6 جولای 557 بود.

 IRCC قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها را به مدت بیش از 18 ماه متوقف کرد و از دسامبر 2020 شروع شد. در این مدت، فقط نامزدهای واجد شرایط برای اقامت دائم تحت CEC یا برنامه نامزد استانی برای درخواست دعوت شدند.  با این حال، قرعه کشی های CEC نیز در سپتامبر 2021 متوقف شد.

کانادا در مسیر پذیرش نزدیک به 432000 مهاجر است

شان فریزر وزیر مهاجرت اخیراً گفته است که تا پایان سال 2022، کانادا رکورد کنونی خود را که 405330 مهاجر جدید در یک سال است، خواهد شکست.  از پایان ماه ژوئن، کانادا در حال حاضر پذیرای بیش از 300000 ساکن دائمی جدید در سال 2022 بوده است.

نمایش خبر  FSWP و CEC چه تفاوتی دارند؟

 کانادا در سال جاری تاکنون 40785 مهاجر را از طریق اکسپرس اینتری پذیرفته است.  این امکان وجود دارد که اگر مهاجرت با سرعت فعلی خود ادامه یابد، کانادا حتی می تواند از هدف برنامه سطوح مهاجرتی 2022 که نزدیک به 432000 نفر است، فراتر رود.

 برای تسهیل این اعداد، IRCC ​​اقداماتی مانند دیجیتالی کردن فرآیند درخواست را 100٪ و همچنین استخدام 1250 کارمند جدید را انجام داده است.

 کانادا همچنان به تلاش برای مقابله با نرخ بیکاری پایین تاریخی و همچنین بیش از یک میلیون شغل خالی برای مهاجرت بیشتر ادامه می دهد.  افزایش میزان بازنشستگی در دهه آینده، همراه با نرخ پایین زاد و ولد، به این معنی است که کانادا قادر به حمایت از نیروی کار یا اقتصاد بدون مهاجرت نیست.

تغییرات در سال 2023

برای هدف‌یابی بهتر شکاف‌ها در نیروی کار، IRCC قصد دارد در سال 2023 یک تغییر اساسی در اکسپرس انتری ایجاد کند. مهم‌تر از همه، این تغییرات به بخش اختیار می‌دهد تا برای افرادی با تجربه کاری، تحصیلات یا توانایی زبانی خاص، ITA صادر کند.  این می تواند هر نامزدی از گروه هایی باشد که معتقدند برای حمایت از اقتصاد و نیروی کار کانادا موقعیت خوبی دارند.  این امر در برخی موارد بر ارتباط امتیازات CRS تأثیر می گذارد و ممکن است در برخی قرعه کشی های آینده از اهمیت کمتری برخوردار شوند.

 در ژوئن، شان فریزر، وزیر مهاجرت، دلیل این پیشنهاد را هنگام روی صحنه در کنفرانس فناوری Collision، توضیح داد و اظهار داشت: «اگر بتوانیم مهارت‌هایی را که در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده مورد نیاز است، طراحی کنیم، می‌توانیم افرادی را بیاوریم که می‌توانند به زمین برسند.  در حال اجرا باشد و تاثیر اقتصادی زیادی داشته باشد.»

نمایش خبر  اکسپرس انتری: پس از اعلامیه کانادا مبنی بر اینکه انتخاب‌های همه برنامه‌ها از جولای ازسرگرفته می‌شود

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: دسته تجربه کانادا برنامه کارگران ماهر فدرال  و برنامه تجارت ماهر فدرال.  کاندیدهای برنامه نامزد استانی  در اکسپرس اینتری پوول از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.

 اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع  برای رتبه‌بندی نمایه‌های کاندیداها استفاده می‌کند.  کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، یک دعوت نامه برای درخواست دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

 پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد.  افسر اطلاعات بیومتریک ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا اسناد بیشتری را درخواست کند.  پس از تکمیل، در صورت تایید، کاندید اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک تر است.