Skip to content
چه گزینه‌هایی برای من وجود دارد اگر نیاز دارم که ثبت‌نام خود را بعد از دریافت پروانه تحصیلی کانادایی‌ام به تعویق بیاندازم؟

تاریخ انتشار

در برخی موارد، دانشجویان بین‌المللی در این کشور ممکن است به یا از سوی موسسه آموزشی معتبر کانادایی خود ملزم شوند که تاریخ شروع برنامه تحصیلی خود را به ترم بعدی به تعویق بیندازند.

این ممکن است به دلایل متعددی باشد، از قبیل امور اضطراری خانوادگی یا تمایل به جمع‌آوری بیشتر وجه.
توجه: به تعویق انداختن ثبت نام درخواست‌دهنده بین‌المللی باید بطور رسمی توسط موسسه آموزشی معتبر آن تأیید شود.

در ادامه، سه گزینه‌ای که برای دانشجویان بین‌المللی کانادایی در حالت تعویق ثبت نام خود در کانادا وجود دارد، شرح داده خواهد شد.

گزینه ۱: ادامه تحصیل در زمان مجاز
با اینکه دانشجویان بین‌المللی که تصمیم دارند در کانادا باقی بمانند باید یکی از دو گزینه را دنبال کنند (در مورد گزینه دوم بیشتر بیان خواهد شد).
اولین گزینه موجود این است که به سادگی تحصیلات خود را ادامه دهند، یا به عبارت دیگر به موقع شروع ترم بعدی خود یا حداکثر تا 150 روز از تاریخ تأیید ثبت نام تأخیری دانشجو.
گزینه ۲: تغییر وضعیت کانادایی
گزینه دیگر برای دانشجویان بین‌المللی کانادایی که می‌خواهند در کانادا بمانند، تعقیب تغییر وضعیت است. این به معنی گذار از وضعیت دانشجویی بین‌المللی به وضعیت بازدیدکننده یا وضعیت کارگر است.

تغییر به وضعیت بازدیدکننده به عنوان دانشجوی بین‌المللی
دانشجویان بین‌المللی که پس از به تأخیر انداختن ثبت نام خود در کانادا می‌خواهند در این کشور باقی بمانند، می‌توانند با درخواست ثبت بازدیدکننده این کار را انجام دهند. افرادی که به یک رکورد بازدیدکننده نیاز دارند باید حداقل 30 روز قبل از انقضای وضعیت دانشجویی بین‌المللی / پروانه تحصیلی خود درخواست دهند.

نمایش خبر  کبک ضوابطی را تنظیم می کند تا نیروهای کار موقت خارجی بیشتری را در کشور بپذیرد

از قبیل اهمیت، لازم است متوجه شویم که رکورد بازدیدکننده به معنای پروانه بازدید کننده نیست.

پروانه بازدید کننده (معروف به ویزای موقت اقامت) یک مدرک لازم برای سفر و ورود به کانادا است. این برای شهروندان کشورهای مشخصی اعمال می‌شود و به کسانی اجازه ورود به کانادا حداکثر به مدت شش ماه را می‌دهد.

این ویزا درون پاسپورت متقاضی قرار می‌گیرد تا تأیید کند که آن‌ها از الزامات ورود به کانادا به‌صورت بازدیدکننده پیروی می‌کنند. ویزای بازدیدکننده شامل یک تاریخ است، اما این تاریخ تاریخ انقضای اقامت مالک ویزا در کانادا نیست. به جای اینکه این تاریخ نشان دهنده این باشد که مالک ویزا باید تا تاریخ مشخص شده در کانادا برسد.

از سوی دیگر، رکورد بازدیدکننده به مالک اطمینان می‌دهد که می‌تواند مدت زمان بیشتری در کانادا بماند. این رکوردها توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) یا وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می‌شوند.

به‌طور کلی، یک رکورد بازدیدکننده به افراد موقت در کانادا اجازه می‌دهد تا در این کشور به مدت بیشتری به عنوان یک بازدیدکننده، یک کارگر مجاز به کار کردن بدون پروانه کاری یا یک دانشجوی مجاز به تحصیل بدون پروانه تحصیلی بمانند.

رکوردهای بازدیدکننده تضمین نمی‌کند که مالک می‌تواند از کانادا خارج شود و دوباره وارد شود. برای کسانی که قصد دارند خارج از امریکای شمالی سفر کنند، یک سند ورود معتبر (مانند ویزای بازدید کننده یا مجوز سفر الکترونیکی) برای بازگشت به کانادا مورد نیاز است.

متقاضیان رکورد بازدیدکننده که می‌خواهند برای بیشتر از شش ماه در کانادا بمانند، باید به افسر خدمات مرزی اطلاع دهند. مشابه ویزای بازدیدکننده، تاریخ داخل روی رکورد نشانگر تاریخ انقضای اقامت مالک رکورد در کانادا است، به این معنا که مالک رکورد بازدیدکننده باید در تاریخ مشخص شده از کانادا خارج شود.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا و منیتوبا در جدیدترین دوره از پیشنهادات برنامه نامزدی استانی (PNP) نامزدهایی را گزینش کردند.

توجه: همچنین، به طور متفاوت از ویزای بازدیدکننده، رکورد بازدیدکننده مدرک مستقلی است که درون یک پاسپورت قرار نمی‌گیرد.

تغییر به وضعیت کارگر به عنوان دانشجوی بین‌المللی
دانشجویان بین‌المللی همچنین می‌توانند به وضعیت کارگر با پروانه کاری با کارفرمای خاص یا پروانه کاری آزاد عمل کنند.
تفاوت اصلی بین این دو نوع پروانه این است که پروانه کاری با کارفرمای خاص مدرک متقاضی را به یک کارفرما خاص برای یک دوره زمانی خاص در یک محل خاص مرتبط می‌کند. پروانه کاری آزاد به شما امکان می‌دهد تا برای تقریباً هر کارفرمایی در کانادا کار کنید، تا جایی که اوضاع و شرایط دیگری خاتمه ناگرفته اند.
برای کسانی که می‌خواهند بیشتر بدانند در مورد إمکان دریافت این دسته از پروانه کاری که بسته به اینکه شما داخل یا خارج از کانادا هستید، و چگونگی اعمال آن متفاوت است، چگونه می‌توانند درخواست کنند
گزینه 3: ترک کردن کانادا

دانشجویان بین المللی که ثبت نام خود را به تعویق انداخته اند ممکن است بخواهند کشور را ترک کنند. این گزینه خاصی برای افرادی است که می دانند نمیتوانند در 150 روز تحصیل خود را ادامه دهند و افرادی که نمی دانند شرایطی که منجر به این مورد شده است چه زمانی حل خواهد شد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420