Skip to content
چگونه IRCC برنامه دارد از جوامع حمایت کند

تاریخ انتشار

در تاریخ ۳۱ اکتبر، وزیر مهاجرت مارک میلر برنامه‌هایی را برای بهبود سیستم مهاجرتی کانادا اعلام کرد. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) طول سال با مدیران و جامعه مشورت کرده تا اصلاحات را هدایت کنند و یک سیستم مهاجرتی قوی‌تر بسازند.

IRCC این بازخوردها را به‌منظور اجرای استراتژی مهاجرتی جدید خود با عنوان “سیستم مهاجرتی برای آینده کانادا” در نظر گرفته است.

این استراتژی دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهد که شامل همسان‌سازی بهتر نیازهای بازار کار با سیستم مهاجرتی، نوین‌سازی سیستم برای امکان ثبت و پیگیری آسان درخواست‌های مهاجرتی تازه، بهبود استانداردهای خدمات IRCC، ترویج مهاجرت فرانکوفونی در انجمن‌ها در سراسر کانادا و کمک به جذب و حفظ مهاجران در جوامع کوچک‌تر می‌شود.

بخشی از این استراتژی شامل بررسی حمایت و خدمات مورد نیاز مهاجران و کاناداییان شامل مسکن و مراقبت‌های بهداشتی است. به علاوه، استراتژی تأکید دارد که کلید برنامه موثر مهاجران، اطمینان از انتشار مزایای مهاجرت در سراسر کشور و جامعه‌های کوچک‌تر است.

اینجا سؤال مهمی ایجاد می‌شود: اقداماتی که از جانب IRCC برای حمایت از اجتماعات انجام می‌شود چه اقداماتی هستند؟
یکی از اهداف اصلی IRCC ادغام برنامه‌ریزی مسکن و بهداشت، همراه با سایر خدمات مهم، در برنامه‌ریزی سطوح مهاجرتی کانادا است.

هر سال، IRCC برنامه‌ریزی می‌کند که چندین مهاجر دائمی جدید کانادا در سال‌های آینده را خوش‌آمد می‌گوید. هدف از این برنامه‌ریزی توسعه یک برنامه یکپارچه‌تر است تا دولت فدرال همراه با ایالات، قلمروها و شهرداری‌ها بتوانند مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و زیرساخت‌ها را با این اعداد هماهنگ کنند.

IRCC همچنین می‌خواهد فرصت‌های بهتری برای هدفمندی حمایت از تعلق و یکپارچگی مهاجران را بررسی کند. همانطور که در استراتژی ذکر شده است، “ما می‌خواهیم خدمات مناسب را در زمان مناسب ارائه دهیم.” با این کار، IRCC به دنبال فرصت‌های تأمین منابع مالی برای تقویت شرکا و افزایش خدمات در مناطق متوسط، روستایی و شمالی است. به علاوه، IRCC امیدوار است دسترسی به خدمات توطئه توسط فرانکوفون‌ها برای مهاجران فرانکوفن در جاهای که زبان رسمی آنها در خارج از کبک است، افزایش یابد.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت کانادا تأیید کرد که انتخاب‌های اکسپرس اینتری از چهارشنبه به حالت نرمال برمیگردند از چهارشنبه کاندیداهای FSWP و CEC مجدداً دعوت می‌شوند

علاوه بر این، IRCC برنامه دارد گزینه‌هایی را که سرمایه‌گذاری افرادی که به کانادا می‌آیند را به حمایت از مسکن ارزانتر بهره‌مند کند، بررسی کند. برای این کار، IRCC تصمیم به بررسی و تطبیق یک راهبرد مهاجرتی برای شهروندان خارجی که متعهد به سرمایه‌گذاری و ساخت مسکن‌های جدید در کانادا هستند، خواهد گرفت.

سرانجام، IRCC امیدوار است گزینه‌هایی را که به توسعه مهاجرت منطقه‌ای کمک می‌کند بررسی کند. این شامل داشتن درک بهتری از نیازها و قدرت‌های منحصر به فرد جوامع کوچک‌تر، روستایی و فرانکوفون اقلیتی است.

در پی این هدف، IRCC تلاش خواهد کرد تا برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) را به یک برنامه دائمی تبدیل کند و گزینه‌های گسترش آن به بیشتر اجتماعات در سراسر کشور را بررسی کند.

RNIP یک برنامه بازاریابی بر اساس جوامع است که به منظور گسترش مزایای مهاجرت به جوامع کوچک‌تر طراحی شده است با ایجاد راه‌های پایدار محل اقامت برای شهروندان خارجی که می‌خواهند در این جوامع کار کنند و زندگی کنند.

IRCC همچنین قصد دارد یک سیاست جدید مهاجرتی فرانکوفونی را تدوین کند به منظور تقویت جوامع کوچک فرانکوفون و افزایش وزن جمعیتی آنها. این سیاست ترویج و انتخاب را تقویت و حمایت از تعلق و یکپارچگی مهاجران فرانسوی‌زبان در این جوامع اقلیتی پیش روی خواهد داشت.