Skip to content
افزایش بیش از پیش استفاده دانشجویان بین المللی از PGWP به عنوان سکوی پرش اقامت دائم کانادا

تاریخ انتشار

این مقاله شامل داده های مطالعه آماری سال ۲۰۲۲ کانادا با ثبت داده ها تا سال ۲۰۱۸ است.

بسیاری از دانشجویان بین المللی که از موسسات آموزشی ویژه کانادا (DLI) فارغ التحصیل می شوند، از برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به منظور کار و زندگی  در این کشور برای تمدید اقامت خود در کانادا استفاده می کنند.  

نکته مهم: طبق تعریف دولت کانادا، DLI مدرسه دولتی استانی یا منطقه ای که برای پذیرش دانش آموزان بین المللی تایید شده است.

در واقع، در یک بررسی از دارندگان PGWP توسط گروه فارغ التحصیلی سالانه، تعداد کل دارندگان PGWP در کانادا هر سال افزایش یافته است. براساس این مطالعه، ۲۹ درصد از فارغ التحصیلان گروه ۲۰۰۸ پنج سال بعد PGWP داشتند. این تعداد برای کلاس فارغ التحصیلی ۲۰۰۹ پنج درصد افزایش یافت و به طور پیوسته در حال افزایش است. در گروه فارغ التحصیل سال 2013، 52 درصد از فارغ التحصیلان آن پنج سال بعد موفق به دریافت PGWP شدند. با بررسی بیشتر این افزایش PGWP، آمار حاکی از رشد ۵۲۸ درصدی تعداد کل دارندگان PGWP بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ (از ۱۰،۳۰۰ تا ۶۴،۷۰۰) است.

چرا دانشجویان بین المللی بیشتری در صدد دریافت PGWP هستند؟

شایان توجه است که در زمان نگارش این مقاله، کانادا بیش از ۸۰۷،۰۰۰ دانشجوی بین المللی دارد که دارای مجوز تحصیلی معتبر در سراسر کشور هستند.

براساس داده های مرکز آمار کانادا، دو مورد دلیل افزایش PGWP است: PGWP مجوز کسب درآمد برای فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا است و ابزاری ارزشمندی برای اخذ اقامت دائم این کشور محسوب می شود.

نمایش خبر  کبک برنامه مهاجرتی سال ۲۰۲۳ خود را منتشر می‌کند

متوسط درآمد دارندگان PGWP بین سال های ۲۰۰۸ تا 2018

در سال مالیاتی ۲۰۱۸، متوسط درآمد دارندگان PGWP  با سطح درآمدی T۴ مثبت ۲۶،۸۰۰ دلار بود. در سال 2008، این رقم فقط 14500 دلار (به دلار 2018) بود. بطورمقتضی، در حال حاضر پتانسیل درآمد بسیار بیشتری برای دارندگان PGWP در سراسر کانادا وجود دارد، که سبب افزایش دارندگان PGWP در طول زمان می شود.

نکته مهم: در سال ۲۰۰۸، کم ترین درآمد متوسط برای دارندگان PGWP در هر استان ۱۰،۶۰۰ دلار (کبک) بوده است. بیش ترین درآمد سال ۲۰۰۸ در آلبرتا با متوسط درآمد ۲۴،۰۰۰ دلار  برای  دارندگان PGWP  ثبت شد. این اعداد در سال ۲۰۱۸ به ترتیب به ۲۳،۲۰۰ دلار (کبک)و ۳۲،۰۰۰ دلار (آلبرتا) رسید.

PGWP مجوزی برای اخذ اقامت دائم دانشجویان بین المللی بیشتر در کانادا

دارندگان مجوز PGWP به طور فزاینده ای در حال تبدیل به ساکنان دائمی کانادا پس از اتمام تحصیلات خود هستند. PGWP راه اصلی کار دانشجویان بین المللی در کانادا پس از فارغ التحصیلی از یک DLI کانادایی است. این مجوزهای آزاد کار به دارندگان این اجازه را می دهد که برای هر کارفرمای کانادایی به انتخاب خود تا حداکثر سه سال کار کنند.

نکته مهم: مدت واقعی PGWP بستگی به مدت تحصيلات دانشگاهی  که متقاضی مجوز از آن فارغ التحصیل شده دارد. بنابراین تجربه کاری با PGWP می تواند برای همکاری اتی بسیار مفید باشد، زیرا بسیاری از مسیرهای اقامت دائم در این کشور مستقیما به داوطلبانی که تجربه کار در شرکت های  کانادایی دارند داده می شود.

بنابراین، PGWP ها  تاثیر مستقیمی بر موفقیت دانشجویان بین­المللی برای کسب موقعیت اقامت دائم در کانادا دارد، و همچنین افزایش محبوبیت این برنامه مجوز کار را در طول زمان توضیح می دهد. در واقع، طبق داده های مرکز آمار کانادا، سه چهارم از کل دارندگان PGWP در عرض پنج سال پس از دریافت PGWP، ساکن دائمی کانادا شده اند.

نمایش خبر  بودجه بندی 2022 به چه منظوری برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شده؟

اگرچه این اعداد در میان دارندگان PGWP که مدارک تحصیلی مختلفی (لیسانس و فوق لیسانس و غیره) را کسب کرده اند، متفاوت است، اما در حال حاضر تعداد فزاینده­ی استفاده از PGWPP  دانشجویان بین المللی در گذار از شغل تحصیلی به زندگی در کانادا بدیهی است.

اطلاعات بیشتر در مورد PGWP

داده های فوق به توضیح دلیل سودمندی آگاهی از PGWP به منظور  اخذ اقامت دائمی برای دانشجویان بین المللی فعلی و همچنین افرادی که در آینده به دنبال تحصیل در کانادا هستند، می پردازد.

دانشجویان بین المللی که در حال حاضر در کانادا هستند یا کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه مجوز کار کانادا اینجا را کلیک کنند.