Skip to content
کار و مهاجرت تحت توافقنامه های تجارت آزاد

تاریخ انتشار

کانادا دولت کانادا وارد پانزدهمین قرارداد تجارت آزاد با بیش از ۵۰ کشور شده است و امکان کار و مهاجرت به کانادا را برای شهروندان کشورهای هم تا آسان ساخته است.

کانادا با بیش از ۵۰ کشور دارای توافقنامه تجارت آزاد می‌باشد این روابط برای حفظ روابط تجاری مطلوب بین کانادا و ملت های عضو است در حالی که موانع برای تجارت بین این کشورها را از بین می برد و اغلب شامل جنبه های افراد حوزه تجارت موقت و نیروهای کار برای اقامت و مهاجرت در کانادا است.

توافقنامه های تجارت آزاد چه مزایایی دارند؟

توافق نامه های تجارت های آزاد به افراد در حوزه تجارت که در یکی از کشورهای طرف امضا زندگی می کنند، امکان ورود و کار موقت در کانادا را می دهد. این افراد به یک مجوز کار برای ورود به کانادا نیاز دارند با این وجود نیاز به ارزیابی تأثیر بازار کار ندارند. ارزیابی تاثیر بازار کار ارزیابی ورودی دولت کانادا برای بررسی تاثیر استخدام یک نیروی کار خارجی در بازار کار کانادایی است . 

معاف شدن از ارزیابی تأثیر بازار کار فرایند گرفتن مجوز کار را تحت برنامه توافقنامه تجارت های آزاد بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

این افراد فرصت کار و مهاجرت به کانادا تحت اقامت دائمی را نیز خواهند داشت. افرادی که برای اقامت دائم درخواست می دهند، می توانند به تجربه کار کانادایی خود درخواست های مهاجرتی نیز اشاره کنند . این تجربه‌ای است که اداره مهاجرت کانادا آن را بسیار ارزشمند می شمارد، و در ارزیابی متقاضیان آن را مدنظر قرار می‌دهد و یکی از بهترین راه ها برای افزایش امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در نظر گرفته می شود. امتیاز سیستم جامع رتبه بندی روشی است که متقاضیان در پول اکسپرس انتری مورد مقایسه با یکدیگر قرار میگیرند.

نمایش خبر  پیدا کردن کار در کانادا: آیا باید به عنوان یک تازه وارد درباره حقوق خود مذاکره کنید؟

 سیستم اکسپرس اینتری اصلی ترین روشی است که دولت فدرال برای پذیرش مهاجران دسته اقتصادی به کانادا از آن استفاده می کند. این روند دارای برنامه نیروی کار متخصص فدرال، دسته تجربه کانادایی و برنامه تجارت های تخصصی فدرال میباشد.

کانادا عضوی از چه نوع توافقنامه تجارت آزاد میباشد؟

در میان توافقنامه‌های تجارت آزاد موجود کانادا وارد توافقنامه های زیر شده است.

توافق نامه ایالات متحده مکزیک و کانادا که سابقاً بهنام توافقنامه تجارتهای آزاد آمریکای شمالی شناخته میشد بین کانادا و ایالات متحده و مکزیک است.

توافقنامه پیشرونده و جامع برای مشارکت فرا اقیانوس آرام . بین استرالیا رونی شیلی ژاپن مالزی مکزیک نیوزلند پرو سنگاپور ویتنام و کانادا است.

توافقنامه تجارت و اقتصاد جامع بین کانادا و ملت های عضو اتحادیه اروپا.

توافق نامه جنرال تجارت در خدمات خط که شامل تمام اعضای عضو در سازمان تجارت جهانی می باشد.

چند توافقنامه تجارت آزاد دیگر نیز وجود دارد، که شهروندان از این ملیت های تحت طرف امضا مجاز به گرفتن مجوز کار آسان تحت بندهای توافقنامه خاص کشور خود با کانادا می باشند.

چطور می‌توان تحت یک برنامه توافقنامه تجارت آزاد برای مجوز کار درخواست ارائه داد؟

فرایند درخواست از طریق یکی از این برنامه ها بسته به روند انتخابی متغیر است. اما معمولاً این درخواست برای یک مجوز کار موقت قرار می‌گیرد. معمولاً کارفرما یا کار مند می توانند به طور مستقیم برای این برنامه‌ها درخواست دهند.

 برای برخی از برنامه ها مانند توافقنامه بین مکزیک، ایالات متحده و کانادا شهروندان مکزیک و ایالات متحده آمریکا نیازی به ویزای اقامت موقت برای ورود به کانادا ندارند . بنابراین درخواست‌های آنها برای یک مجوز کار ممکن است در زمان ورود به کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

نمایش خبر  چرا بیشتر هندی ها به کانادا میروند؟

در زمان ثبت درخواست متقاضیان باید مشخص کنند که چه برنامه ای را برای درخواست مد نظر دارند و باید تمام مدارک مورد نیاز و شرایطی که صلاحیت آنها را برای برنامه نشان می‌دهد را ارائه دهند.

چه برنامه های مهاجرتی تحت یک برنامه توافقنامه تجارت آزاد برای نیروهای کار قرار است؟

زمانی که نیروهای کار تحت یک برنامه توافقنامه تجارت آزاد تجربه کار کانادا خود را گردآوری کردن ممکن است برای چند مورد از برنامه های اقامت دائم واجد شرایط شناخته شوند. آنها شامل موارد زیر می باشند:

برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری که شامل برنامه‌های دسته تجربه کانادایی، نیروی متخصص فدرال و برنامه تجارت های تخصصی فدرال میباشد.

برنامه کاندیدای استانی یا حتی یک گزینش استانی ارتقا یافته. گزینش های استانی ارتقا یافته گزینش های هستند که از طریق استخر اکسپرس انتری رخ می دهد که در این صورت متقاضیان در استخر می توانند توسط یک استان گزینه شوند. و دریافت دعوت نامه درخواست برای رسیدن به اقامت دائم برای آنها تضمین شود.

برنامه نیروی کار متخصص کبک/ برنامه تجربه کبک- به یاد داشته باشید که این ها ضوابط مجزای خود و فرایندهای مختص خود را دارند که باید مطابق آنها عمل کرد. 

مهاجرت اقتصادی یک هدف بزرگ برای دولت کانادا در ۵ سال آینده خواهد بود کانادا تصمیم دارد ۴۳۱ هزار مقیم دائمی را به تنهایی در سال ۲۰۲۲ در کشور به پذیرد تا بتواند نیازهای بازار کار خود را برآورده سازد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420