Skip to content
چگونه همسر کانادایی شما می‌تواند اسپانسر شما برای مهاجرت باشد؟

تاریخ انتشار

اگر متاهل هستید یا شریک قانونی کانادایی دارید، در این بخش مروری از فرایند اسپانسرشیپ همسر آمده است.

اسپانسرشیپ همسر برای کانادا یک اولویت است. طبق برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 دولت قصد دارد 80000 مهاجر جدید را از طریق اسپانسرشیپ همسر، شریک قانونی و فرزندان وارد کند. بیشتر این مهاجران بعنوان همسران و شرکای کانادایی‌ها هستند.

زمان استاندارد رسیدگی به اسپانسرشیپ همسر یک سال است. بعد از تاخیرهای به وجود آمده در فرایند رسیدگی به دلیل همه‌گیری، وزیر مهاجرت، شان فریزر، گفت IRCC قادر است مجدداً رسیدگی به درخواست ها را به 12 ماه برساند. همچنین کانادا یک برنامه ردیاب درخواست‌های اسپانسرشیپ همسر ایجاد کرد تا به کمک آن وضعیت درخواست‌ها را پایش کند.

اگر همسر یا شریک زندگی شما شهروند یا مقیم دائم کاناداست، در اینجا نحوه حمایت مالی آنها از شما برای مهاجرت به کانادا آمده است.

فرایند اسپانسرشیپ همسر در کانادا

برای این برنامه هم شما و هم همسرتان باید واجد شرایط باشید. شما باید ثابت کنید که رابطه ای واقعی با شریک زندگی خود دارید و فقط برای دریافت اقامت کانادا در رابطه نیستید.

همسر و شریک شما حتما نیاز نیست برای اسپانسر شدن در کانادا باشد. شهروندان کانادایی می‌توانند از خارج از کانادا درخواست بدهند فقط باید به IRCC ثابت کنند که به محض قبول درخواستشان در کانادا زندگی خواهند کرد. ساکنان دائم فقط میتوانند از کانادا اسپانسر همسر خود باشند، حتی اگر همسرشان خارج از کشور زندگی کند.

معیار های واجد شرایط بودن همسر کانادایی

شهروندان و مقیمان دائم کانادایی برای واجد شرایط اسپاسرشیپ بودن، باید:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشند؛
  • یک شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند یا فرد بومی باشند که تحت قانون هند کانادا ثبت شده باشند؛
  • ثابت کنند که از کمک‌های اجتماعی استفاده نمیکنند مگر اینکه معلولیت داشته باشند؛ و
  • می‌توانند نیازهای مالی شخص اسپانسرشده را تامین کنند.
نمایش خبر  مطالعه: کاهش مهاجرت موقت ممکن است به اقتصاد کانادا آسیب بزند

معیارهای واجد شرایط بودن شما بعنوان فردی که حمایت مالی می‌شوید

یکی از این سه دسته،باید معرف نوع رابطه شما با اسپانسرتان باشد:

  • همسران: شما و همسر یا شریک قانونی شما که شهروند کاناداست باید در یک مراسم رسمی ازدواج کرده باشید.
  • شرکای حقوقی: اگر شما با شخص اسپانسر در کانادا ازدواج قانونی نکرده باشید، باید بطور متوالی 12 ماه باهم زندگی کرده باشید.
  • شریک زناشویی: اگر با شخص اسپانسر در کانادا ازدواج قانونی نکرده باشید، ولی یک سال در رابطه باشید و خارج از کشور کانادا زندگی کنید و نتوانسته باشید ازدواج کنید، ممکن است IRCC این رابطه را زناشویی درنظر بگیرد. دلایل ازدواج نکردن ممکن است فرهنگی، مذهبی یا قانونی باشند.

شما باید حداقل 18 سال داشته باشید تا بعنوان یک از این دسته ها حمایت مالی شوید.

همچنین باید یک مرحله سنجش سلامت، امنیت و جنایت را بگذرانید تا در کانادا پذیرفته شوید.

چگونه درخواست اسپانسرشیپ همسر بدهید؟

به محض اینکه اثبات کردید که شما و شریکتان واجد شرایط اسپانسرشیپ هستید می‌توانید پکیج درخواست IRCC را از وبسایت دولت بگیرید.سپس باید هزینه های ضروری در سایت IRCC را پرداخت کنید که شامل هزینه پردازش، حق اقامت دائم و هزینه بیومتریک است. شما باید دو درخواست بطور همزمان بدهید: یک درخواست اسپانسرشیپ و یک درخواست اقامت دائم.

پس از تایید درخواست توسط IRCC

پس از دریافت اقامت دائم، شما و همسرتان هنوز باید برخی شرایط را رعایت کنید. شریک کانادایی شما به مدت سه سال حمایت مالی شما را برعهده دارد. پس اگر در طول این مدت از دولت کمک مالی بخواهید، شخص اسپانسر مجبور به بازپرداخت به دولت خواهد بود.

نمایش خبر  شان فریزر آماده است تا سطوح مهاجرتی کانادا را افزایش دهد

شما بعنوان شخصی که اسپانسر شده اید نمی‌توانید تا پنج سال از شریک دیگری حمایت مالی کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420