Skip to content
چگونه به عنوان یک مهاجر در کانادا خودرو بخریم؟! آیا به دنبال خرید اولین خودروی خود در کانادا هستید؟ این مقاله یک راهنمای گام به گام است!

تاریخ انتشار

اکنون که در کانادا مستقر شده اید، می خواهید ماشین بخرید اما نمی دانید از کجا شروع کنید.

فرآیند خرید خودرو ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد. کجا می توانم یک ماشین خوب پیدا کنم؟ از کجا بفهمم مشکلی ندارد؟ آیا می توانم در مورد قیمت مذاکره کنم؟ چگونه مالکیت را به نام خود منتقل کنم؟

این مقاله  با راهنمایی شما در تمام مراحل، فرآیند را برایتان ساده می کند. امیدواریم تا پایان این مقاله متوجه شوید که روند خرید خودرو چندان دلهره آور نیست! به یاد داشته باشید که انجام تحقیق و جست و جو به شما این امکان را می دهد که ماشینی تهیه کنید که در نهایت از آن راضی باشید.

چهار مرحله برای خرید خودرو در کانادا

برای تکمیل فرآیند خرید خودرو در کانادا، چهار مرحله وجود دارد که باید طی کنید:

° مرحله 1: گواهینامه رانندگی بگیرید

° مرحله 2: یک ماشین پیدا کنید

° مرحله 3: ماشین را بیمه کنید

° مرحله 4: ماشین را ثبت کنید

مرحله 1: گواهینامه رانندگی بگیرید

اولین قدم برای داشتن ماشین، اطمینان از داشتن گواهینامه رانندگی صادر شده توسط فرمانداری استان یا منطقه ای کانادایی است که در آن زندگی می کنید. شما می توانید با این گواهینامه رانندگی در هر نقطه از کانادا رانندگی کنید.

اگر گواهینامه معتبری از کشور دیگری دارید، احتمالاً می توانید پس از ورود به کانادا برای مدت کوتاهی از آن برای رانندگی در کانادا استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هر استان و منطقه قوانین خاص خود را تعیین می کند، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر باید وب سایت آنها را بررسی کنید. بسته به استان یا منطقه، ممکن است لازم باشد یک امتحان کتبی در مورد قوانین جاده ( برای کمک به آمادگی شما راهنمای آموزشی وجود دارد) و یک یا دو آزمون رانندگی را تکمیل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل خاصی که برای دریافت گواهینامه رانندگی کانادایی باید طی کنید، از وب سایت اداره حمل و نقل استان یا منطقه خود دیدن کنید:

اطلاعات بیشتر نیز در CanadaVisa Forum.موجود است.

مرحله 2: پیدا کردن ماشین

هیجان‌انگیزترین مرحله فرآیند خرید خودرو، انجام تحقیقات، تست رانندگی خودرو و در نهایت خرید خودرویی است که نیازهای شما را برآورده می‌کند.

تحقیق

در طول فرآیند تحقیق سوالات مختلفی باید از خودتان بپرسید، مانند:

° بودجه من چقدر است؟

علاوه بر مبلغی که می‌توانید برای خرید خودرو خرج کنید، باید مقداری پول اضافی برای هزینه‌های معمول و پیش‌بینی‌نشده نگهداری از خودرو و همچنین سایر هزینه‌های آن مانند بنزین پس‌انداز کنید. به عنوان مثال، رایج است که از ماه اکتبر تا آوریل  4 لاستیک زمستانی خریده و روی خودرو نصب ‌کنید، تا به شما در عبور از جاده‌های یخی و برفی کانادا کمک کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که هنگام خرید خودرو باید مالیات و سایر هزینه ها را پرداخت کنید. حتی اگر یک خودروی دست دوم را از یک فروشنده خصوصی خریداری کنید، ممکن است لازم باشد هنگام ثبت مالکیت خودرو در دولت، مالیات بر فروش بپردازید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که بیمه ماهیانه خودرو در کانادا از لحاظ قانونی الزامی است.

° ماشین را برای چه کاری نیاز دارم؟

اگر فقط یک ماشین می‌خواهید تا با آن به این طرف و آن طرف بروید، ممکن است خرید یک sedan (ماشین شاسی کوتاه صندوق دار) برای شما مناسب باشد. با این حال، اگر خانواده دارید، ممکن است تصمیم بگیرید که گزینه بزرگ‌تری مانند SUV (ماشین شاسی بلند) یا ون را هدف قرار دهید.

° من یک ماشین اتوماتیک می خواهم یا دنده ای؟

ماشین‌های اتوماتیک معمولا در کانادا رایج‌تر هستند، اما در صورت تمایل می‌توانید ماشین‌های دنده ای هم پیدا کنید. خودروهای دنده ای نسبت به خودروهای همتای اتوماتیک خود کمتر هزینه بر هستند.

° من یک ماشین نو می خواهم یا دست دوم؟

خودروهای جدید این آرامش و رضایت خاطر که شما اولین فردی هستید که صاحب خودرو می شوید را برای شما به ارمغان می‌آورند. از سوی دیگر، آنها معمولا گران تر هستند و کاهش بهای سریعتری نسبت به خودروهای دست دوم دارند. اگر فکر می کنید ممکن است خودرو را در آینده بفروشید، این مورد را نیز باید در نظر بگیرید. ماشین های دست دوم زیادی در کانادا موجود است و همچنین می توانید ماشین های دست دومی را پیدا کنید که تقریباً نو هستند.

° چه مدل  ماشین هایی در لیست کوتاه من هستند؟

اگر چند مدلی را که واقعاً به آنها علاقه مند هستید شناسایی کنید، راحت تر می توانید به دنبال اتومبیل بروید.

نمایش خبر  چگونه داشتن مهارت زبانی درآمد در کانادا را پیش بینی می کند

قصد خرید ماشین دارید؟ CanadaVisa’s short survey را تکمیل کنید تا بتوانیم به شما برای جاگیر شدن در کانادا کمک کنیم.

از کجا می توان اتومبیل برای خرید در کانادا پیدا کرد؟

وب‌سایت‌های زیادی برای پیدا کردن خودرو وجود دارد ، خودرو هایی که ممکن است بخواهید شخصاً آنها را بررسی کنید و رانندگی با آن‌ها را تست کنید.

مثال ها شامل:

گوگل: می‌توانید «فروشندگان خودرو» را در گوگل جستجو کنید تا نزدیک‌ترین آنها را به آدرس خود در کانادا ببینید. این کار همچنین فرصتی برای شماست که نظرات سایر خریداران در مورد تجربیاتشان از معامله با این فروشندگان را بخوانید.

Kijiji: سایت kijiji متعلق به گوگل است و بازاری است که هم فروشندگان خودرو و هم خودروهای دست دوم از فروشندگان خصوصی را در خود جای داده است. یکی از مزایای خرید از یک فروشنده خصوصی این است که خرید از آنها ممکن است هزینه کمتری داشته باشد زیرا آنها هزینه های مشابه با نمایندگی خودرو را ندارند (مانند بازاریابی، حقوق و دستمزد، بیمه، اجاره و غیره). از طرف دیگر، شما باید در خرید از فروشندگان خصوصی بسیار مراقب باشید زیرا ممکن است تاریخچه کامل خودرو را فاش نکنند.

Facebook Marketplace : این مورد، محل رایج دیگری برای یافتن خودروهای دست دوم از فروشندگان خصوصی است.

وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که برای نشان دادن خودروهای فروشی اختصاص داده شده اند، از جمله:

شرکت های بیشتری وجود دارند که اکنون این فرصت را برای شما فراهم می کنند تا خرید یک خودرو را کاملا بصورت آنلاین انجام دهید. این امر در سال های اخیر بیشتر رواج پیدا کرده است و به عنوان جایگزینی بی دردسر برای روش سنتی خرید حضوری خودرو به بازار عرضه می شود.

از جمله مزایای خرید آنلاین می توان به تحویل خودرو درب منزل در کمتر از 24 ساعت و داشتن امکان بازگرداندن خودرو در صورت تغییر نظر اشاره کرد.

چگونه می توانم ماشین را بررسی کنم؟

تست رانندگی ماشین در کانادا رایج می‌باشد. فقط آماده باشید که گواهینامه رانندگی خود را قبل از این‌که مجاز باشید پشت فرمان بنشینید نشان دهید. اگر خودرو دست دوم است، باید مشاهده کنید که آیا  چیزی غیر طبیعی در ظاهر، حرکت، صداها و بوی آن وجود دارد یا خیر. همچنین طبیعی است که خانواده یا یک دوست را به همراه داشته باشید تا آنها نیز بتوانند خودرو را با شما بررسی کنند.

هنگامی که تصمیم به خرید خودروی دست دوم گرفتید و با قیمت و سایر شرایط با نمایندگی یا فروشنده خودرو موافقت کردید، شما می‌توانید از یک مکانیک مستقل خودرو بخواهید قبل از تکمیل خرید، خودرو را بازرسی کند. پذیرش این درخواست به اختیار فروشنده است. اگر نمایندگی خودرو با این کار موافقت کند، ممکن است یکی از کارکنان خود را بفرستد و شما را تا مکانیک همراهی کند یا خودشان ماشین را به آنجا برانند. شما مسئول انتخاب مکانیک، تعیین قرار ملاقات با آنها برای تکمیل بازرسی و پرداخت هزینه مکانیک برای زمان آنها خواهید بود.

علاوه بر این، منابع مختلفی برای آشنایی با تاریخچه خودروهای دست دوم وجود دارد. اغلب، فروشنده خودرو این اسناد را در اختیار شما قرار می دهد و فروشندگان خصوصی نیز ممکن است آنها را داشته باشند. با این وجود، ممکن است بخواهید خودتان بررسی های لازم را انجام دهید.

هر خودرو دارای یک شماره شناسایی منحصر به فرد خودرو (یا “VIN”) است که می توانید آن را به صورت فیزیکی در چندین مکان در خودرو (مانند جایی که شیشه جلو به داشبورد می رسد و داخل درب سمت راننده) پیدا کنید. سپس می توانید از این VIN برای تحقیق در مورد این ماشین خاص استفاده کنید.

منابع موجود عبارتند از:

° منابع شخص ثالث مانند Carfax

° اسناد دولتی در مورد تاریخچه خودروهای مستعمل

برای دریافت گزارشی از تاریخچه خودرو می توانید به وب سایت هایی مانند Carfax هزینه ای پرداخت کنید. از این طریق از موارد زیر اطلاع می‌یابید:

° این که آیا ماشین تصادف کرده است

° آیا خودرو دارای فراخوان ایمنی می‌باشد (یعنی سازنده

ماشین، خودرو را به دلیل یک مشکل ایمنی که باید برطرف شود باز خواسته)

° سابقه خدمات خودرو

° اینکه آیا مسافت پیموده شده خودرو با آنچه فروشنده به شما گزارش می دهد مطابقت دارد یا خیر

° اینکه آیا خودرو آسیب دیده است (به عنوان مثال، سیل زدگی)

° آیا ماشین بدهی دارد یا خیر (معروف به “حق حبس”: حق تصرف مال یا ملکی تاهنگامی که بدهی وابسته به آن داده شود)

علاوه بر این، بسته به استان یا منطقه شما، ممکن است خرید یک سند دولتی که اطلاعات پیشینه در مورد سابقه خودروی دست دوم را فاش می‌کند، اجباری باشد (به‌عنوان مثال، «گزارش اطلاعات خودرو» یا «بسته اطلاعات خودروی استفاده‌شده»). اگر فروشنده این را ارائه ندهد، خریدار می تواند گزارش را از فرمانداری استان یا منطقه خود درخواست کند.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، امروز برنامه‌هایی برای بهبود سیستم مهاجرت کانادا را اعلام خواهد کرد.

بسیار مهم است که بدانیم آیا خودرو دارای حق حبس است. شما باید این سوال را از فروشنده بپرسید و خودتان به شخصه این اطلاعات را با انجام تحقیق و بررسی سوابق خودرو راستی آزمایی کنید. این مسئله مهم است زیرا اگر ماشین بدهی داشته باشد، پرداخت بدهی به گردن شما می‌افتد. این بدان معناست که اگر بدهی خود را پرداخت نکنید، ممکن است خودرو را از دست بدهید. اگر خودرو دارای حق حبس است، شما این حق را دارید که از مالک فعلی بخواهید تا قبل از تکمیل خرید، اطمینان حاصل کند که حق حبس برداشته شده است. ” Canadian government’s website” حاوی اطلاعات بیشتری در مورد نحوه محافظت از خود در برابر خرید یک خودرو با حق حبس است.

آیا می توانم برای قیمت مذاکره کنم؟

بله، مذاکره در مورد قیمت نهایی یک خودرو، چه نو یا دست دوم، از نظر اجتماعی قابل قبول است. بهتر است با انجام تحقیقات آنلاین در مورد میانگین قیمت فروش فعلی خودرو بر اساس مدل، سن و مسافت پیموده شده وارد مذاکره شوید. اگر از یک نمایندگی خودرو خرید می‌کنید، قبل از مذاکره سر دربیاورید که قیمت فروشنده با مالیات و سایر هزینه‌ها چقدر می‌شود. فروشنده ممکن است بتواند از برخی کارمزدها چشم پوشی کند یا آن‌ها را کاهش دهد، اما نمی تواند سایر هزینه ها مانند مالیات فروش دولتی را حذف کند.

هنگامی که پیشنهاد خود را ارائه کردید، شواهدی در مورد اینکه چرا معتقدید قیمت پیشنهادی شما منصفانه است را به فروشنده ارائه دهید. این را می‌توان با نمایش لیست‌هایی از همان خودرو برای فروش در شهر شما یا ارائه لیست فروش آن خودرو توسط رقیب فروشنده نشان داد.

به طور کلی، فروشندگان مایل به مذاکره هستند، اما به دلیل تمام هزینه های سرباری که باید در نظر بگیرند، انعطاف کمتری در مورد اینکه چقدر می توانند قیمت را کاهش دهند، خواهند داشت. از سوی دیگر، یک فروشنده خصوصی می تواند خودرو را به هر قیمتی که فکر می کند معقول است بفروشد. به منظور افزایش شانس خود برای پذیرش پیشنهاد شما توسط فروشنده، مهم است که با حسن نیت مذاکره کنید و پیشنهادی ارائه دهید که نزدیک یا کمی کمتر از ارزش بازار باشد.

گول زدن فروشنده با یک قیمت غیر منصفانه ممکن است منجر به بهم خورن سریع مذاکره شود. از سوی دیگر، اگر احساس می‌کنید که قیمت برای یک خودروی خاص بسیار بالا است، باید آن ماشین را فراموش کنید و در نظر داشته باشید که ماشین‌های زیادی وجود دارند که متناسب با نیازها و بودجه شما هستند.

چگونه هزینه ماشین را پرداخت کنم؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن طریق هزینه خودرو را پرداخت کنید، از جمله پرداخت کل قیمت به صورت پیش هزینه یا از طریق تأمین مالی و یا به صورت اجاره ای.

اگر می‌خواهید هزینه خودرو را به صورت کامل پیش پرداخت کنید ، می‌توانید پول نقد همراه داشته باشید یا از فروشنده بپرسید که آیا روش پرداخت مطمئن دیگری مانند چک بانکی را می‌پذیرد. چک بانکی مانند پول نقد است و پرداخت توسط بانک تضمین می شود. همچنین ممکن است فروشنده موافقت کند که با شما به بانکی برود و مبلغ پرداختی به حساب بانکی او با حضور هر دو نفر شما واریز شود.

شما همچنین می توانید به دنبال تامین مالی برای ماشین باشید. ممکن است سعی کنید از بانک خود یا از وام دهنده دیگری کمک مالی دریافت کنید. یا ممکن است بتوانید از فروشنده خودرو کمک مالی دریافت کنید. این بدان معناست که شما مسئول بازپرداخت وام و سود خواهید بود و پس از پرداخت کامل آنها، مالک خودرو خواهید شد.

انتخاب سوم شما، اجاره خودرو است. این بدان معناست که شما عملا برای اجاره ماشین برای یک دوره زمانی معین هزینه پرداخت می کنید. پس از اتمام مدت اجاره، یا خودرو را پس می دهید یا مبلغ باقی مانده را برای خرید آن پرداخت می کنید.

اگر به دنبال تامین مالی یا اجاره هستید، انجام تحقیقات کامل در طول این فرآیند مهم است. همیشه متن قرار داد را به طور دقیق بخوانید و سؤال بپرسید تا شرایط و ضوابط معامله را کاملاً درک کنید.

مرحله 3: ماشین را بیمه کنید.

داشتن بیمه خودرو برای وسیله نقلیه خود در کانادا قانون است. بیمه خودرو اجباری است تا از تمام کسانی که در حادثه تصادف حضور داشته اند محافظت شود.

دستگیر شدن درحالی که بیمه خودرو نداشته باشید یک تخلف جدی است که می تواند منجر به جریمه های سنگین، از دست دادن احتمالی گواهینامه رانندگی و سایر عواقب احتمالی مانند توقیف موقت خودرو و همچنین نرخ های بالاتر بیمه خودرو شود.

نمایش خبر  طرح اقدام IRCC برای رفع تأخیر در بررسی درخواست‌های اقامت دائم

همچنین برای اینکه بتوانید خودروی خود را در دولت ثبت کنید به بیمه خودرو نیاز دارید.

انواع مختلفی از طرح های بیمه خودرو وجود دارد، از جمله پوشش برای خود و خودروی شما و/یا برای دیگران و خودروی آنها در صورتی که شما در تصادف مقصر بودید.

انواع پوشش بیمه خودرو در کانادا عبارتند از:

بیمه مسئولیت: این حداقل بیمه مورد نیاز در کانادا است. اگر کسی را مجروح کنید یا به ماشینش آسیب بزنید، شما را پوشش می دهد. حداقل بیمه مورد نیاز به هر استان بستگی دارد. به طور معمول، کانادایی ها پوشش بین 1 تا 2 میلیون دلار را انتخاب می کنند. مهم است که پوشش کافی داشته باشید تا در صورت تصادف مجبور به پرداخت هزینه اضافی از جیب خود نباشید.

بیمه برخورد: این پوشش اختیاری است، اما توصیه می شود، زیرا در صورت مقصر بودن در تصادف، هزینه های تعمیر یا تعویض خودروی شما را پوشش می دهد. یک فرانشیز (مراد هزینه هایی است که از درآمد ناخالص کسر میشوند و لذا این هزینه ها مشمول مالیات نمی شوند.) مورد نیاز است، به این معنی که قبل از اینکه بیمه گر شما بقیه هزینه ها را پوشش دهد، باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید. شما می توانید مبلغ کسری را انتخاب کنید. مبالغ فرانشیز متداول شامل 500 دلار، 1000 دلار و 2000 دلار است. هرچه فرانشیز شما بیشتر باشد، حق بیمه ماهانه شما کاهش می یابد، اما این بدان معناست که در صورت بروز حادثه ناشی از تصادف، باید مبلغ بیشتری از جیب خود بپردازید.

بیمه جامع: این نوع پوشش از خودروی شما، در زمانی که رانندگی نمی‌کنید محافظت می‌کند، مانند اینکه در حین پارک به سرقت رفته یا آسیب دیده باشد (مثلاً به دلیل آب و هوا). این پوشش نیز نیاز به فرانشیز دارد که باز هم می توانید خودتان آن را انتخاب کنید.

همچنین مهم است که شما قبل از انتخاب ارائه‌دهنده بیمه، درباره نرخ‌های مختلف بیمه خودرو و انواع پوشش‌ها تحقیق کنید. نرخ بیمه خودرو بر اساس عواملی مانند خودرو، سن شما، جنسیت، تجربه و سوابق رانندگی، محله مسکونی در کانادا و همچنین شرکت بیمه خودرو به طور قابل توجهی متفاوت است. دریافت مظنه با دامنه های گسترده از بیمه های مختلف معمول است. بهترین کار این است که گشتی بزنید و تا جایی که ممکن است قیمت ها را بپرسید تا مطمئن باشید که نرخ منصفانه ای پرداخت می کنید و پوشش مناسبی دریافت می کنید.

ممکن است بخواهید برای کمک با یک کارگزار بیمه تماس بگیرید. کارگزاران بیمه موظفند بهترین منافع شما را در نظر بگیرند. شما می توانید کارگزاران بیمه را در گوگل جستجو کنید یا از خانواده و دوستان خود بخواهید به شما معرفی کنند. همچنین می‌توانید اطلاعات خود را در وب‌سایت‌های جمع‌آوری‌کننده‌های مختلف بیمه و همچنین خود بیمه‌گذاران وارد کنید تا قیمت‌های تخمینی در زمان واقعی را دریافت کنید. در نهایت، برای دریافت قیمت نهایی، باید تلفنی با یک بیمه گر صحبت کنید.

هنگامی که بیمه را تضمین کردید، بیمه گر شما مدارکی از پوشش شما را از طریق ایمیل و به صورت فیزیکی به صندوق پستی شما ارسال می کند. همراه داشتن این شواهد به وزارت حمل و نقل استان یا منطقه خود برای تکمیل فرآیند ثبت خودرو بسیار مهم است.

مرحله 4: ماشین را ثبت کنید.

اگر از یک فروشنده خرید می کنید، آنها معمولاً فرآیند ثبت را با فرمانداری استان یا منطقه شما تکمیل می کنند.

اگر از یک فروشنده خصوصی خودرو می‌خرید، باید خودتان خودرو را نزد فرمانداری ثبت کنید. شما باید موارد زیر را با خود بیاورید:

° گواهینامه رانندگی خود

° گواهی بیمه معتبر ماشین

° مجوز وسیله نقلیه و سند انتقال مالکیت امضا شده

هر استان و منطقه قوانین خاص خود را در مورد مراحلی که باید برای ثبت نام خودروی دست دوم که به صورت خصوصی فروخته می شود طی کنید، دارد. Carfax یک نمای کلی از این قوانین، در سراسر کانادا را ارائه می دهد.

اگر پلاک خودرو ندارید، می توانید هنگام ثبت، آن را خریداری کنید. استان یا منطقه شما نیز بر اساس قیمت خرید یا ارزش عمده‌فروشی خودرو، مالیات فروش را محاسبه و از شما دریافت می‌کند، اگرچه باز هم، قوانین بسته به حوزه قضایی متفاوت است.

از سواری لذت ببرید!

تبریک می گوییم! شما اولین خرید خودروی خود را در کانادا انجام داده اید و اکنون یک صاحب سربلند خودرو هستید. دیدید؟ بالاخره آنقدرها هم سخت نبود. با خودروی جدید خود، اکنون می‌توانید خاطرات بیشتری را با خانواده و دوستان خود بسازید و از آنچه کانادا برای شما دارد بهره مند شوید. از سواری لذت ببرید!


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420