Skip to content
کانادا سیاست ساعت کار خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی را تا آوریل 2024 تمدید می کند

تاریخ انتشار

وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که قصد دارد سیاستی را که به برخی از دانشجویان بین المللی اجازه می دهد فراتر از حد معمول 20 ساعت در هفته که برای اشتغال خارج از دانشگاه در خارج از تعطیلات تحصیلی تعیین شده است، ادامه دهد.

در پاسخ به کمبود نیروی کار رو به افزایش در کانادا، وزارت مهاجرت کشور یک سیاست موقتی در سال 2022 اجرا کرد، که به برخی از دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا اشتغال تمام وقت (40 ساعت در هفته) خارج از دانشگاه را دنبال کنند.

قبل از اعلام دیروز، این سیاست موقت قرار بود در 31 دسامبر امسال پس از اجرا در 15 نوامبر 2022 منقضی شود. با این حال، اعلام دیروز این سیاست موقت را تا 30 آوریل 2024 تمدید کرده است.

توجه: قبل از اینکه این سیاست جدید در پایان سال 2022 اثر بگذارد، IRCC فقط به دانشجویان بین المللی اجازه می داد تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی خارج از دانشگاه کار کنند. در طول تعطیلات تحصیلی برنامه ریزی شده (هفته مطالعه، تعطیلات زمستانی و غیره)، دانشجویان بین المللی همیشه مجاز بودند تا تحت سیاست فعلی IRCC کار تمام وقت انجام دهند.

این بدان معناست که، همانطور که در اعلام دیروز توضیح داده شد، “دانشجویان بین المللی که در حال حاضر در کانادا هستند، همچنین متقاضیانی که تا 7 دسامبر 2023 … [یک درخواست مجوز تحصیل] ارسال کرده اند، تا آن زمان قادر خواهند بود بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند.”

نمایش خبر  یک نظرسنجی: دانشجویان بین‌المللی کانادا را به دلیل شهرتش در امنیت و همه شمول بودن انتخاب می‌کنند مسیرهای زیادی برای ماندن فارغ‌التحصیلان در کانادا وجود دارد.

اطلاعات بیشتری در مورد واجد شرایط بودن دانشجویان بین المللی برای این سیاست در زیر ارائه خواهد شد.

این برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط در سراسر کانادا چه معنایی دارد؟ تصمیم IRCC، در حالی که سیاست را دائمی نکرد که بسیاری از دانشجویان بین المللی امیدوار بودند، باز هم برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر کانادا مفید خواهد بود.

این به این دلیل است که امکان کار کردن ساعات بیشتر باعث می شود دانشجویان بین المللی کمتر از نگرانی در مورد پول بار داشته باشند. همانطور که یک دانشجوی بین المللی از اکوادور در یک داستان CBC از نوامبر توضیح داد، توانایی دنبال کردن کار تمام وقت “به ما اجازه می دهد پول بیشتری بگیریم و بار مالی را نداشته باشیم، یا نگران پول نباشیم.”

واجد شرایط بودن برای سیاست ساعت کار IRCC

فقط برخی از دانشجویان بین المللی واجد شرایط هستند که فراتر از حد معمول تعیین شده برای اشتغال خارج از دانشگاه کار کنند. به طور خاص، برای کار کردن بیش از 20 ساعت در هفته، یک دانشجوی بین المللی باید:

کلاس های حضوری در مؤسسه آموزش عالی کانادایی خود را بگیرد (نه آنلاین از خارج از کشور)*

مجوز کار خارج از دانشگاه را در مجوز تحصیل خود داشته باشند

*دانشجویانی که درخواست مجوز تحصیل را از 7 اکتبر سال گذشته – روزی که IRCC این سیاست موقت را در سال 2022 اعلام کرد – ارسال کرده اند، همچنین قادر بوده اند از حذف محدودیت ساعت کار خارج از دانشگاه بهره ببرند.

آیا IRCC در نظر می گیرد تا اقدامات اضافی در این خط را در نظر بگیرد؟ به عنوان بخشی از اعلام دیروز، IRCC همچنین توجه داشته است که وزارت مهاجرت “ادامه خواهد داد تا گزینه هایی برای این سیاست در آینده را بررسی کند”. در حالی که تا به حال هیچ چیز دقیقی توسط IRCC اقدام نشده است، اعلام مهم دیروز اشاره خاصی به اینکه IRCC احتمالاً “ساعات

نمایش خبر  چرا عدم پذیرش برخی افراد به خاک کشور کانادا رفع نمی‌شود؟

بخشی از اعلامیه دیروز، IRCC نیز اشاره کرده است که وزارت مهاجرت “ادامه خواهد داد تا گزینه هایی برای این سیاست در آینده را بررسی کند”. در حالی که تا به حال هیچ چیز دقیقی توسط IRCC اقدام نشده است، اعلام مهم دیروز اشاره خاصی به اینکه IRCC احتمالاً “ساعات کار خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی را به 30 ساعت در هفته در حالی که کلاس در حال برگزاری است، گسترش دهد.”

این یک انحراف دیگر از محدودیت های معمولی که برای اشتغال خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی تعیین شده است، به این معنی که اتباع خارجی که در حال تحصیل در کانادا هستند، در حال حاضر به 20 ساعت کار خارج از دانشگاه در هفته محدود هستند در حالی که در حال حضور در کلاس هستند.

مطمئناً با CICNews برای به روزرسانی های بیشتر در مورد این و سایر توسعه های سیاست حیاتی مربوط به دانشجویان بین المللی در سراسر کشور بررسی کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420