Skip to content

کار در کانادا تحت توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک

تاریخ انتشار

توافقنامه کانادا – ایالات متحده – مکزیک به شهروندان غیر کانادایی در ایالات متحده و مکزیک اجازه می دهد تا مجوز کار در کانادا را دریافت کنند.  چهار دسته مختلف زیر را کاوش کنید.

در سال 2020، دولت کانادا قرارداد نفتا (توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی) را با موافقتنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک جایگزین کرد.

 CUSMA برای توسعه بیشتر و تقویت روابط اقتصادی قوی بین کانادا و دو کشوری که با آنها یک قاره مشترک دارد، تصویب شد.  از طریق CUSMA، برخی از شهروندان آمریکایی و مکزیکی می توانند مجوز کار کانادا را دریافت کنند.

حقایق ضروری در مورد کار در کانادا از طریق CUSMA

  • مجوزهای کار از طریق CUSMA معمولاً به ارزیابی تأثیر بازار کار نیاز ندارد.
  •  درخواست های مجوز کار CUSMA را می توان مستقیماً در هر بندر ورودی یا دفتر ویزا بررسی کرد

در زیر خلاصه ای از چهار دسته مختلف CUSMA آورده شده است که برخی از اتباع آمریکایی و مکزیکی را قادر می سازد در کانادا کار کنند.

CUSMA حرفه ای

اولین راهی که شهروندان ایالات متحده و مکزیک می توانند در کانادا کار کنند، تحت رده “CUSMA Professionals” است.  افرادی که واجد شرایط CUSMA Professionals هستند باید برای کار در کانادا در یکی از تقریباً 60 شغل هدفمند مجهز باشند.

 چند نمونه از مشاغلی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:

  • حسابداران
  •  معماران
  •  دندانپزشکان
  •  طراحان گرافیک
  •  متخصصان تغذیه
  •  مددکاران اجتماعی

متخصصان CUSMA ملزم به داشتن “کار از پیش تعیین شده در کانادا، یا قرارداد خدمات با یک شرکت کانادایی، در شغلی هستند که با صلاحیت های حرفه ای آنها مطابقت دارد.”

نمایش خبر  سه شهر کانادایی در بین قابل سکونت ترین شهر های دنیا رتبه بندی شدند

 توجه به این نکته ضروری است که افرادی که برای مجوزهای کار CUSMA تحت این دسته درخواست می کنند نیز ممکن است ملزم به ارائه مدارک تحصیلی و مدرک تجربه کاری بسته به شغل مورد نظر خود باشند.

نقل و انتقالات درون شرکتی CUSMA

دسته بعدی مجوزهای کار CUSMA برای افرادی است که به طور موقت برای کار در شعبه کانادا، شرکت تابعه یا وابسته کارفرمای آمریکایی یا مکزیکی خود منتقل می شوند.

 در زیر سه شرط کلیدی برای دریافت مجوز کار به عنوان “انتقال درون شرکتی CUSMA” آورده شده است:

  • متقاضیان باید در حال حاضر در شرکت مکزیکی یا آمریکایی مورد نظر مشغول به کار باشند
  •  متقاضیان باید حداقل یک سال (از سه سال گذشته) به طور مداوم در موقعیتی مشابه با موقعیتی که در کانادا خواهند داشت کار کرده باشند.
  •  ماهیت کار متقاضی در کانادا باید “مدیریتی، اجرایی یا شامل دانش تخصصی” تلقی شود تا فرد واجد شرایط این دسته باشد.

معامله گران CUSMA

دسته سومی که آمریکایی ها یا مکزیکی ها از طریق آن می توانند مجوز کار در کانادا را دریافت کنند، “CUSMA Trader” است.  برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار تحت این دسته، افراد باید ثابت کنند که به قصد انجام “تجارت اساسی” بین کانادا و کشور خود (ایالات متحده یا مکزیک) وارد کانادا می شوند.

 توجه: تجارت اساسی زمانی صورت می‌گیرد که «بیش از 50 درصد تجارت بین کانادا و یکی از کشورهای دیگر انجام شود»، همانطور که بر اساس حجم یا ارزش کالا/خدمات مبادله شده توسط کارفرمای تاجر محاسبه می‌شود.

 علاوه بر این، شرکتی که معامله‌گر CUSMA ورودی را به کار می‌گیرد باید ملیت مکزیکی یا آمریکایی داشته باشد و روابط تجاری موجود با کانادا داشته باشد.  این بدان معنی است که افرادی که در این دسته وارد کانادا می شوند نمی توانند برای ایجاد چنین رابطه تجاری این کار را انجام دهند.

نمایش خبر  کدام برنامه‌ها بیشترین مجوز کار را صادر می‌کنند و چه تعداد افراد جدید در کانادا شغل پیدا می‌کنند؟

 در نهایت، معامله گر ورودی باید یا به عنوان سرپرست یا مجری استخدام شود یا نشان دهد که شغل آنها شامل وظایفی است که شامل مهارت های ضروری است.

سرمایه گذاران CUSMA

گزینه نهایی برای ورود به کانادا با مجوز کار از طریق این قرارداد به عنوان “سرمایه گذار CUSMA” است.  سرمایه گذار CUSMA کسی است که سرمایه گذاری قابل توجهی در یک کسب و کار جدید یا موجود در کانادا انجام داده است و تلاش می کند برای توسعه و هدایت آن کسب و کار وارد کشور شود.

 برای تعیین اینکه آیا سرمایه‌گذار بالقوه CUSMA در حال توسعه و هدایت یک کسب‌وکار است، ابتدا باید مشخص شود که آنها سهام کنترلی در شرکت دارند.

 علاوه بر این، هرکسی که می خواهد تحت این دسته به کانادا بیاید باید نشان دهد که به جای شرکت در کارهای عملی، برای هدایت، کنترل و راهنمایی کارکنان به کانادا می آید.  این را می توان با هر یک از سه روش زیر نشان داد:

  • عنوان شغلی فرد
  •  اثبات جایگاه فرد در سلسله مراتب شرکت
  •  شرح وظایف شغلی خاص افراد

در نهایت، کارکنان ضروری سرمایه گذار CUSMA نیز ممکن است تحت این دسته مجوز کار دریافت کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420