Skip to content
کانادا تمام محدودیت‌های سفر مرتبط با کووید-۱۹ را از اول اکتبر حذف می‌کند

تاریخ انتشار

مسافران دیگر نیازی به نشان دادن مدرک واکسیناسیون یا استفاده از برنامه ArriveCan برای ورود به کانادا نخواهند داشت

دولت کانادا اعلام کرده است که از 1 اکتبر 2022 واکسن مورد نیاز را برای همه مسافران حذف می کند و برنامه ArriveCan را اختیاری می کند.

 آژانس بهداشت عمومی کانادا می گوید که از اول اکتبر 2022، همه مسافران، صرف نظر از شهروندی، دیگر مجبور نیستند:

  • اطلاعات بهداشت عمومی را از طریق برنامه یا وب سایت ArriveCAN ارسال کنید.
  •  ارائه مدرک دال بر واکسیناسیون؛
  •  تحت آزمایش قبل یا هنگام ورود قرار بگیرید.
  •  قرنطینه یا ایزوله مرتبط با COVID-19 را انجام دهید.
  •  در صورت بروز علائم یا علائم کووید-19 در بدو ورود به کانادا، نظارت کرده و گزارش دهید.

علاوه بر این، پوشیدن ماسک دیگر در پروازها یا قطارهای داخل کانادا اجباری نخواهد بود.  PHAC می‌گوید که حذف محدودیت‌های سفر به دلیل نرخ بالای واکسیناسیون در کانادا، کاهش میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر، و همچنین در دسترس بودن و استفاده از تقویت‌کننده‌های واکسن است.  دولت همچنان اکیداً توصیه می کند که مسافران همچنان به پوشیدن ماسک و نظارت دقیق بر سلامت خود ادامه دهند.

 ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت می گوید: «به لطف کانادایی هایی که برای واکسینه شدن آستین بالا زده اند، به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم با خیال راحت اقدامات بهداشتی را در مرز لغو کنیم.  با این حال، ما انتظار داریم که COVID-19 و سایر ویروس‌های تنفسی در ماه‌های سرد به گردش خود ادامه دهند، بنابراین من همه را تشویق می‌کنم که در مورد واکسیناسیون COVID-19 خود، از جمله دوزهای تقویت‌کننده و انجام اقدامات فردی بهداشت عمومی، به‌روز باشند.

نمایش خبر  CMHC بررسی بازار مسکن کانادا در سال 2023 و چه انتظاراتی برای سال 2024 وجود دارد

ArriveCan برای تبدیل شدن به اختیاری

برنامه ArriveCan برای مسافرانی که از خارج وارد می شوند اختیاری خواهد شد.  مسافران دیگر نیازی به آپلود برنامه سفر و مدرک واکسیناسیون خود در برنامه برای نشان دادن عوامل CBSA ندارند.

بدون نیاز به سفرهای داخلی

این اعلامیه در پاسخ به چشم انداز جهانی در مورد همه گیری COVID-19 انتظار می رفت.  موارد کاهش یافته است زیرا افراد بیشتری واکسینه می شوند و ویروس به جای یک بیماری همه گیر به سمت بومی شدن مانند سرماخوردگی پیش می رود.

 کانادا از ژوئن گذشته الزامات واکسیناسیون را برای سفرهای داخلی و خارجی به حالت تعلیق درآورده است.  در آن زمان، مقامات دولتی گفتند که تعلیق این واکسن ها بازتابی از بهبود وضعیت بهداشت عمومی است، به طوری که 90 درصد از کانادایی ها قبلاً علیه COVID-19 واکسینه شده اند.

 در سطح جهان، از زمان شروع همه‌گیری، بیش از 612 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از شش میلیون مرگ ثبت شده است.  این اعداد احتمالاً بیشتر است زیرا بسیاری از افراد آزمایش نمی‌شوند یا به‌طور دیگری تشخیص داده نمی‌شوند.