Skip to content
چگونه می توان در کانادا مقیم دائم شد؟

تاریخ انتشار

در این مقاله، ما همه چیزی را که باید در مورد ورود سریع برای تبدیل شدن به یک مقیم دائم در کانادا بدانید، بررسی خواهیم کرد. بیشتر بدانید کدام آزمون IELTS برای شما بهتر است.

تبدیل شدن به مقیم دائم در کانادا از طریق ورود سریع با گرفتن IELTS

انادا، معروف به سیاست های مهاجرتی خوش آمدگویانه و بافت فرهنگی متنوع خود، همچنان افرادی را از سراسر جهان جذب می کند که به دنبال فرصت هایی برای زندگی بهتر هستند. در میان مسیرهای مختلف برای تسویه در کانادا، سیستم ورود سریع به عنوان یک راه کارآمد برای تبدیل شدن به مقیم دائم در کانادا برجسته است.

برای کسانی که امیدوارند در این سفر شرکت کنند، تسلط بر زبان انگلیسی، که از طریق امتحاناتی مانند IELTS ارزیابی می شود، می تواند به طور قابل توجهی شانس موفقیت آنها را افزایش دهد.

درک سیستم ورود سریع برای تبدیل شدن به مقیم دائم در کانادا سیستم

ورود سریع به عنوان مسیر اصلی کارگران ماهر برای مهاجرت به کشور عمل می کند. این سیستم توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مدیریت می شود و از طریق یک سیستم امتیازی به نام سیستم رتبه بندی جامع (CRS) که جنبه های زیر را در نظر می گیرد، عمل می کند:

عوامل سرمایه انسانی اصلی: سن، تسلط بر زبان رسمی (انگلیسی یا فرانسوی)، تجربه کار کانادایی و تحصیلات، در میان دیگران. برای اطلاعات بیشتر، می توانید وب سایت IRCC را در اینجا بررسی کنید.

انتقال مهارت ها: ویژگی هایی که به تطبیق پذیری و موفقیت بالقوه یک نامزد در بازار کار کانادا کمک می کند. یک عامل دیگر که شایستگی شما را تعیین می کند، شغل است و زیر کدام دسته TEER قرار می گیرد (می توانید آن را در اینجا نگاه کنید).

نمایش خبر  بر اساس سطوح مهاجرتی 2024، کانادا به دنبال مهاجران فرانسوی زبان بیشتری است

عوامل اضافی: به عنوان مثال، داشتن پیشنهاد شغلی یا نامزدی استانی، که می تواند امتیاز CRS یک نامزد را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

چگونه فرآیند ورود سریع کار می کند؟

فرآیند ورود سریع در چند مرحله کلیدی رخ می دهد:

نامزدها شایستگی خود را برای برنامه های ورود سریع تعیین می کنند.

متقاضیان واجد شرایط یک پروفایل ورود سریع آنلاین ایجاد می کنند.

با ارسال پروفایل خود، آرزومندان یک امتیاز CRS دریافت می کنند.

درخواست کنندگان وارد استخر ورود سریع می شوند، که در آن نسبت به سایر متقاضیان بر اساس امتیازات CRS خود رتبه بندی می شوند.

نامزدهای با امتیازات CRS بالا ممکن است در طول قرعه کشی های منظم ورود سریع که توسط IRCC انجام می شود، دعوت به اقدام (ITA) دریافت کنند. پس از دریافت یک ITA، آرزومندان زمان محدودی برای ارسال یک برنامه کامل دارند.

کدام آزمون IELTS باید بگیرید؟

آزمون IELTS کلید موفقیت در فرآیند ورود سریع برای تبدیل شدن به مقیم دائم در کانادا است زیرا مهارت های زبانی مستقیماً به امتیاز CRS شما کمک می کند.

با گرفتن آزمون با شورای بریتانیا، شما می توانید از حمایت یک سازمان با بیش از 80 سال تجربه در زبان و فرهنگ انگلیسی استفاده کنید.

از بین دو نسخه موجود، آموزش عمومی به طور خاص برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی مورد نیاز برای موقعیت های روزمره طراحی شده است، که این انتخاب مناسبی برای اهداف مهاجرت است.

چگونه IELTS آموزش عمومی می تواند امتیاز CRS شما را افزایش دهد؟

کسب امتیاز خوب در آزمون IELTS آموزش عمومی می تواند به طور قابل توجهی امتیاز CRS شما را افزایش دهد، بنابراین افزایش شانس شما برای دریافت دعوت به اقدام (ITA) برای تبدیل شدن به مقیم دائم در کانادا.

نمایش خبر  چگونه IRCC برنامه دارد از جوامع حمایت کند

این آزمون چهار مهارت کلیدی زبان را ارزیابی می کند: گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. کسب امتیاز بالا در هر یک از این ماژول ها می تواند امتیازات ارزشمند CRS را برای شما به دست آورد.

در مورد بخش ها شرایط چگونه است؟

بیایید هر بخش از آزمون را بررسی کنیم، تا بدانید چه چیزی را انتظار داشته باشید.

گوش دادن

بخش گوش دادن 30 دقیقه طول می کشد. شما با 40 سوال مواجه خواهید شد، و در کل 4 بخش وجود دارد. اولین ضبط شامل یک گفتگو بین دو نفر در یک موقعیت روزمره است. دومی یک سخنرانی تک نفره در یک موقعیت روزمره است. سومین ضبط یک گفتگو بین تا 4 نفر در یک محیط آموزشی است. چهارمی یک سخنرانی تک نفره در مورد یک موضوع آموزشی است.

نوشتن

بخش نوشتن 60 دقیقه طول می کشد. شما با دو تسک مواجه خواهید شد. در اولی، شما باید یک نامه را در پاسخ به یک موقعیت ارائه شده به شما بنویسید. در دومی، شما باید یک مقاله را در مورد یک موضوع ارائه شده در کاغذ خود بنویسید.

خواندن

بخش خواندن 60 دقیقه طول می کشد. شما با 40 سوال مواجه خواهید شد. این قسمت به 3 بخش تقسیم می شود: در اولی، شما 2 یا 3 متن کوتاه واقعی مربوط به موضوعات زندگی روزمره پیدا خواهید کرد. دومی شامل 2 متن کوتاه واقعی در مورد موضوعات مربوط به کار است. آخرین متن طولانی ترین یکی است در مورد یک موضوع عمومی علاقه.

صحبت کردن

بخش صحبت کردن بین 11 تا 14 دقیقه طول می کشد و رو در رو با ممتحن است. این به 3 بخش تقسیم می شود: در اولی، ممتحن سوالاتی در مورد شما و خانواده شما می پرسد. دومی در مورد یک موضوع است که توسط ممتحن انتخاب شده است، و سومی شامل یک گفتگو عمیق تر در مورد قبلی است. حالا شما دارای یک بررسی گسترده تر برای تبدیل شدن به مقیم دائم در کانادا از طریق ورود سریع هستید.

نمایش خبر  استان‌های بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و جزیره پرنس ادوارد در نتایج اخیر برنامه مربوط به نامزدهای PNP دعوت‌نامه صادر کرده‌اند.