ردکردن این
برنامه کاندیدهای استانی انتاریو چیست؟

تاریخ انتشار

انتاریو هر سال پذیرای یک سوم از کل مهاجران به کانادا است.

انتاریو محبوب ترین مقصد کانادا برای فرود مهاجران است.  از طریق برنامه کاندیدهای استانی انتاریو، که برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP) نامیده می شود، مهاجران می توانند کاندیدای استانی دریافت کنند که به آنها اجازه می دهد برای اقامت دائم درخواست دهند.

 OINP در سال 2007 راه اندازی شد تا به کمبود مهارت در مناطق خاص پاسخ دهد و مسیرهای سرمایه گذاری آسان تری را برای استان ارائه دهد.  تخصیص سال 2022 استان 9750 نامزد شده است.

 جریان های مهاجرت OINP از جریان های پایه و پیشرفته تشکیل شده است.  جریان‌های پیشرفته با سیستم اکسپرس انتری فدرال، که درخواست‌های اقامت دائم را از طریق سه برنامه اصلی مهاجرت طبقه اقتصادی کانادا مدیریت می‌کند، همراستا هستند.

 سیستم اکسپرس انتری بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع به داوطلبان امتیاز می‌دهد و سپس از کاندیداهای دارای بالاترین رتبه دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم درخواست دهند.  اگر نامزدی از یک برنامه استانی ارتقا یافته باشد، 600 امتیاز اضافی دریافت خواهد کرد که اساساً یک دعوت نامه برای درخواست برای اقامت دائم را تضمین می کند.

 برعکس، جریان‌های پایه با اکسپرس اینتری همسو نیستند، بنابراین نامزدها مستقیماً به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا درخواست می‌دهند.

جریان های مهاجرت انتاریو

کاندیداها در هنگام مهاجرت به انتاریو سه دسته را برای انتخاب دارند:

  • دسته سرمایه انسانی و مقوله کارشناسی ارشد یا دکترا
  •  دسته بندی پیشنهاد شغلی کارفرما
  •  دسته کسب و کار

دسته سرمایه انسانی

دسته سرمایه انسانی به دو جریان فرعی تقسیم می‌شود.  اولین جریان، رده سرمایه انسانی، اکسپرس اینتری انتاریو است که بهبود یافته است.  جریان دیگر، مقوله کارشناسی ارشد و دکترا، با اکسپرس اینتری همسو نیست.

نمایش خبر  سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) اولین قرعه کشی اکسپرس اینتری را در ماه آوریل برگزار می کند.

 برنامه های زیر در زیر مجموعه سرمایه انسانی قرار می گیرند:

•اولویت های سرمایه انسانی: شامل برنامه کارگران ماهر فدرال و دسته تجربه کانادایی

 •مشاغل ماهر: برای افراد دارای تجربه کاری مرتبط در یک شغل تجاری واجد شرایط در انتاریو

 •کارگر ماهر فرانسوی زبان: مانند برنامه اولویت های سرمایه انسانی از طریق FSWP و CEC عمل می کند، اما متقاضیان باید مهارت های فرانسوی و انگلیسی قوی داشته باشند.

برنامه های زیر در گروه کارشناسی ارشد و دکترا قرار می گیرند:

Masters Graduate Stream: برای افرادی که مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاهی در انتاریو دریافت کرده اند

 PhD Graduate Stream: برای افرادی که مدرک دکترا را از دانشگاهی در انتاریو گرفته اند

برنامه‌های تحت این جریان، جریان‌های پایه هستند و بنابراین از داوطلب می‌خواهد که یک نمایه ایجاد کند و یک بیانیه علاقه  با سیستم ابراز علاقه انتاریو ثبت کند.

دسته بندی پیشنهاد شغلی کارفرما

برنامه‌های زیر در دسته‌بندی پیشنهاد شغلی کارفرما قرار می‌گیرند:

جریان کارگر خارجی: برای کارگران ماهر

 دانشجویان بین المللی: برای فارغ التحصیلان اخیر موسسات پس از متوسطه در انتاریو

 جریان مهارت های مورد تقاضا: برای کارگران ماهر متوسط ​​در بخش های خاصی مانند ساخت و ساز، کشاورزی، حمل و نقل و کارگران پشتیبانی شخصی.

تحت این دسته، نامزد باید قصد زندگی در انتاریو را داشته باشد و یک پیشنهاد شغلی دائمی تمام وقت در یک شغل واجد شرایط در انتاریو داشته باشد.  آنها همچنین باید دارای سابقه کار، مجوز یا سایر مجوزهایی باشند که برای انجام کار مورد نیاز است.

 علاوه بر این، آزمایشی مهاجرت منطقه‌ای برنامه‌ای است که بخشی از دسته پیشنهاد شغلی کارفرما با هدف جذب و حفظ مهاجرت به جوامع روستایی و کوچک در انتاریو برای پر کردن کمبود نیروی کار است.

نمایش خبر  در کدام صنایع کانادایی ممکن است برای استخدام نیاز به بررسی پرونده کیفری باشد؟

دسته کسب و کار

دسته کسب و کار برای متقاضیان مهاجرتی است که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار یا خرید یک کسب و کار موجود در انتاریو هستند.  تنها یک برنامه در این دسته وجود دارد که آن Entrepreneur Stream است.