Skip to content
بعضی از شهروندان مکزیک اکنون برای بازدید از کانادا نیاز به ویزای ورود دارند.

تاریخ انتشار

پاسخ به افزایش درخواست‌های پناهندگی از طرف مکزیک، کانادا اکنون از برخی از شهروندان مکزیکی می‌خواهد که یک ویزیتور ویزای برای ورود موقت به کانادا بگیرند.

این تغییر از تاریخ 29 فوریه 2024 اعمال شده است. در گذشته، تمام شهروندان مکزیک می‌توانستند مجوز سفر الکترونیکی (eTA) را برای ورود به کانادا دریافت کنند.

چه کسانی اکنون به ویزای ویزیتور نیاز دارند؟
همه شهروندان مکزیک اکنون برای ورود به کانادا نیاز به یک ویزای ویزیتور دارند مگر اینکه همه سه شرط زیر را داشته باشند:
۱. به وسیله هواپیما وارد کانادا شوند، یا به کانادا برای تردد به مقصد دیگری پرواز کنند؛
۲. برای بازدید کوتاه به کانادا می‌آیند (معمولاً برای اقامت‌های کوتاه‌مدت تا شش ماه طول)؛ و
۳. در 10 سال گذشته یک ویزای ویزیتور کانادایی (یا دیگر ویزاهای مقیم موقت*) داشته‌باشند یا در زمان درخواست و سفر دارای یک ویزای غیرمهاجر آمریکایی معتبر باشند.
*ویزای مقیم موقت شامل ویزاهای مربوط به ویزیتور، کار و مطالعه است.

مسافران مکزیکی کانادا باید همچنین اطلاع داشته باشند که اگر آن‌ها قبل از ساعت 11:30 بعد از ظهر در تاریخ 29 فوریه 2024 eTA داشته‌اند، لغو خواهد شد و آن‌ها باید برای یک پروانه جدید درخواست کنند. اگر این افراد پس از اجرای تغییرات جدید دیگر دارای شرایط لازم برای eTA نباشند، اکنون باید برای یک ویزای ویزیتور درخواست کنند.

چگونه این تغییرات بر شهروندان مکزیکی که قبلاً به عنوان بازدید‌کنندگان در کانادا هستند، تأثیر می‌گذارد؟
بازدیدکنندگان اقامتکنندگان موقت در کانادا هستند که مجوز مطالعه یا کاری مرتبط با اقامت‌شان ندارند (معمولاً این مسافران برای کار تجاری یا سفرهای گردشگری به کانادا هستند). این افراد مجوزی برای اقامت قبلی خود ندارند برای مدت زمانی که پیشتر تأیید شده‌اند می‌توانند ادامه دهند.

نمایش خبر  با تأخیر در درخواست مهاجرت خود مواجه هستید؟ در این مقاله، به بعضی از اقداماتی که می‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید، اشاره خواهیم کرد.

اگرچه، eTA آن‌ها لغو خواهد شد. اگر این بازدید‌کنندگان پس از خروج می‌خواهند مجدداً وارد کانادا شوند، باید برای یک ویزای ویزیتور یا یک eTA جدید درخواست کنند اگر همه معیارهای زیر را داشته باشند.

این تغییرات چگونه بر مکزیکی هایی که در حال حاضر با مجوز کار یا تحصیل در کانادا هستند، تأثیر می گذارد؟

شهروندان مکزیکی که در حال حاضر با مجوز تحصیل یا کار در کانادا هستند، eTA آنها لغو نخواهد شد. این افراد eTA قبلی خود را حفظ خواهند کرد و می توانند در صورت اعتبار سند، ادامه دهند به سفر با آن.

اگر این افراد در حال اقدام برای یک مجوز کار یا تحصیل جدید هستند، هنگام تأیید مجوز کار یا تحصیل خود، به طور خودکار یک ویزا یا eTA (بر اساس واجد شرایط بودن آنها) صادر خواهد شد. آنها نیازی به اقدام جداگانه برای یک ویزا یا eTA نخواهند داشت.

توجه: در همه موارد، eTA فقط برای سفر هوایی است. حتی اگر افراد یک eTA معتبر داشته باشند، اگر قصد سفر به کانادا با ماشین، اتوبوس، قطار یا قایق (از جمله کشتی مسافربری، حتی اگر مسافران کشتی را ترک نکنند) را دارند، به یک ویزای بازدید کننده معتبر نیاز خواهند داشت.

شهروندان مکزیکی چه کاری می توانند انجام دهند اگر در زمان تغییر یک مجوز تحصیل یا کار معتبر داشتند، اما eTA آنها هنوز لغو شده بود؟

این افراد ممکن است واجد شرایط بازگرداندن eTA خود باشند. برای پیدا کردن اینکه آیا این مورد صادق است، آنها می توانند:

یک درخواست فرم وب را به مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنند؛

نمایش خبر  ماه مارس ماهی تاریخی برای اکسپرس انتری (Express Entry) (برنامه مهاجرتی جذب سریع نیروی انسانی) بود

تمامی فیلدهای مورد نیاز را تکمیل کنند؛

و کد “EMVR2024” را در جعبه متن قرار دهند.

اگر این افراد واجد شرایط بازگرداندن eTA خود نباشند، آنها باید یک درخواست eTA یا ویزای بازدید کننده جدید، بر اساس الزامات جدید، ارائه دهند


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420