Skip to content
کانادایی ها چگونه دیوالی را جشن می گیرند؟

تاریخ انتشار

12 نوامبر نشانگر شروع دیوالی خواهد بود – یک جشن مقدس برای بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان.

دیوالی یک جشن (عمدتا هندو) است که برای گرامیداشت پیروزی خوب بر بد، اهمیت شروع های جدید، و معنای احترام گذاشتن به اجداد (در میان بسیاری از چیزهای دیگر) جشن گرفته می شود. اغلب “جشن نورها” نامیده می شود، دیوالی در طول پنج روز برگزار می شود، با معانی مرتبط با چندین رویداد مقدس در هندوییزم. این جشن همچنین توسط برخی از فرق سیک، بودایی و جینیزم جشن گرفته می شود (با تغییرات در آیین و معنی). برای بسیاری، دیوالی همچنین نشانگر شروع سال جدید بر اساس تقویم ماهی هندو است.

با توجه به این اهمیت گسترده، دیوالی همچنین یک جشن معروف در کانادا است، با جشن های عمومی، شناخت، رویدادهای ویژه، و بیشتر برای گرامیداشت این جشن در اینجا. برای آموختن بیشتر در مورد چگونگی جشن گرفتن دیوالی در کانادا ادامه دهید.

دیوالی در کانادا چگونه جشن گرفته می شود؟

تمام موارد اصلی جشن های دیوالی در کانادا قابل یافتن است – از چراغ های روغنی درخشان (یا دیاها) تا چیدمان های رنگی کف (یا رانگولی)، به اشتراک گذاشتن غذای خوشمزه، دیدار دوستان و خانواده، خواندن، رقصیدن، و بیشتر.

معمولا، جشن های دیوالی در کانادا (به غیر از جشن های خصوصی) توسط نوعی سازمان جامعه – اغلب یک سازمان دانشجویی دانشگاه، گروه فرهنگی، یا معبد – برگزار می شوند. همچنین رویدادهای جامعه بزرگتری وجود دارد که با دولت های شهری برگزار می شوند، و اغلب در مراکز شهر برگزار می شوند. این جشن ها اغلب شامل موسیقی، رقص، نمایشگاه های غذای سنتی هندی، بازارچه ها، و اغلب آتش بازی ها می شوند.

نمایش خبر  امکانات مجوز کار برای تولیدات تلویزیونی و سینمایی در کانادا

اگر به دنبال جشن های دیوالی باز برای عموم هستید، توصیه می شود برای رویدادهای در نزدیکی خود یک جستجوی سریع وب انجام دهید. برای آموختن بیشتر در مورد برخی از بزرگترین جشن های دیوالی در بزرگترین جوامع هندی کانادا ادامه دهید.

جشن های دیوالی در میسیساگا. جمعیت بزرگ هندی کانادا دلیل کلیدی برای محبوبیت دیوالی در اینجا است. چندین دختر در لباس سنتی روی صحنه در طول جشن های دیوالی در میدان جشن در میسیساگا می رقصند.

جشن های دیوالی در تورنتو و منطقه بزرگ تورنتو (GTA) جشن نورهای دیوالی

برگزار شده توسط بنیاد جهانی هنر، فرهنگ و میراث، جشن نورها یک رویداد سالانه است که ادعا می کند بزرگترین جشن دیوالی در آمریکای شمالی است.

برگزار شده در 4 و 5 نوامبر در میدان ناتان فیلیپس در تورنتو – از ساعت 12 تا 9 بعد از ظهر – این جشن شامل چندین ویژگی دیوالی خواهد بود، از جمله آتش بازی، اجراهای موسیقی و رقص، و یک بازار بزرگ با بیش از 100 فروشنده محلی ویژه. این رویداد رایگان است و در هر دو روز در همان ساعات برگزار خواهد شد.

دیوالی دهاماکا 2023

برگزار شده توسط آژانس رسانه ای Dream و گروه بین المللی کوکتل، دیوالی دهاماکا 2023 در مرکز بانکت کاپیتول در میسیساگا در 5 و 11 نوامبر، بین ساعت 12 تا 9 بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

این رویداد رایگان است و سرگرمی برای تمام خانواده را شامل می شود – از جمله نقاشی صورت، رقص و موسیقی، کاربرد حنا (خمیری ساخته شده از درخت حنا، که پوست را لکه دار می کند و برای اعمال هنر بدن موقت استفاده می شود)، بازارهای دیوالی، و بیشتر. این رویداد همچنین جوایزی برای شرکت کنندگان خواهد داشت، از جمله جوایز برای بهترین لباس پوشیده، و فرصت های قرعه کشی.

نمایش خبر  اکسپرس انتری : کانادا برای اولین بار گزینش بر اساس دسته‌بندی برای حرفه‌های صنعتی برگزار می‌کند

جشن دیوالی نورث یورک – جشن نورها

جشن دیوالی نورث یورک یک رویدادی است که توسط بنیاد موکشا کانادا برگزار شده و در میدان مل لستمن از ساعت 11 تا 21 در 11 نوامبر برگزار می شود.

این رویداد شامل غذا، اجراهای موسیقی، و نمایشگاه های خرید دیوالی خواهد بود – و جالب است که همچنین کارگاه های هنری و صنایع دستی را نیز دارد، به شرکت کنندگان فرصتی می دهد تا تزئینات خود را بسازند. این رویداد همچنین یک مسابقه رانگولی را نیز خواهد داشت و ورود به آن رایگان است.

جشن های دیوالی در ونکوور جشن های دیوالی در ونکوور و اطراف آن زیاد هستند، با اینکه شهر یکی از بزرگترین جمعیت های هندی در کانادا را دارد. با این حال، یکی از مهمترین جشن های دیوالی در این شهر، جشن دیوالی است.

جشن دیوالی یک جشن سالانه است که توسط جامعه جشن دیوالی برگزار می شود، که شامل چندین رویداد در سراسر ونکوور و ساری است. این رویدادها از نظر قیمت و آنچه که ارائه می دهند متفاوت هستند. امسال بیستمین سالگرد معرفی جشن را گرامی می دارد، و به همین دلیل امسال یک “موضوع عروسی” را طی جشن های دیوالی اتخاذ خواهد کرد. برخی از رویدادهای امسال عبارتند از:

دیوالی در کوکیتلام؛ دیوالی داون تاون ساری؛ و زمان داستان دیوالی (رویداد مجازی). علاوه بر این، یک تجربه جشن دیوالی منحصر به فرد به بریتیش کلمبیا جشن های قایق دیوالی سالانه هستند (که با توجه به موقعیت ساحلی شهر امکان پذیر است). این گردهم آیی ها توسط Vancouver Boat Parties برگزار می شوند. امسال دو رویداد را شامل می شود:

نمایش خبر  تورم رو به افزایش کانادا برای مهاجران به چه معناست؟ این تورم بالا چه مدت به طول می‌انجامد؟ اسکوشیا بانک پیشبینی می‌کند که تا سال 2023 ثبات پیدا می‌کند.

جشن قایق بالیوود فیوژن دیوالی ونکوور (رویداد 19+); و جشن قایق دیوالی ونکوور. جشن های دیوالی در مونترال با یک جمعیت هندی نسبتا کوچکتر نسبت به ونکوور و تورنتو، مونترال هنوز هم جشن های دیوالی را برای کسانی که این جشن را جشن می گیرند، برگزار می کند.

یک رویداد جالب کارگاه ساخت شمع است که توسط کتابخانه عمومی پیرفوند برگزار می شود. این رویداد فرصتی را برای درک عمیق تر از ساخت و قرار دادن دیاها – به علاوه اهمیت مذهبی و فرهنگی آنها در طول دیوالی – ارائه می دهد. ورود به این رویداد رایگان است و بین ساعت 4:30 تا 6 بعد از ظهر در جمعه 10 نوامبر برگزار می شود.