Skip to content
کبک ضوابطی را تنظیم می کند تا نیروهای کار موقت خارجی بیشتری را در کشور بپذیرد

تاریخ انتشار

تغییرات به نحوی انجام شده اند تا این امکان را به نیروهای کار خارجی موقت بدهد تا در رستوران‌، هتل، بخش‌ های خرده ‌فروشی در کبک مشغول به کار شوند.

در پی مشاوره‌ ها با همتایان بازار کار، کبک بیش از ۳۰ شغل را اضافه کرده است که برای رسیدگی تحت برنامه نیروی کار موقت خارج قابل قبول هستند.

فهرست مشاغل قابل قبول برای رسیدگی تحت این برنامه در روز دوم نوامبر منتشر شد.

بخشی از قسمت های مورد هدف فعالیت های اقتصادی تجارت های خرده فروشی، مسکن و خدمات غذا هستند.

فهرست جدید مشاغل پس از فرایند مشاوره و رایزنی ها منتشر شد، که به عنوان بخشی از قرارداد جدیدی بود که کبک در اواخر ماه آگوست با دولت فدرال به توافق رسید. یکی از چهار بند این توافق نامه گسترش صلاحیت سنجی برای رسیدگی به این نوع از پرونده ها بود که شامل مشاغل کمتر تخصصی می‌ شد. این مشاغل واجد شرایط جدید تحت فهرست جدید قرار می گرفتند.

به گفته وزیر در یک یک رسانه مطبوعاتی فرانسوی « رایزنی ها منجر به توافق برای اجرای این تغییرات بود که تمام آنها با هدف ساده سازی استخدام نیروهای کار موقت خارجی انجام شدند».

علاوه بر این کبک نیز مشخص کرد که بسیاری از مشاغل کمتر تخصصی و بدون تخصص مانند صندوقداران یا کارکنان نظافت منزل از شرط تبلیغات معاف خواهند بود. تغییرات اعلام شده شامل افزایش تعداد نیروهای کار از ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد برای بخش های اقتصادی بود.

این پیشنهاد به تایید دولت فدرال رسیده است و انتظار می‌ رود که این توافق نامه در این هفته ها به نتیجه برسد.

نمایش خبر  چگونه IRCC برنامه دارد از جوامع حمایت کند

گروه های تجاری باید به سرعت در جهت رسیدگی به فرآیندهای استخدام بین المللی در اولین زمان اقدام کنند.

علی رغم اجرای این تغییرات و ضوابط جدید برخی از گروه ها خواستار اصلاحات بیشتر در این برنامه ها هستند.

به گفته کارل بلکبرن، رئیس شورای کارفرمایان کبک در یک رسانه مطبوعاتی ” تغییرات در روز نوامبر اعلام شدند و به شدت استفاده و در دسترس بودن برنامه نیروی کار موقت خارجی را آسان می کنند اما گام بعدی بر اساس بازبینی برنامه فدرال برای تنظیم آن مطابق شرایط موجود میباشد”

کمبود های نیروی کار در کبک صنایع بسیاری را را تحت تأثیر شدید قرار داده است. پیش از دوران شیوع ویروس کرونا این کمبود ها نیز وجود داشتند، اما شرایط ناشی از ویروس کرونا شرایط را بدتر کرد و افراد مسئول را بر آن داشت که به عنوان بخشی از یک راه حل در این جهت بر افزایش مهاجرت تمرکز داشته باشند.

برای چند ماه کبک به نیروهای کار موقت خارجی این امکان را داده است تا تحت این برنامه استخدام شوند و نیروهای کار کمتر تخصصی فرآیند استخدام ساده تری داشته باشند.

یک دلیل برای تلاش های کبک این است که فرایند استخدام نیروهای کار موقت خارجی برای فرصت های شغلی با درآمد پایین پیچیده هستند و همینطور زمان‌ بر هستند. این فرصت های شغلی باید مورد تبلیغ قرار گیرند و کارفرمایان باید پیش از این که بتوانند برای مجوز کار درخواست دهند ارزیابی تأثیر بازار کار را تکمیل کرده باشند.

به گفته بولت در یک مصاحبه با روزنامه فرانسوی زبان لدور، این گزینه ای برای جبران کمبود های کاری است.

نمایش خبر  چگونه از طریق CUSMA به کانادا بیایم