Skip to content
نوا اسکوشیا قصد دارد در سال 2024 به دانشجویان بین المللی 12,900 مجوز مطالعه صادر کند

تاریخ انتشار

نوا اسکوشیا جزئیات تخصیص دانشجویان بین المللی خود را برای مؤسسات آموزش عالی منتشر کرده است.

برای سال 2024، دولت فدرال به نوا اسکوشیا 12,900 مجوز مطالعه داده است. این تعداد تقریبا 7,000 تا کمتر از تعداد مجوزهایی است که این استان در سال 2023 به دانشجویان بین المللی صادر کرده است.

از اکتبر 2023، نوا اسکوشیا تقریبا 16,000 دانشجوی بین المللی را به صورت تمام وقت ثبت نام کرده است.

این استان مجوزهای مطالعه را بین 32 مؤسسه یادگیری معین (DLIs) توزیع می کند، که تنها مؤسسات آموزش عالی در کانادا هستند که مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند. بر اساس اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، نوا اسکوشیا رسما 41 DLI دارد.

مجوزها به شرح زیر تخصیص داده شده اند:

11,565 به 10 دانشگاه استان و کالج جامعه نوا اسکوشیا 710 به دوازده کالج حرفه ای خصوصی 526 به نه مدرسه زبان. این استان می گوید همچنین 99 فضای درخواست را برای انعطاف پذیری در مواجهه با شرایط غیرمنتظره نگه خواهد داشت.

برایان وونگ، وزیر آموزش پیشرفته نوا اسکوشیا، گفت: “ما با توجه به بسیاری از عوامل مانند ثبت نام در برنامه های نیازمند ما و مدیریت رشد در جوامع، رویکردی متفکرانه برای تخصیص سقف فدرال در سراسر استان اتخاذ کرده ایم. با این حال، ما همچنان قصد داریم برای تخصیص بزرگتری از دولت فدرال اقدام کنیم.”

سقف فدرال بر روی مجوزهای مطالعه در 22 ژانویه به عنوان یکی از بسیاری از اقداماتی که IRCC برای ثبات تعداد دانشجویان بین المللی در کشور و بهبود پایداری سیستم انجام داده است، معرفی شد. در کل، کانادا انتظار داشت در سال 2024 به دانشجویان بین المللی 360,000 مجوز مطالعه صادر کند، که نسبت به سال قبل 35٪ کاهش یافته است.

نمایش خبر  آیا می توانم با سابقه کیفری وارد کانادا شوم؟

تعداد مجوزهای مطالعه با تعداد نامه های تصدیق استانی (PALs) که یک استان می تواند صادر کند، همخوانی دارد و به استان ها بستگی دارد که چگونه آنها را به درخواست کنندگان مجوز مطالعه که یک نامه پذیرش از یک DLI دریافت کرده اند، صادر کنند.

توجه داشته باشید که این سقف برای دانشجویان بین المللی که در برنامه های درجه کارشناسی ارشد یا فارغ التحصیل ثبت نام کرده اند، برای دانشجویانی که در حال حاضر دارنده مجوز مطالعه هستند، یا برای تجدید مجوز مطالعه اعمال نمی شود.

درخواست کنندگان دانشجوی بین المللی اکنون باید یک PAL را در نهایی درخواست مجوز مطالعه خود شامل کنند.

جزیره پرنس ادوارد

در 7 مارس، جزیره پرنس ادوارد اعلام کرد که قصد دارد به دانشجویان بین المللی 2,000 مجوز مطالعه صادر کند.

اینها بین سه DLI توزیع خواهند شد:

کالج د لایل (105 مجوز مطالعه) کالج هلند (710 مجوز مطالعه) دانشگاه جزیره پرنس ادوارد (1185 مجوز مطالعه) در PEI، وزارت کار، آموزش پیشرفته و جمعیت DLIs را با PALs تأمین خواهد کرد. سپس DLIs آنها را به درخواست کنندگان دانشجوی بین المللی به عنوان بخشی از درخواست مجوز دانشجویی فدرال صادر خواهند کرد.

تخصیص در سایر استان ها

اونتاریو و بریتیش کلمبیا از اینکه چگونه قصد دارند تخصیص PALs خود را توزیع کنند، زودتر این ماه اعلام کردند.

اونتاریو 96٪ از مجوزهای مطالعه تخصیص داده شده را به دانشگاه ها و کالج های عمومی صادر خواهد کرد. 4٪ باقی مانده بین “مدارس زبان، دانشگاه های خصوصی و سایر مؤسسات” در سراسر استان توزیع خواهد شد. این استان اعلام نکرده است که چند PAL دولت فدرال تخصیص داده است.

نمایش خبر  چطور در زمینه کاری خود در کانادا شغلی بیابید

در مقابل