Skip to content
چگونه از پاکستان حامی مالی همسر خود شوید

تاریخ انتشار

اگر همسر یا پارتنر قانونی شما در پاکستان زندگی می کند، در اینجا یک مرور کلی از روند حمایت مالی ارائه شده است.

شهروندان کانادایی یا مقیم دائم می توانند از همسر یا پارتنر قانونی خود برای اقامت دائم حمایت مالی کنند.

یکی از ارکان سیستم مهاجرتی کانادا، ایجاد امکان تجدید دیدار خانواده ها است. یکی از ابزارهای اولیه دستیابی به این هدف از طریق برنامه مهاجرت دسته خانواده است که به مهاجران جدید و کانادایی‌هایی قدیمی اجازه می دهد تا با اعضای خانواده خود بپیوندند. هر سال، کانادا به دنبال پذیرش حدود ۸۰۰۰۰ مهاجر از طریق این دسته است.

اگر شما شهروند یا مقیم دائم کانادا هستید و با شخصی از پاکستان ازدواج کرده اید یا به مدت یک سال با آن شخص به عنوان پارتنر قدیمی زندگی کرده اید، می توانید از او برای اقامت دائم (PR) در کانادا حمایت مالی کنید.

اخذ اقامت دائم در کانادا به همسر شما از پاکستان این فرصت را می دهد که در کانادا زندگی، تحصیل و کار کند و به خدمات درمانی و اجتماعی دسترسی داشته باشد.

معیارهای واجد شرایط بودن برای حمایت مالی

به منظور واجد شرایط بودن برای حمایت مالی از خانواده در کانادا، شما و همسر یا پارتنرتان باید چندین شرط را رعایت کنید.

اولین چیزی که باید در نظر گرفت محدودیت سنی برای اسپانسرها است که باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

در ثانی باید شهروند کانادا، مقیم دائم یا ثبت نام شده به عنوان یک فرد هندی تحت قانون هند در کانادا باشید.

علاوه بر این، یک شهروند کانادایی که در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می‌کند، باید به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اثبات کند که قصد دارد پس از اخذ اقامت دائم، با همسرش در کانادا زندگی کند.

نمایش خبر  مسافرانی که بطور کامل واکسیناسیون شده اند دیگر نیازی به آزمایش ویروس کرونا برای ورود به کشور را ندارند

در مورد ساکنان دائمی که به دنبال حمایت مالی از یکی از عزیزان خود هستند، ضروریست در زمان ارائه درخواست حمایت مالی خود، در کانادا اقامت داشته باشند.

در حالی که برای حمایت مالی از همسر، الزام حداقلی وجود ندارد، ولی باید نشان دهید که برنامه‌ای برای حمایت مالی از خانواده خود دارید که شامل شما و شخصی که از او حمایت مالی می‌کنید نیز می‌شود. می توانید این کار را با نشان دادن اینکه درآمد، پس انداز یا دارایی کافی برای حمایت از اعضای خانواده خود دارید، انجام دهید. همچنین ذکر این نکته ضروری است که طبق قانون مهاجرتی کانادا، افرادی که کمک های اجتماعی دریافت می کنند، واجد شرایط حمایت مالی از طرف اعضای خانواده نیستند، مگر اینکه به دلیل معلولیت باشد.

همچنین همسر تحت حمایت نیز باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و باید بررسی های سوابق، امنیتی و پزشکی را پشت سر بگذارد. افرادی که محکومیت کیفری دارند معمولاً مجاز به آمدن به کانادا نیستند، اما ممکن است گزینه‌هایی برای غلبه بر عدم پذیرش مجرمانه وجود داشته باشد.

 

فرآیند حمایت مالی در کانادا: آنچه باید بدانید

یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند حمایت مالی از همسر در کانادا، ارائه مدارک مورد نیاز برای اثبات صحت رابطه شما با شخص مورد حمایت است.

اگر متاهل هستید، باید علاوه بر مدارک دیگر، مدارک اجباری مانند سند ازدواج را نیز ارائه دهید. ازدواج هایی که به طور قانونی در پاکستان انجام شده اند، عموماً در کانادا معتبر هستند. اگر در یک رابطه قانونی هستید، باید مدارک مستندی از دوره ۱۲ ماهه زندگی مشترک خود را به جای گواهی ازدواج ارائه دهید.

نمایش خبر  رایج ترین راه های مهاجرت به کانادا از هند

اگر مدارک پشتیبان شما به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی هستند، باید ترجمه این اسناد را ارائه دهید. این ترجمه‌ها باید تأیید شده باشند و الزامات IRCC را برآورده کنند.

فرآیند حمایت مالی از خانواده شامل ارسال دو درخواست به IRCC است: درخواست حمایت و درخواست اقامت دائم. اداره IRCC از شما می خواهد که هر دو درخواست را همزمان ارسال کنید.

شما باید مطمئن شوید که درخواست خود را به آدرس صحیح ارسال کرده اید. این اطلاعات را در دستورالعمل حمایت مالی که می‌توانید از وبسایت دولتی دانلود کنید، پیدا خواهید کرد.

حامیان مالی که در کبک زندگی می کنند باید شرایط واجد شرایط بودن را در سطح استان نیز اثبات کنند.

درخواست های مهاجرت مشمول پرداخت هزینه هایی است که باید پس از ارسال درخواست شما، پرداخت شوند.

به طور متوسط، IRCC حدود 12 ماه طول می کشد تا یک درخواست حمایت مالی را بررسی کند.