Skip to content
چگونه می توان یک ارزیابی تاثیر بازار کار دریافت کرد؟ .

تاریخ انتشار

اگر شما به عنوان یک کارفرما به دنبال استخدام افراد خارجی هستید، نیاز به ارزیابی تأثیر بازار کار دارید. هدف از ارزیابی تأثیر بازار کار(LMIA) اطمینان از این است که استخدام فرد خارجی تأثیری مثبت یا خنثی بر نیروی کار کانادایی دارد.

کانادا برنامه کارگر خارجی موقت(TFWP) را به عنوان ابزاری برای تکمیل نیروی کار خود در زمانی که کارگر واجد شرایطی در کانادا برای انجام کار وجود ندارد، اجرا می کند. کارفرمایی که به دنبال استخدام یک کارگر خارجی در کانادا است اغلب باید درخواست ارزیابی تاثیر بازار کار(LMIA) را ارائه کند. درخواست‌ها توسط اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا(ESDC) بررسی می‌شوند و کارمندان باید تشخیص دهند که هیچ کانادایی واجد شرایطی به نفع کارگر خارجی رد نشده است. کارفرما باید ثابت کند که قبل از استخدام افراد خارجی برای استخدام فرد باکفایت کانادایی تلاش کرده است. به علاوه به کارگر خارجی حقوق و مزایایی تعلق خواهد گرفت که باید مطابق با استانداردهای فدرال و استانی باشد. هر درخواست LMIA برای هر سِمَت شغلی 1000 دلار کانادا هزینه دارد.

نکته‌ی قابل‌توجه این است که یک کارفرما قبل از درخواست LMIA باید برای آن سمت شغلی به مدت 4 هفته آگهی دهد. کارفرما باید ثابت کند که بجز تبلیغ در بانک شغل کانادا، حداقل از دو روش دیگر هم برای استخدام استفاده کرده است. بعلاوه کارفرمایان باید روی تبلیغ برای گروه‌های کمتر توجه شده مثل اقوام اولیه‌ی کانادا و معلولان تمرکز کنند. فرانسوی و انگلیسی تنها زبان‌هایی هستند که می‌توانند از الزامات شغل باشند، مگر اینکه کارفرما ثابت کند زبان دیگری لازم است.

نمایش خبر  منیتوبا و جزیره پرنس ادوارد قرعه کشی برای نامزدی استانی را برگزار می کنند

فرآیند LMIA بسته به اینکه کارمند مورد نظر به عنوان “دستمزد بالا” یا “دستمزد پایین” طبقه بندی شود متفاوت است. کارگرانی که تحت دستمزد متوسط ​​استانی/منطقه ای پرداخت می‌شوند، دستمزد پایین در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که کارگرانی که دستمزد متوسط ​​یا بالاتر از دستمزد دریافت می‌کنند، دستمزد بالا محسوب می‌شوند.

در صورت استخدام کارگران با دستمزد بالا

کارفرمایانی که به دنبال استخدام کارگران با دستمزد بالا هستند باید برنامه های انتقالی را به همراه درخواست LMIA خود ارائه دهند تا بوسیله برنامه انتقالی اطمینان حاصل شود که اقداماتی را برای کاهش اتکای خود به کارگران خارجی موقت در طول زمان انجام می دهند.

طرح‌های انتقالی برای اطمینان از اینکه کارفرمایانی که به دنبال کارگران خارجی هستند، هدف برنامه کارگر خارجی موقت را برآورده می‌کنند، طراحی شده‌اند. این امر مستلزم آن است که آنها از این برنامه به عنوان آخرین و محدودترین راه حل برای رسیدگی به نیازهای فوری نیروی کار به صورت موقت در زمانی که کانادایی‌های واجد شرایط در دسترس نیستند استفاده می‌کنند و تضمین می‌کنند که کانادایی‌های واجد شرایط برای مشاغل موجود اولویت دارند.

اثبات سرمایه گذاری در آموزش مهارت‌ها یا استخدام کارآموزان کانادایی نمونه‌هایی از چگونگی اثبات این موضوع توسط کارفرمایان است. همچنین، کارفرمایان می‌توانند نشان دهند که چگونه به کارگران موقت خارجی با مهارت بالا کمک می‌کنند تا اقامت دائم کانادا را بگیرند.

در صورت استخدام کارگران با دستمزد کم

کارفرمایانی که به دنبال استخدام کارگران با دستمزد پایین هستند، نیازی به ارائه طرح های انتقالی با درخواست ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) ندارند. با این حال ، آنها باید مجموعه متفاوتی از دستورالعمل ها را دنبال کنند.

نمایش خبر  آیا باید یک نامه تأیید استانی را به عنوان بخشی از درخواست مجوز تحصیل کانادایی خود ارائه دهم؟

در عوض دولت کانادا برای محدود کردن دسترسی به برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP)، سقفی را برای محدود کردن تعداد کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین که یک کسب‌وکار می‌تواند استخدام کند، معرفی کرده است. کارفرمایان با 10 کارمند یا بیشتر که برای LMIA جدید درخواست می‌کنند، 20 درصد از نیروی کار آن‌ها می‌تواند شامل کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین باشد.

کارفرمایانی که دستمزدی کمتر از میانگین دستمزد ساعتی استانی/منطقه ای ارائه می دهند باید:

  • هزینه حمل و نقل و رفت و برگشت کارگر موقت خارجی را بپردازید؛
  • از وجود مسکن مقرون به صرفه اطمینان حاصل کنید؛
  • بیمه درمانی خصوصی را تا زمانی که کارگران واجد شرایط پوشش بهداشتی استانی باشند بپردازید؛
  • کارگر خارجی موقت را در هیئت ایمنی محل کار استانی/منطقه‌ای ثبت نام کنید؛ و
  • قرارداد کارفرما و کارمند را ارائه دهید.

جریان استعداد جهانی

جریان استعداد جهانی بخشی از TFWP است که برای این که کارفرمایان استخدام استعداد تکنولوژی خارجی را پیگیری کنند، طراحی شده است. مدت زمان استاندارد رسیدگی به درخواست‌های استعداد جهانی 10 روز کاری پس از دریافت درخواست توسط ESDC است و مجوز کار طی دو هفته توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) بررسی می‌شود. انتظار می‌رود این زمان استاندارد در 80% مواقع رعایت شود.

دو گروه در جریان استعداد جهانی وجود دارد. گروهA  شامل شرکت‌های رشدیافته‌ای است که ثابت کنند احتیاج به استخدام یک استعداد منحصربفرد از خارج دارند. کارفرمایان این گروه باید توسط یک شریک ارجاعی مصوب به جریان استعداد جهانی ارجاع داده شوند. گروه B کارفرمایانی هستند که به دنبال استخدام استعداد منحصربفردی از میان مشاغل موجود در لیست مشاغل استعداد جهانی هستند. این لیست شامل مشاغلی است که نیاز به آن‌ها وجود دارد و کمبود نیروی داخلی برای آن‌ها وجود دارد.

نمایش خبر  رابطه ی کانادا با کشورهای ایندو-پسیفیک برای آینده مهاجرت ما

کارفرمایان هر دو گروه باید الزامات پرداخت به کارکنان ماهر را رعایت کنند و به کارکنان حقوق متداول یا بیش از آن را بپردازند.

حقوق متداول بیشترین مقدار از موارد زیر است:

  • دستمزد متوسط آن شغل در بانک مشاغل حکومت کانادا
  • دستمزدی معادل آنچه کارفرما به افراد در همان سمت در همان مکان و و با همان استعداد و تجربه می‌پردازد
  • حداقل حقوق تعیین شده در لیست مشاغل استعداد جهانی(در صورت کارآمدی)

LMIA تسهیل‌یافته

فرایند LMIA تسهیل‌یافته در کبک به کارفرمایان در کبک کمک می‌کند تا کمبود نیروی کار را با استخدام سریع‌تر کارکنان خارجی، حل کنند. در فرایند تسهیل‌یافته، مشاغلی که کمبود نیروی کار در آن‌ها اثبات شده است لیست شده‌اند و بدین ترتیب کارفرمایان کبک نیازی به آگهی دادن برای شغلی که کارکنان خارجی برایش استخدام می‌کنند ندارند و نیازی به اثبات تلاش برای استخدام ندارند.

کارفرما باید موارد زیر را ثابت کند:

  • فرد خارجی الزامات مربوط به تحصیلات و تجربه‌ی آن شغل و الزامات طبقه‌بندی ملی مشاغل را دارد؛
  • دستمزد ساعتی کارگران موقت خارجی منطبق با نرخ دستمزد مقیمان دائم و افراد کاناداییست که در همان شغل در همان منطقه جغرافیایی کار میکنند
  • برای همه درخواست‌های LMIA دستمزد بالا، یک برنامه انتقالی لازم است. اگرچه در فرایند تسهیل‌یافته‌ی کبک، برنامه انتقالی فقط برای دومین لازم است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420