Skip to content
چگونه می توانم از طریق PNP به کانادا مهاجرت کنم؟

تاریخ انتشار

PNP یک گزینه محبوب برای کارگران ماهر برای مهاجرت به کانادا است.

برنامه نامزد استانی یکی از راه‌های مهاجرت کارگران ماهر به کانادا و دریافت اقامت دائم است.

 هدف از این برنامه استقبال از کارگران ماهر به منظور تقویت اقتصاد استانی و منطقه ای و گسترش مزایای مهاجرت در سراسر کانادا است.  این یک راه موفق برای جذب کارگران ماهر به استان هایی بوده است که از لحاظ تاریخی دارای جمعیت مهاجر کمی بوده اند، مانند دشت ها و استان های اقیانوس اطلس.

 PNP به استان ها و مناطق کانادا اجازه می دهد تا افرادی را که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و علاقه مند به اقامت در یک استان خاص هستند، معرفی کنند.  بیش از 80 جریان مهاجرت استانی وجود دارد که برای جذب کارگران، فارغ التحصیلان و کارآفرینان طراحی شده اند.  هر برنامه برای پاسخگویی به نیازهای نیروی کار استان طراحی شده است.

 همه استان ها به جز نوناووت و کبک در برنامه گنجانده شده اند.  کبک اختیارات خود را برای تعیین معیارهای انتخاب برای مهاجرت اقتصادی دارد.

 دو راه اصلی برای دریافت وضعیت اقامت دائم از طریق PNP وجود دارد: برنامه های “پایه” و برنامه های “افزایش یافته”.

برنامه های “پایه”.

اولین گزینه برنامه های “پایه” هستند.  این زمانی است که متقاضی مستقیماً برای یک جریان PNP درخواست می کند.  سپس استان اطمینان حاصل می کند که برنامه تمام معیارهای واجد شرایط بودن آن جریان را برآورده می کند.  اگر همه معیارها برآورده شوند، استان سپس نامه ای برای نامزدی برای متقاضی صادر می کند و متقاضی می تواند برای اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا درخواست دهد.

نمایش خبر  اگر حداقل یکی از والدین کانادایی باشد، آمریکایی ها می توانند شهروندی کانادا را دریافت کنند

برنامه های “پیشرفت”

گزینه دوم، برنامه های “پیشرفت” هستند که با سیستم مدیریت برنامه فدرال اکسپرس انتری هماهنگ هستند.  متقاضیانی که واجد شرایط یک برنامه مدیریت شده اکسپرس اینتری هستند، مانند برنامه کارگران ماهر فدرال و برنامه تجارت ماهر فدرال می توانند با کسب نامزدی استانی، شانس خود را برای دعوت نامه برای درخواست افزایش دهند.

 هنگامی که یک متقاضی نمایه اکسپرس انتری آنلاین خود را ایجاد می کند، می تواند در نمایه خود نشان دهد که استان خاصی وجود دارد که مایل به اقامت در آن است و دولت استانی می تواند تصمیم بگیرد که آیا یک نامزد مناسب برای استان است یا خیر.  اگر چنین باشد، استان برای متقاضی اخطار علاقه مندی صادر می کند، به این معنی که از متقاضی دعوت می شود برای نامزدی استانی اقدام کند.

 اگر متقاضی نامزدی را بپذیرد، می تواند درخواست خود را به استان ارسال کند.  اگر همه معیارهای برنامه را برآورده کنند، نامه نامزدی دریافت می کنند و به طور خودکار 600 امتیاز در سیستم رتبه بندی جامع دریافت می کنند که شانس اقامت دائم را به شدت افزایش می دهد.