Skip to content
شان فریزر آماده است تا سطوح مهاجرتی کانادا را افزایش دهد

تاریخ انتشار

حتی با ورود ۴۶۰۰۰ مهاجر در ماه اکتبرفریزر می‌داند که چالش‌های زیادی پیش روی دارد، اما این امر را فرصتی برای ایجاد تغییرات مثبت در سیستم مهاجرتی کانادا می‌بیند.

شان فریزر می داند که کارهای سخت زیادی در پیش دارد.
وی در اولین مصاحبه مهم خود به عنوان وزیر مهاجرت کانادا با شلی هاگان از بلومبرگ و نیکلاس کیونگ از ستاره تورنتو صحبت کرد تا در مورد فرصت ها و چالش های نقش جدید خود صحبت کند.

وزیر امور خارجه کانادا در گفتگو با بلومبرگ گفت که آمادگی دارد در صورت لزوم برای رفع کمبود نیروی کار، سطح مهاجرت کانادا را افزایش دهد. کانادا در حال حاضر با کمبودهای شغلی قابل توجهی مواجه است که دلیل آن کاهش تعداد مهاجرانی است که در بحبوحه همه‌گیری از خارج، وارد کشور شدند.

این کشور در حال حاضر بلندپروازانه‌ترین برنامه سطوح مهاجرتی خود را در تاریخ خود دنبال می‌کند، زیرا هدف آن پذیرش ۴۰۱۰۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۱، ۴۱۱۰۰۰ نفر دیگر در سال ۲۰۲۲ و ۴۲۱۰۰۰ مهاجر دیگر در سال ۲۰۲۳ است.

فریزر گفت که اگر اشتیاق بیشتری از سمت کسب و کارها و جوامع برای کارگران بیشتر وجود داشته باشد، او حتی از مقادیر بیشتری نیز با آغوش باز استقبال می‌کند.

برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ قرار است حداکثر تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ اعلام شود.

۴۶۰۰۰ مهاجر در ماه اکتبر، عمدتا از داخل کانادا، به این کشور وارد شدند

وزیر همچنین فاش کرد که کانادا به خوبی در مسیر دستیابی به هدف ۴۰۱۰۰۰ مهاجر تازه وارد در سال جاری قرار دارد.

نمایش خبر  اطلاعیه جدید شرایط جدید برای پروانه کار پس از فارغ‌التحصیلی توسط IRCC

بلومبرگ داده‌هایی را از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به‌دست آورده که نشان می‌دهد ۴۶۳۱۵ مقیم دائمی جدید در اکتبر مراحل ورود خود را به پایان رسانده‌اند که این تعداد حتی بیشتر از ۴۵۰۰۰ نفری است که در ماه سپتامبر وارد شدند. این ارقام نشاندهنده رکوردهای ماهانه برای کانادا در عصر مدرن است (داده های ماهانه مهاجرت فقط از سال ۱۹۸۰ به بعد در دسترس است).

ورود به این معناست که یک مقیم موقت فعلی در کانادا یا فردی از خارج از کشور، به طور رسمی به مقیم دائم کانادا تبدیل شود. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که در طول همه گیری وارد شدند، ساکنان موقت کانادا هستند. این موضوع به توضیح اینکه چرا رشد جمعیت و رشد نیروی کار در کانادا ضعیف مانده، کمک می کند. در واقع، داده‌های آمار کانادا نشان می‌دهد که جمعیت کانادا در سال گذشته تنها نیم درصد رشد کرده که ضعیف‌ترین رشد از زمان جنگ جهانی اول است. در شرایط عادی، اکثر افراد جدید دارای اقامت دائم، از خارج به کانادا می آیند.

در حال حاضر کانادا بین ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ پذیرای ۳۱۳۸۳۸ مهاجر بوده است. این کشور باید در دو ماه باقیمانده از سال جاری حدود ۸۷۰۰۰ مهاجر دیگر (به طور متوسط ​​۴۳۵۰۰ مهاجر در ماه) را در دو ماه باقیمانده از سال جاری جذب کند تا به هدف جدید خود برای سال ۲۰۲۱ برسد.

 

فرصت ها و چالش های پیش روی سیستم مهاجرتی

فریزر در مصاحبه خود با تورنتو استار به صراحت در مورد موانع فعلی صحبت کرد و اذعان داشت: هیچ چالشی پیش روی من نیست.

نمایش خبر  برنامه کاندیدهای استانی انتاریو چیست؟

فریزر با بحث در مورد تعداد ۱.۸ میلیون درخواست مهاجرتی معوقه کانادا گفت: امروز قصد ندارم به شما بگویم که در مدت زمان کوتاهی، تمام این مشکلات برطرف خواهند شد. آنها یک شبه ساخته نشده اند و یک شبه رفع نخواهند شد. می‌خواهم کارهایی را تسریع ببخشم که به پاک کردن برخی از این عقب ماندگی‌ها کمک می‌کنند. این موضوع، روند را برای خانواده‌هایی که در تلاشند زندگی جدیدی را دنبال کنند یا دوباره به عزیزان خود بپیوندند و یا شغلی برای کمک به اقتصاد ما پیدا کنند، آسانتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که درخواست‌های شهروندی در حال دیجیتالی شدن هستند و IRCC به دنبال رسیدگی به سایر مسائلی است که سیستم مهاجرت را کند می‌کنند. برای مثال، او گفت که مردود کردن ورود موقت اعضای خانواده که در حال حاضر در انتظار رسیدگی به درخواست حمایت مالی هستند، منطقی نیست.

وزیر همچنین گفت که بیشترین تمرکز او از زمانی که در ماه اکتبر وزیر شد، روی اسکان مجدد پناهجویان افغان بوده است. دولت فدرال متعهد شده که ۴۰۰۰۰ افغان را اسکان دهد اما تا کنون فقط ۳۵۰۰ افغان را اسکان داده شده است. فریزر گفت: کانادایی ها حق دارند از آنچه در افغانستان می گذرد ناامید باشند. واقعیت میدانی در حال حاضر این است که ما به روشی که در سوریه داشتیم دسترسی نداریم، و این معادله ای است که فکر می کنم بسیاری از کانادایی ها سعی در ایجاد آن دارند.

با این وجود، فریزر فرصت فوق العاده ای را برای کمک به بهبود سیستم مهاجرتی پیش روی خود می بیند.

نمایش خبر  چگونه IRCC درخواست‌های اقامت دائم را پردازش می‌کند؟

“در نتیجه کووید ۱۹، اوضاع در آن نقطه تیره‌ای قرار دارد که من فرصتی برای ایجاد یک تفاوت فوق‌العاده از این نقطه برای یک شروع ویژه می‌بینم.”


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420