Skip to content
چگونه از مجوز تحصیل کانادا به اقامت دائمی کانادا برویم

تاریخ انتشار

دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند می توانند در حال تحصیل در کانادا یا پس از فارغ التحصیلی از برنامه تحصیلی خود برای وضعیت مقیم دائمی درخواست کنند.

برای دانشجویان بین المللی در کانادا که می خواهند مقیم دائمی شوند گزینه های بسیاری وجود دارد، به شرطی که شرایط و واجد شرایط برنامه ای که برای آن درخواست می کنند را برآورده کنند.

دانشجویان بین المللی تضمین نمی شوند که پس از تکمیل تحصیلات خود در کانادا، اقامت دائمی دریافت کنند. با این حال، آنها می توانند با آماده سازی از پیش و یادگیری در مورد آنچه برای واجد شرایط بودن برای مسیرهای مختلف مهاجرت نیاز دارند، شانس خود را افزایش دهند.

کانادا به دانشجویان بین المللی مسیرهای بسیاری برای اقامت دائمی ارائه می دهد زیرا تحقیقات نشان داده است که کسانی که تحصیلات کانادایی دارند معمولاً در بازار کار کانادا موفق هستند. این دانشجویان به عنوان یک استخر وعده دار از افراد ماهر دیده می شوند که می توانند برای پاسخ به نیازهای بازار کار در کانادا استفاده شوند. علاوه بر این، کارفرمایان کانادایی ارزش آموزش محلی و تجربه کاری که دانشجویان بین المللی در کانادا می گیرند را قدردانی می کنند.

پس از تکمیل تحصیلات در کانادا، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اقدام می کنند. PGWP به دانشجویان بین المللی مجوز کار بازی ارائه می دهد که به آنها امکان می دهد تقریباً هر جا و برای تقریباً هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

دانشجویان ممکن است برای PGWP واجد شرایط باشند اگر آنها:

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا 636 نامزد PNP را به عنوان وزیر پیشنهاد می کند تا تاریخ قرعه کشی بعدی همه برنامه ها را پیشنهاد دهد.

تحصیلات خود را در یک برنامه آموزشی علمی، حرفه ای یا حرفه ای که حداقل هشت ماه طول می کشد در یک فهرست مؤسسه یادگیری طراحی شده (DLI) معتبر به پایان رسانده اند.

برنامه تحصیلی باید منجر به دریافت درجه، دیپلم یا گواهینامه شود در هر جلسه تحصیلی برنامه یا برنامه های تحصیلی که تکمیل کرده اند و به عنوان بخشی از درخواست کار پس از فارغ التحصیلی خود شامل شده اند، وضعیت دانشجویی تمام وقت در کانادا را داشته اند گواهی نامه و یک رسمی دریافت کرده اند

مزیت PGWP این است که به دانشجویان بین المللی امکان می دهد تجربه کاری کانادایی را کسب کنند که دانشجو را برای اقامت دائمی واجد شرایط می کند و آنها را یک نامزد رقابتی برای مهاجرت به کانادا می کند، زیرا بسیاری از مسیرها نامزدهایی را با تجربه کاری کانادایی می پذیرند.

ورود سریع Express Entry یک سیستم مدیریت برنامه است که سه برنامه مهاجرت کارگر ماهر فدرال را مدیریت می کند: برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه مهارت های ماهر فدرال (FSTP).

CEC یک مسیر اقامت دائمی برای نامزدهایی است که در کانادا کار کرده اند. این گزینه محبوبی برای دانشجویان بین المللی است که به دست آوردن تجربه کاری کانادایی ادامه داده اند.

برای واجد شرایط بودن برای CEC، یک نامزد باید شرایط زیر را برآورده کند:

حداقل یک سال تجربه کار ماهر، حرفه ای یا فنی در کانادا را در طول 36 ماه از تاریخ درخواست کسب کرده باشد؛ و رتبه زبان کانادایی (CLB) 5 (“مقدماتی اولیه”) را برای شغل های دسته NOC TEER 2 یا 3 یا CLB 7 (“مهارت متوسط مناسب”)، برای شغل های دسته NOC TEER 0 یا 1 برآورده یا بیشتر کند. قصد زندگی و کار خارج از استان کبک را داشته باشند (افرادی که تجربه کار در کبک دارند و قصد زندگی در کبک را دارند می توانند برای کلاس تجربه کبک درخواست کنند). اگر شما برای یکی از برنامه ها واجد شرایط هستید، می توانید یک پروفایل را بر روی وب سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) بارگذاری کنید. نامزدها بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کار و توانایی زبان امتیازات سیستم رتبه بندی جامع (CRS) دریافت می کنند. کسانی که بیشترین امتیازات را دارند دعوت می شوند برای اقامت دائمی درخواست کنند.

نمایش خبر  IRCC توسعه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی را اعلام کرد

نامزدهایی که یک برنامه تحصیلی در کانادا را تکمیل کرده اند یا تجربه کاری کانادایی دارند، امتیازات بیشتری CRS کسب می کنند، افزایش شانس خود برای دریافت اقامت دائمی.

برنامه های نامزد استانی (PNPs) تقریبا هر استان و قلمرویی در کانادا برنامه نامزد استانی (PNP) را اجرا می کند. PNP اجازه می دهد استان ها و قلمروها افرادی را که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و علاقمند به تسویه حساب در یک استان خاص هستند، نامزد کنند.

بسیاری از جریان های PNP نامزدهایی را که در کانادا تحصیل و کار کرده اند، می پذیرند.

برنامه تجربه کبک (PEQ) یک نامزد که در کبک تحصیل کرده و می خواهد به طور دائم در این استان تسویه حساب کند، ممکن است برای مهاجرت تحت برنامه تجربه کبک (PEQ) واجد شرایط باشد. PEQ یک راه سریع برای فارغ التحصیلان خارجی و افرادی با تجربه کار در کبک برای دریافت گواهی انتخاب کبک (QSC) فراهم می کند، که یک گام ضروری به سوی اقامت دائمی است که توسط دولت فدرال اعطا می شود.

دانشجویان بین المللی که در کبک تحصیل کرده اند ممکن است واجد شرایط برای درخواست یک CSQ تحت PEQ باشند اگر آنها:

نشان دهند که قصد تسویه حساب در کبک برای داشتن شغل را دارند؛ موقتا در کبک برای اهداف تحصیل اقامت کرده اند؛ یک درجه یا دیپلم واجد شرایط را از یک مؤسسه آموزشی که توسط وزارت آموزش کبک شناخته شده است در طی 36 ماه گذشته کسب کرده اند؛ حداقل 1,800 ساعت (دو سال) در کبک تحصیل کرده اند دارای دیپلم کارشناسی، کارشناسی ارشد یا DEC هستند و 12 ماه تجربه کار در یک شغل سطح 0، A، B دارند و باید چنین شغلی را در زمان درخواست داشته باشند دارای DEP هستند و 18 ماه تجربه کار در یک شغل سطح 0، A، B یا C دارند و باید چنین شغلی را در زمان درخواست داشته باشند. لطفا توجه داشت

نمایش خبر  بهترین مکان برای بازدید تازه واردان به کانادا

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420