Skip to content
کانادا تاییدیه سلامت در میان کمبودهای تاریخی را مورد هدف قرار می دهد

تاریخ انتشار

در روز 5 ام دسامبر 2022، وزیر مهاجرت شان فریزر از یک پیشنهاد برای کمک به افراد حوزه سلامت در بخش سلامت کانادا خبر داد.

در کنفرانسهای مطبوعاتی این روزها، وزیر مهاجرت از پیشنهاد های پروژه برای کمک به روندها خبر داد و اعلام کرد که برای رسیدن تجربه، مهارت و اعتبارات داخلی IEHP را برقرار خواهد کرد بنابراین استعداد های آنها به درستی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهادات بواسطه برنامه های شناخت اعتبارات خارجی مدیریت می شود، یک برنامه فدرال که سرمایه هایی را برای دولتها و سازمانها فراهم می آورد تا از به رسمیت شناسی مدارک خارجی در کانادا حمایت کند. وزیر مهاجرت کانادا از سرمایه گذاری 90 میلیون دلاری در این برنامه خبر داد.

هر پروژه ای طبق شرایط زیر می واند واجد شرایط باشد.

موانع کاهش یافته برای به رسمیت شناسی مدارک خارجی برای IEHP، با ارتقای فرایندهای به رسمیت شناسی، طراحی مراحل به رسمیت شناسی و توسعه ی دسترسی به عملکردهای این زمیننه؛ یا

ارائه IEHP با تجربه کار کانادایی مناسب برای زمینه های استخدام مورد نظر آنها در حالیکه خدمات حمایتی برای شرکت کنندگان را ارائه می دهد، مانند هزینه های مربوط به حمل و نقل و مراقبت از کودکان، نظارت و کوئچینگ

آسان سازی تغییر کار بین دستگاه های کانادایی برای مشاغل مراقبت از سلامت و IEHP به منظور کاهش موانع ساختاری و اجرایی برای افراد شاغل در حوزه سلامت که بدنبال کار در حوزه های قضایی دیگری هستند.

علاوه بر این، پروژه های قابل قبول باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

نمایش خبر  نوا اسکوشیا قصد دارد در سال 2024 به دانشجویان بین المللی 12,900 مجوز مطالعه صادر کند

توسعه ی اجرا و بررسی سیستم های اعتبار سنجی با تاکید بر کاهش فرایندهای قانونی و یا هماهنگ سازی استانداردهای شغلی به منظور افزایش پذیرش مدارک بین المللی و یا تغییر شغل

ارائه سوبسید از درآمد، منتورشیپ به IEHP برای کمک کردن به یکپارچه سازی بازار کار کانادایی

پیشنهادات تا 40 ژانویه 2023 پذیرفته خواهد شد. پروژه های موفق می توانند حداقل 50000 دلار و حداکثر 10 میلیون دلار سرمایه دریافت کنند.

چرا کانادا این کار را می کند؟

کانادا با کمبودهای کار تاریخی در چند صنعت روبرو می شود که شامل کشاورزی های فصلی، گردشگری و خرده فروشی و حوزه سلامت هستند.

وزیر مهاجرت ذکر که 47 درصد از تازه واردان متخصص با یک تحصیلات در حوزه سلامت از کشورهای دیگری در مشاغل در حوزه های غیر از حوزه سلامت، که نیازمند مدرک دبیرستان است، بودند یا بیکار بودند . در پاسخ به این مورد، کانادا تاکنون موانع موجود برای اقامت دائم پیش روی نیروهای کار حوزه سلامت را برداشته است.

مهاجران مشغول به کار در داخل کشور که دارای مدارک خارجی هستند در مقایسه با افراد دارای مدارک کانادایی به همان اندازه از شانس پیدا کردن شغل برخوردار بودند.

براساس این صلاحیت سنجی همیشگی، تغییرات در سیستم اعتبار سنجی کانادا عامل اصلی برای رسیدگی و رفع کمبودهای حوزه کار و بهره بردن از استعدادهای تخصص هایی است که بطور بین المللی آموزش دیده اند و در حال حاضر در کشور حضور دارند.

درحالیکه حوزه حال حاضر این پروژه بر افراد شاغل در حوزه سلامت تمرکز دارد این احتمال وجود دارد که دولت فدرال همچنان به بررسی نوآوری ها برای بخشهای دیگر ادامه دهد و کارفرمایان بیشتری شکاف تخصصی میان کارمندانشان را گزارش بدهند.

نمایش خبر  رشد جمعیت کانادا به بالاترین سطح در بیش از 30 سال گذشته رسیده است