Skip to content
پایلوت‌های مهاجرتی جدید و تغییرات سیاستی برای کبک وارد عمل می‌شوند

تاریخ انتشار

یک قانون جدیدی که دستورالعمل‌های مهاجرتی کبک را اصلاح می‌کند امروز به اجرا درمی‌آید. تغییرات شامل تعدادی اقدامات جدید و تغییرات سیاستی است که بر روی چندین رشته مهاجرتی کبک تأثیر می‌گذارد. ادامه مطلب برای یادگیری بیشتر درباره این به‌روزرسانی‌ها و چگونگی تأثیر آنها بر شما.

روند های پایلو.ت جدید اقتصادی اکنون باز است
کبک به تازگی اعلام کرده است که سه روند پایلوت مهاجرت اقتصادی بلندمدت را دوباره باز می‌کند تا به رفع نیازهای اساسی نیروی کار برای این استان کمک کند.
از 23 نوامبر 2023 تا 31 دسامبر 2024، رشته‌های مهاجرتی زیر باز و درخواست‌ها را قبول خواهند کرد:

  • برنامه پایلوت مهاجرت دائمی برای کارگران در فرآوری مواد غذایی (تعداد 600 برنامه);
  • برنامه پایلوت مهاجرت دائمی برای مراقبین (تعداد 600 برنامه); و
  • برنامه پایلوت مهاجرت دائمی برای کارگران در حوزه هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و اثرات تصویری (تعداد 700 برنامه).
    هرچند این برنامه‌ها دوره‌ای باز و بسته شدن متقاضیان را دارند، اما انتظار می‌رود که همه سه برنامه به‌طور نامحدود در تاریخ 1 ژانویه 2026 به پایان برسند.

برنامه‌های اقتصادی
تغییرات جدید برای برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی کبک اعمال خواهد شد. همه برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی کبک اکنون نیازمند مهارت در زبان فرانسه هستند تا متقاضیان برای برنامه واجد شرایط باشند.
بیشتر بطور ویژه، برنامه نیروی کار متخصص قانونی کبک (QSWP) و برنامه تجربه کبک (PEQ) اکنون نیازمند داشتن سطح حداقل 7 در زبان فرانسه سخن‌گفتاری هستند، طبق مقیاس کبک از سطوح مهارت زبان فرانسه. این الزام به داشتن مهارت سطح 7 همچنین برای دیگر برنامه‌های اقتصادی و پایلوت بعنوان یک شرط کلی برای نیروهای کار متخصص مهاجرتی به کبک اعمال خواهد شد.
برنامه PEQ همچنین نیازمند داشتن سطح 5 یا بالاتر در زبان فرانسه نوشتاری است، طبق همان معیارها. به علاوه – از 23 نوامبر 2024 – بخش فارغ التحصیلی برنامه PEQ اکنون نیازمند است که متقاضیان یک برنامه به زبان فرانسه یا حداقل سه سال تحصیل متوسط یا بالاتر را در زبان فرانسه را تکمیل کرده باشند.
همسرانی که تحت برنامه‌های اقتصادی حمایت می‌شوند باید دارای دانشی از زبان فرانسه مهارت گفتار معادل سطح 4 در مقیاس مهارت زبان کبک باشند.
در نهایت، از 29 نوامبر 2024، برنامه کارگر ماهر قانونی کبک (QSWP) توسط برنامه انتخاب کارگر ماهر (QWSP) جایگزین خواهد شد.

نمایش خبر  چگونه IRCC درخواست‌های اقامت دائم را پردازش می‌کند؟

حمایت خانواده
از 23 نوامبر، اگر شخصی که در یکی از برنامه‌های حمایت از خانواده به منظور مهاجرت به کبک حمایت می‌شود، بین سنین 18 تا 55 سال باشد، شما (حامی) اکنون باید یک برنامه پذیرش و یک‌پارچه‌سازی را تکمیل و امضا کند، باید تضمین شود که حمایتی برای شخص حمایت‌شده برای: آماده‌شدن برای ورود به کبک، دسترسی به خدمات عمومی و منابع برای تسهیل یادگیری و ادغام آنها، و یادگیری زبان فرانسه ارائه شود.

سایر تغییرات
علاوه بر تغییرات فوق، کبک نیز تغییراتی در روند های تجاری مهاجرت اعمال کرده است – که از تاریخ 1 ژانویه 2024 به اجرا خواهد درآمد.
به طور ویژه این تغییرات، مهارت زبان فرانسه را برای تمامی روند های تجاری اجباری می‌کند (شامل برنامه سرمایه‌گذار، برنامه کارآفرینی و برنامه کارآفرین خودمشغول). تغییرات اضافی نیز وجود دارد، شامل بیشترین نیازهای اقامت، نیاز به کارت مجوز کار، و …


مهاجرت به کبک
از بین تمام استان‌های کانادا، کبک بیشترین کنترل را بر روی مهاجران و نیروی کار ماهری که هر سال به استان می آیند دارد. این به دلیل توافق کبک-کانادا است که این استان بتواند سیاست، برنامه‌ها و پذیرش مهاجران را با کمترین نظارت فدرال شکل دهد. اخیرا استان سطوح مهاجرت خود را اعلام کرده است، که با برنامه‌های ملی مهاجرت کانادا هماهنگی دارد.
استان اخیراً سطوح مهاجرت خود را اعلام کرده است که با برنامه ملی مهاجرت کانادا هماهنگی دارد. کبک امیدوار است که حداقل 49,500 مهاجر را امسال خوش‌آمد بگوید، و 50,000 مهاجر دیگر برای سال‌های 2024 و 2025 (در هر سال) برنامه‌ریزی کرده است. مانند برنامه سطوح فدرالی، برنامه مهاجرت کبک اکثر کوتاهای مهاجرتی‌اش را به اقدامات مهاجرت اقتصادی اختصاص داده است، با تقریباً 32,000 کارگر ماهر خارجی مورد انتظار در استان هر سال از سال 2023 تا 2025. تأثیر کبک حتی بیرون از مهاجرت خود ادامه دارد، با تاکید کبک بر پذیرش فرانسوی زبانان در کشور دسته مهاجرتی این استان در حال رشد است.

نمایش خبر  افزایش چشمگیر مهاجرت والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به کانادا برای شروع سال 2023

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420