Skip to content
کانادا دوره واجد شرایط بودن تحصیل آنلاین را برای متقاضیان PGWP تمدید می کند

تاریخ انتشار

 

دانشجویان بین المللی اکنون می توانند از تحصیل آنلاین که تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ انجام شده، برای واجد شرایط بودن PGWP خود استفاده کنند.

تحصیل آنلاین معمولاً برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) کاربرد ندارد، اما از زمان شیوع همه‌گیری، این موضوع تغییر کرده است.

دانشجویان بین‌المللی اکنون می‌توانند ۱۰۰٪ تحصیل خود را به صورت آنلاین از خارج کانادا انجام داده و پس از تکمیل برنامه، همچنان PGWP دریافت کنند. کانادا دوره ای را که دانشجویان بین المللی می توانند به صورت آنلاین تحصیل کنند از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ تمدید کرده است. این اقدام در ابتدا در سال ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از اقدامات مرتبط با ویروس کرونا انجام شد تا به دانشجویان بین المللی متاثر از همه‌گیری، اجازه دهد همچنان برای PGWP واجد شرایط باشند.

دانشجویان بین المللی: ما مدت زمانی که می توانید از خارج کانادا و بصورت آنلاین تحصیل کنید و این زمان برای واجد شرایط بودن برای PGWP لحاظ شود را تمدید می کنیم. شما می توانید:
✅ زمان تحصیل آنلاین از مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ را حساب کنید.
✅ حداکثر ۱۰۰٪ از زمان تحصیل خود را به صورت آنلاین انجام داده و برای PGWP واجد شرایط باشید.

وبسایت دولت کانادا می‌گوید که این قانون حتی اگر در حال تحصیل در دو برنامه باشید، تا زمانی که برنامه‌ها بین مارس ۲۰۲۰ و تابستان ۲۰۲۲ ادامه داشته یا شروع شده باشند، اعمال می‌شود.

برنامه‌های تحصیلی باید از طریق یک مؤسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI) و واجد شرایط باشند و سایر الزامات PGWP را نیز برآورده کنند. کوتاه ترین مدت برای یک برنامه ممکن است هشت ماه باشد. زمان صرف شده برای تحصیل در خارج از کانادا پس از ۳۱ آگوست ۲۰۲۲، و هر میزان زمانی که برای تحصیل قبل از درخواست مجوز تحصیل، سپری شده، در طول PGWP به حساب نمی‌آید.

نمایش خبر  آشنایی با برنامه کاندیدای مهاجرتی انتاریو

طول دوره تحصیل شما، هم برای واجد شرایط بودن PGWP و هم برای تعیین مدت اعتبار PGWP مهم است. اگر برنامه تحصیلی شما بیش از هشت ماه و کمتر از دو سال بود، اعتبار PGWP با طول برنامه تحصیلی مطابقت دارد. اگر بیش از دو سال بود، PGWP ممکن است تا سه سال طول بکشد.

مسیرهایی برای مهاجرت به کانادا از طریق PGWP باز می‌شوند

داشتن تجربه کاری و تحصیلی در کانادا، می تواند برای درخواست مهاجرت بسیار به شما کمک کند. گزارشی از اداره آمار کانادا می‌گوید: از هر ۱۰ دانشجوی بین‌المللی، شش نفر (دارندگان مجوز تحصیل برای اولین بار) که در طول تحصیل یا پس از آن کار می‌کرده‌اند، اقامت دائم دریافت کرده‌اند.

برخی از مسیرهای مهاجرتی در کلاس اقتصادی مانند اکسپرس انتری، برنامه تجربه کبک و برنامه کاندیداتوری استانی، همگی برای تجربه کاری در کانادا ارزش زیادی قائل هستند. حتی برخی از برنامه ها به آن نیاز دارند.

برای مثال دسته تجربه کانادایی، یک برنامه مدیریت از طریی اکسپرس انتری است که به یک سال تجربه کاری کانادایی در یک شغل بامهارت نیاز دارد. برنامه تجربه کبک، مسیری محبوب برای فارغ التحصیلان بین المللی فرانسوی زبان در کبک است. همچنین، PNP مسیرهای مهاجرتی را برای افرادی که واجد شرایط اکسپرس انتری نیستند باز می کند.

مجوز PGWP یک مجوز کار باز است، به این معنی که شما می توانید از آن برای کار برای هر کارفرما و در هر شغلی در کانادا استفاده کنید. این مجوز یک قرارداد یک باره است و قابل تجدید یا تمدید نیست.

نمایش خبر  پشتیبانی از مهاجرت به کانادا از سال گذشته کاهش یافته است.

با این حال، اگر آن را دریافت کنید، فرصت این را خواهید داشت که در هر جایی از کانادا کار کنید. مطالعات نشان می دهد که داشتن تجربه کاری و تحصیلی در کانادا می تواند پتانسیل درآمدزایی مهاجران را افزایش دهد. بنا به این دلایل، PGWP مجوز کار بسیار محبوبی است، زیرا درها را به روی فرصت ها در کانادا باز می کند.