Skip to content
چگونه با وجودِ داشتنِ سابقه کیفری، در تابستان امسال از کانادا دیدن کنید.

تاریخ انتشار

مرز کانادا به روی گردشگران باز شد. اگر در مورد سابقه جنایی در گذشته تان نگران هستید، ممکن است گزینه هایی برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری داشته باشید.

اگر فکر می کنید که به لحاظ کیفری در کانادا غیرقابل پذیرش هستید، امید خود را از دست ندهید. ممکن است همچنان بتوانید تابستان امسال، برای تعطیلات خود به کانادا بیایید.

کانادا در اواخر تابستان گذشته محدودیت‌های مرزی را برای گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شده اند لغو کرد. امسال اولین سالی است که در تمام طول تابستان مرزها کاملا باز خواهند بود، مشروط بر اینکه شما تعریف دولت مبنی بر واکسینه کامل را داشته باشید و در غیر این صورت غیرقابل پذیرش نباشید.

اما حتی اگر از گذشته  جرمی در سابقه شما نمایان باشد، دولت کانادا چند راه برای غلبه بر عدم پذیرش شما ارائه می دهد.

مجوز اقامت موقت

“مجوز اقامت موقت” (TRP) یک راه حل موقت برای کسانی است که می خواهند با سابقه کیفری به کانادا بیایند. برای واجد شرایط بودن برای این گزینه، باید به دولت کانادا ثابت کنید که مزایای سفر شما بیشتر از خطرات آن است.

“مجوز اقامت موقت” (TRP) راه حلی است برای کسانی که به دنبال ورود موقت به کانادا هستند. درخواست از این طریق می تواند فرآیندی سریعتر از “درخواست احیای اعتبار کیفری” داشته باشد. بعضی افراد انتخاب می کنند که همزمان، هم برای TRP و هم برای احیای اعتبار کیفری درخواست دهند.

احیای اعتبار کیفری

احیای اعتبار کیفری می‌تواند عدم پذیرش کیفری را برای همیشه حل کند. اگر کانادا این درخواست شما را تایید کند، تا زمانی که جرم دیگری مرتکب نشده باشید، سابقه کیفری شما دیگر مانع از سفر شما به کانادا نخواهد شد. قبل از اینکه بتوانید برای “احیای اعتبار کیفری” درخواست دهید، باید حداقل پنج سال از اتمام آخرین حکم شما گذشته باشد.

نمایش خبر  گزارش مهاجرتی Yeates که آینده ی IRCC را می سازد

هزینه درخواستی که پرداخت می کنید به شدت جرم شما بستگی دارد. 200 دلار کانادا برای درخواست احیای اعتبار برای جرائم غیر جدی و 1000 دلار کانادا برای جرایم جدی هزینه دارد.

احیای اعتبارِ مد نظر

اگر حداقل 10 سال از محکومیت شما به یک جرم غیر جدی گذشته باشد، شامل احیای اعتبار هستید. در این صورت، ممکن است به طور خودکار تحت قوانین کانادا اعتبار کیفری شما احیا شده باشد و دیگر نیازی به ارائه درخواست قبل از مراجعه نداشته باشید.

با این حال، بسیاری از افراد قبل از سفر به کانادا با یک وکیل مهاجرت مشورت می کنند تا خیال خود را راحت کنند. یک وکیل ممکن است بتواند یک نظر حقوقی مکتوب برای شما بنویسد تا به شما در جلوگیری از سوء تفاهمات نابجا توسط افسران CBSA در هنگامی که می رسید، کمک کند.

نظرات حقوقی

“نظر حقوقی مکتوب” می‌تواند توسط یک وکیل مهاجرت کانادا با جزئیات مربوط به اتهام شما و تحلیل حقوقی وکیل از وضعیت، تهیه شود. این نامه، موضوع حقوقی را توضیح می‌دهد، خطرات و قوانین مربوطه کانادا را شناسایی می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا باید در کانادا پذیرفته شوید.

“نظر حقوقی” را می توان برای پشتیبانی از برنامه TRP یا “احیای اعتبار کیفری” استفاده کرد.

اگرچه کانادا قوانین سختگیرانه ای در مورد جرم و جنایت دارد، اما دلایل خوبی نیز برای تشویق گردشگری وجود دارد. طبق آمار کانادا، تنها در سه ماهه چهارم سال 2021، گردشگری 15.4 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا اضافه کرد. بنابراین، کانادا علاقه زیادی به پذیرش گردشگران دارد.

نمایش خبر  بعضی از شهروندان مکزیک اکنون برای بازدید از کانادا نیاز به ویزای ورود دارند.

از پیش آماده بودن، با دانستن گزینه های خود برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری می تواند به شما کمک کند تا ورود راحتی به کانادا داشته باشید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420