Skip to content
کانادایی ها فصل تعطیلات را چگونه جشن می گیرند

تاریخ انتشار

 

سویه امیکرون سرعت بازگشت به یک کریسمس معمولی در کانادا را کاهش می دهد.

امروز کریسمس است و احتمالاً کانادایی ها را در حال باز کردن هدایا در اطراف درخت کریسمس تزئین شده و نوشیدن کاکائوی داغ، خواهید دید.

ما این را می‌دانیم، زیرا طبق گفته اداره آمار کانادا، اینها چیزهایی هستند که کانادایی‌ها مجموعاً میلیون‌ها و میلیاردها دلار در فصل تعطیلات برای آن صرف می‌کنند.

این کریسمس کاملاً به حالت عادی باز نگشته است، زیرا سویه امیکرون باعث افزایش موارد ابتلا و ترس از کووید در کانادا شده است. همانطور که گفته شد، نظرسنجی اخیر انگوس رید نشان می دهد که کانادایی ها بیشتر از سال گذشته فعالیت های معمول کریسمس را انجام خواهند داد.
کریسمس از مسیحیت سرچشمه می گیرد، اما اکثر کانادایی ها آن را به عنوان یک تعطیلات سکولار جشن می گیرند. سنت‌های معمول در زمان کریسمس نظیر دورهمی، خوردن غذا و تبادل هدایا، برای هر کسی و از هر مذهبی آزاد است.

اگرچه حدود دو سوم کانادایی ها مسیحی هستند، ولی دومین عقیده پرطرفدار در کانادا اصلاً یک دین نیست. حدود ۲۴ درصد از کانادایی ها در نظرسنجی ملی خانواده در سال ۲۰۱۱ گزارش دادند که هیچ وابستگی مذهبی ندارند. اداره آمار کانادا هر ۱۰ سال یک بار اطلاعات دینی را به روز می کند، بنابراین آمار منتشره در سال آینده داده های ۲۰۲۱ را دربر خواهد داشت.

در بررسی سال ۲۰۱۱، حدود ۳ درصد از جمعیت کانادا مسلمان، نزدیک به ۲ درصد هندو، کمی بیش از ۱ درصد سیک، و بودایی ها و یهودیان هر یک حدود ۱ درصد بودند. ادیان دیگر کمتر از یک درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می دادند.

نمایش خبر  افزایش بیش از پیش استفاده دانشجویان بین المللی از PGWP به عنوان سکوی پرش اقامت دائم کانادا

برخلاف برخی از کشورهای دیگر مانند هند، مالزی و سنگاپور، کانادا تعطیلات رسمی ملی برای جمعیت متنوع خود ندارد. فقط تعطیلات مسیحی و سکولار در فهرست تعطیلات عمومی کانادا گنجانده شده‌اند. با وجود کمبود یک روز تعطیل، کانادایی ها همچنان تعطیلاتی مانند دیوالی، گورپوراب، هانوکا، روز بودی و یلدا را جشن می گرفتند.

رایج ترین تبریک در زمان کریسمس “کریسمس مبارک” است، اگرچه بسیاری هنوز آن را به روشی سکولار معنی می کنند. “تعطیلات مبارک” یکی دیگر از تبریک های رایج است که به منظور شامل جشن های سایر ادیان است که از هفته های آخر نوامبر تا دسامبر برگزار می شود.

هفته های منتهی به کریسمس به طور کلی به عنوان “فصل تعطیلات” یا “فصل کریسمس” نامیده می شود. برخی از کانادایی‌ها فکر می‌کنند که ساختن تزیینات قبل از روز یادبود در ۱۱ نوامبر، کار اشتباهی است، زیرا این روز به‌عنوان روز یادبودی برای قدردانی از جانبازان جنگ و سربازانی که در جنگ جان باخته‌اند در نظر گرفته می‌شود.

در این فصل تعطیلات، کانادایی ها شروع به آماده شدن برای روز کریسمس می کنند که همیشه در روز ۲۵ دسامبر است. آنها برای خانواده، دوستان و همکاران خود هدایایی می‌خرند.

آنها خانه های خود را معمولا با چراغ های مخصوص تعطیلات و درخت کریسمس تزئین می کنند. هدایا در کاغذهای رنگارنگ پیچیده می شوند و در زیر درخت قرار می‌گیرند. اقلام کوچک‌تر در جوراب‌هایی قرار گرفته و به‌طور سنتی کنار شومینه آویزان می‌شوند، اما این روزها تقریباً هر جایی که زیبا به نظر برسند، قرار داده می‌شوند. رنگ های کریسمس معمولا قرمز و سبز هستند، اما سفید، طلایی و نقره ای نیز رایج است.

نمایش خبر  مقدمه‌ای بر مدیریت مالی برای تازه واردان به کانادا

کانادایی ها معمولا شام کریسمس دارند. اگرچه این شام از فردی به فرد دیگر و خانواده‌ای به خانواده دیگر متفاوت است، ولی شام سنتی کریسمس، شامل بوقلمون، پوره سیب زمینی، سس گوشت و سس کرن‌بری است. اغلب، شیرینی هایی مانند نان زنجبیلی، آب نبات و شکلات هم وجود دارند.

در کبک، کانادایی‌های فرانسوی زبان، غذای سنتی کریسمس متفاوتی نسبت به کانادایی‌های انگلیسی زبان دارند. به عنوان مثال، به جای بوقلمون، نوعی پای گوشت به نام Tourtière در منوی سنتی کریسمس کبک قرار دارد.

همچنین باید به بابانوئل اشاره کنیم. هر سال بچه ها برای بابانوئل نامه می نویسند و هدایای کریسمس می خواهند. اداره پست کانادا نامه‌های ارسالی به بابانوئل را دریافت می‌کند، که می‌توانند به آدرس کانادا، H0H 0H0، قطب شمال، بابانوئل، پست شوند.

طبق افسانه‌ها، بابانوئل هدایایی را در شب کریسمس تحویل می دهد. او با یک سورتمه جادویی به رهبری تیمی از گوزن‌های شمالی به دور دنیا سفر می کند. سپس روی پشت بام آمده و خود را از دودکش پایین می کشد تا هدایا را زیر درخت بگذارد. کودکان اغلب شیر و کلوچه را برای او کنار می گذارند.

سپس در صبح کریسمس، خانواده ها هدایای خود را باز می کنند – احتمالاً در حالی که کاکائوی داغ می نوشند.