Skip to content
چهار راه رایج برای کار در کانادا بدون داشتن LMIA تحت دسته علایق کانادایی

تاریخ انتشار

در اینجا میبینید که یک فرد با ملیت خارجی چطور برای پیدا کردن کار موقت در کانادا می تواند بدنبال کار باشد و بتواند بدون نیاز به گرفتن LMIA به هدف خود دست یابد.

برخی از ملیتهای خارجی که بطور موقتی در کانادا بدنبال کار هستند می توانند بدون گرفتن ارزیابی تاثیر بازار کار به این مهم دست یابند.

یک ارزیابی تاثیر بازار کار یک بررسی بازار کار است که دولت کانادا برای کارفرمایی لازم می داند که بخاطر کمبود نیروی کار بدنبال نیروی کار خارجی است. با این وجود کانادا نیز به برخی از ملیتهای خارجی این امکان را می دهد تا بدون لزوم به داشتن ارزیابی تاثیر بازار کار برای دلایل سیاستهای فرهنگی، احتماعی و اقتصادی خارجی در کشور کار کنند.

یکی از روشهایی که کانادا این را ممکن می سازد از طریق دسته علایق کانادایی برای برنامه موبیلیتی بین المللی است که شامل چهار روند است که در ادامه با جزئیات بیان می شوند.

روند اول: سیاست عمومی و رقابتی

 هدف این روند اینست که اگر ملیت های خارجی وظایفی را انجام می دهند که نیازمند دسترسی محدود به بازار کار کانادایی است به آنها مجوز کار بدهد.

مهمترین برنامه غیر LMIA، در کل فضای مجوزهای کار در حوزه ی این دسته مهاجرت قرار می گیرد. برنامه مورد نظر برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نامیده می شود.

برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی برنامه ای در دسته علایق کانادایی است که به دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از یک برنامه قابل قبول در هریک از موسسات آموزشی کانادا با مجوز کار تا سه سال کار برای یک کارفرمای کانادایی مورد انتخاب خود باز فارغ التحصیل شده باشند و در شرایطی باشند که پیشنهاد کاری درزمان درخواست نداشته باشند.

نکته: درحالیکه این برنامه  تا سه سال مجوز را ارائه می دهد، طول زمان واقعی این مجوز به طول برنامه تحصیلی ای بستگی دارد که متقاضی از آن فارغ التحصیل شده است.

علاوه بر این  برنامه ای در روند سیاست عمومی و رقابتی وجود دارد که برای همسران و همتایان قانونی دانشجویان تمام وقت و ملیتهای خارجی که بعنوان نیروی کار وارد کانادا می شوند مجوز کار ارائه می دهد.

نمایش خبر  معرفی برنامه سفیر دانشجویی جهانی SAIT جدید

روند دوم: مزایای مهم

دومین روشی که فردی می تواند بدون داشتن یک LMIA در کانادا کار کند داشتن کار با شرایط مزیت فرهنگی یا اجتماعی برای کشورش است.  تحت این روند ، مجوزهای کاری که برای نیروهای کار ارائه شده اند که تمایل دارند وظایفی را انجام دهند که به شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی از طریق حفظ مزایایی که ماهیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند کمک می کنند، یا با ایجاد فرصتهای جدید برای کانادایی ها  همراه هستند.

“مزیت مهم” با استفاده از شواهد کارشناسانه از افرادی در زمینه کاری مشابه بعنوان ملیتهای خارجی تعریف شده است که برای مجوز کار درخواست می دهند.  با این وجود، فرای این شواهد، کانادا نیز از ضوابط عینی زیر استفاده می کند، که شامل سوابق گذشته متقاضیان ، برای تعیین توانایی اشان برای ارائه مزیتهایی از طریق کار به کانادا هستند:

  • سوابق رسمی علمی که نشان می دهد فرد با ملیت خارجی دارای مدرک دیپلم یا مجوز و یا دستاورد مشاوره ای از یک موسسه آموزشی مربوط به حوزه کاری خود میباشد
  • شواهدی ازکارفرمای حال حاضر یا سابق که نشان می دهد متقاضی ده سال یا بیشتر داره تجربه در شغلی است که بواسطه ی آن به کانادا ورود پیدا کرده است.  
  • تفاوتی ندارد که متقاضی درخواست دهنده هر گونه از امتیازات یا پاداش های بین المللی یا ملی باشد 
  • شواهد عضویت متقاضی در سازمان ها نیازمند عالیبودن اعضای این گروه است
  • شواهد مربوط به متقاضی ای که برای دستاوردها و کمک های چشمگیر خود به این زمینه کاری توسط همتایان دولت ها سازمان ها یا انجمن های تجاری حرفه ای به رسمیت شناخته می شود
  •  شواهد یک کمک علمی از سوی متقاضی به این زمینه کاری 
  • هر کار تالیف شده توسط متقاضی در حوزه انتشارات صنعتی یا علمی
  •  تفاوتی ندارد که آیا متقاضی نقش مهمی در یک سازمان با یک شهرت و شناخته شدن متمایزی نسبت به دیگر همکاران دارد یا خیر
  • در ادامه برنامه های مطرح می‌شود که در این روند و مورد توجه هستند
نمایش خبر  راهنمای استان های کانادا برای تازه واردان

کارآفرین یا خود کارفرما: کارفرمایان خصوصی که قصد دارند تجارتی را در کانادا آغاز بکنند در این مورد متقاضی باید مالک اصلی یا تنها مالک تجاری کانادایی باشد و ثابت کند که مزایای این بیزینس برای کانادا بسیار چشمگیر هستند.

 

 انتقال دهنده داخل شرکت: متقاضیان مجوز کار از طریق برنامه انتقال داخل شرکتی که برای کار در یک مجموعه، شرکت مادر، ذینفع، یا شعبه کانادایی از کارفرما خارجی خود وارد کانادا می شوند.

کارفرمایان یا کاندیدهای برنامه کاندیدای استانی: هر کاندید بالقوه‌ای از طریق یک برنامه کاندیدای استانی که به عنوان یک کارفرما وارد کشور کانادا می شود.

 

روند سوم استخدام دوجانبه یک روش سوم برای کار در کانادا بدون داشتن ارزیابی تاثیر بازار کار شامل آن دسته از ملیت های خارجی می‌شود که در نتیجه فرصت های مشابه فراهم شده برای کانادایی ها در کشورهای دیگر در داخل کشور کانادا فرصت استخدام می یابند.

به عبارت دیگر هدف مورد نظر در این روند ارائه مجوز کار برای آن دسته از ملیت های خارجی می باشد که وظایفی را در کانادا انجام خواهند داد که در نتیجه آن به ایجاد یا حفظ روابط بین المللی کمک می کند که فرصت های شغلی دیگری را برای شهروندان کانادایی یا مقیمان دائمی این کشور در کشورهای خارجی فراهم خواهد کرد.

تحت این روند ملیت های خارجی که در کانادا به دنبال کار میگردم می‌توانند در نتیجه توافق های بین المللی و برنامه معاوضه بین المللی که به طور جان به به نفع شهروندان کانادایی ساکن خارج کشور و ملیت های خارجی در داخل کشور کانادا می باشد بدون ارزیابی تاثیر بازار کار در کانادا به دنبال کار باشند.

توافقنامه‌های بین‌المللی به خاطر وجود توافقنامه‌های بین‌المللی مانند در توافقنامه ایالات متحده امریکا و کانادا و مکزیک و جایگزین آن از سال ۲۰۲۰ که به نام توافقنامه تجارت های آزاد امریکای شمالی شناخته می‌شود ضوابطی برای استخدام دوجانبه وجود دارد که برای کانادایی ها در بسیاری از موقعیت های بین المللی برقرار می باشد از این رو پذیرش نیروهای کار خارجی در کانادا از روش این توافقنامه ها یک مزیت چشمگیر برای این کشور محسوب می‌شود که نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار برای ملیت های خارجی واجد شرایط را نادیده می‌گیرد.

نمایش خبر  بعضی از شهروندان مکزیک اکنون برای بازدید از کانادا نیاز به ویزای ورود دارند.

برنامه های معاوضه بین المللی برنامه های مانند تجربه بین‌المللی کانادا وجود دارد که فرصت های شغلی را برای کانادایی ها فراهم می کنند تا بتوانند از طریق زندگی در خارج از کشور به تجربه هایی دست یابند در چنین مواردی افراد با ملیت های خارجی که از طریق آی ال پی از کشورهای دیگر درخواست می دهند و از نیاز به ارزیابی تأثیر بازار کار معاف خواهند بود.

 روند چهارم نیروهای کار مذهبی و موارد خیرخواهانه

در نهایت تحت روند نیروی کار مذهبی و خیرخواهانه کانال دادن مجوز نیروی کار را برای متقاضیان فراهم می کند که قصد دارند برای انجام وظایفی در حوزه خیریه و مذهبی کار کنند و شغل های بدون ارزیابی تاثیر بازار کار خواهند داشت برای این اهداف کانادا کار مذهبی و خیرخواهانه را مطابق زیر تعریف می کند

سازمان هایی که به عنوان خیریه در کانادا ثبت شده اند به عنوان مثال سازمانهایی با داشتن ماهیت خیرخواهانه، معتبر شناخته می شوند. نیروهای کار داوطلب حوزه خیرخواهی نیاز به مجوز کار ندارند نیرو های استاندارد حوزه خیرخواهی به مجوز کار احتیاج دارند اما معاف از ارزیابی تاثیر گذار و کار خواهند بود.

  کار مذهبی: کار در جایی که متقاضی با ملیت خارجی ملزم به آن است که بخشی از یک جامعه از مذهب خاصی باشدتا بتواند باورهای مذهبی دیگران را تدریس کند و یا به اشتراک بگذارد نکته مهم کاری که توسط متقاضی انجام می شود باید منعکس کننده یک هدف مذهبی مشخص باشد مانند ارائه دستورالعمل های مذهبی یا ارتفاع یک باور خاص


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420