Skip to content
ویزیتور ها در کانادا همچنان می توانند مجوز کار بگیرند

تاریخ انتشار

اداره مهاجرت فرانسوی و تابعیت کانادا از سیاست موقتی که سال گذشته برای کمک به کارفرمایان ارائه کرده بود، خبر داد.

کارفرمایان از این طریق می‌ توانستند نیروهای کار مورد نیاز خود را پیدا کنند و به مقیمان دائمی اجازه ورود به حوزه نیروی کار می‌ داد.

کانادا اعلام کرد که تا ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۲ این قانون تمدید شده است و به  ویزیتورها این امکان را می‌دهد تا بتوانند مجوز کار داشته باشند.

اگر از ۲۴ آگوست ۲۰۰۳ در کانادا هستند و دارای وضعیت اقامت معتبر می باشند، این امکان برای شما وجود داشته است تا برای یک مجوز کار خاص کارفرما از داخل کانادا درخواست دهید.

این یک تغییر موقتی است زیرا نیروهای کار خارجی که در کانادا هستند و دارای ویزای ویزیتوری هستند نمی‌توانند بدون ترک کشور تغییر وضعیت دهند.

وقتی که قانون معرفی شد هدف این بود که این قانون به کارفرمایانی کمک کند که نمی توانند نیروی کار مورد نیاز خود را پیدا کنند و همچنین به این هدف وجود داشت که ویزیتور هایی که با چالش‌ های وضعیت ویزا به خاطر شیوع ویروس کرونا روبرو هستند بتوانند وارد بازار کار شوند. با محدود تر شدن سفرهای هوایی در سراسر دنیا برخی از ویزیتورها امکان ترک کشور را نداشتند و برخی از نیروهای کار خارجی مجبور بودند تغییر وضعیت به حالت ویزیتوری دهند. زیر مجوز کار آنها منقضی شده بود و نمی توانستند به خاطر نبود شغل برای یک مجوز جدید درخواست دهند.

در ابتدا، این سیاست به تمام ویزیتور هایی که پیش از ۲۴ آگوست وارد کشور شده بودند و همچنان در کشور بودند و وضعیت اقامت موقت معتبری داشتند این امکان را می داد تا برای یک مجوز کار جدید درخواست دهند. اداره مهاجرت کانادا از آن زمان به بعد ضوابط را گسترش داده است به نحوی که شامل تمام ویزیتورها می‌شود و زمان رسیدن آنها به کانادا در این روند اهمیتی ندارد.

نمایش خبر  نحوه دریافت مدرک شهروندی کانادا

برای واجد شرایط شدن جهت گرفتن مجوز کار مختص کارفرما افرادی که دارای وضعیت ویزیتوری هستند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • باید دارای یک وضعیت اقامت موقت معتبر به عنوان یک ویزیتور
  • در کشور باشند که شامل وضعیت حفظ شده در زمان ثبت
  • درخواست مجوز کار میباشد.
  • باید درخواست مجوز کار مختص کارفرما ثبت کرده باشند
  • باید دارای وضعیت معتبری در زمآن اقامت خود در کشور باشند
  • باید درخواست خود را پیش از ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ ثبت کرده باشند

این سیاست به افراد خارجی که شرایط بالا را دارند و دارای مجوز کار کانادایی معتبر در ۱۲ ماه گذشته می باشند این امکان را می دهد تا برای مجوز کار آزمایشی برای کارفرمای جدید خود درخواست دهند، در حالی که در انتظار رسیدگی به پرونده خود می باشند. به منظور درخواست برای مجوز کار آموزشی متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • داشتن وضعیت اقامت موقت معتبر در زمان ثبت درخواست و اقامت در کانادا با این وضعیت.
  • تمایل به کار برای کارفرما ایشان و در شغلی که درخواست مجوز کارشان ثبت شده است
  • تکمیل فرم وب سایت اداره مهاجرت کانادا.

این تمدید برای ویزیتور هایی که نتوانسته اند به خاطر محدودیت های سفر ناشی از ویروس کرونا وارد کشور شوند بسیار سودمند است. از ماه آگوست محدودیت های سفر کاهش پیدا کرده اند و مرزها به شهروندان ایالات متحده بازگشایی شده است و از ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ تمام مسافران بین المللی که به طور کامل واکسیناسیون شده اند امکان ورود به کشور را دارند.

در حالی که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر کانادا شرایط بهتری دارد، همچنان تاثیرات اجتماعی و اقتصادی چشمگیری ناشی از شروع دیروز کرونا آن را تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه کشور تلاش خود را برای مستحکم کردن شرایط کار به کار می بندد و به افرادی که در حال حاضر در کشور هستند این امکان را می دهد تا به جبران وضعیت اقتصادی و تقویت بازار نیروی کار بازار کانادا کمک کنند.

نمایش خبر  چقدر خانواده ها در کانادا برای بچه ها هزینه می کنند؟

طبق آخرین نمودار های منتشر شده از بازار کار کانادا در ماه ژوئن ۸۱۵۸۰۰ شغل دوباره شروع به کار کردند. بیشترین زمان بازگشایی مشاغل از گزارش منتشر شده در اکتبر سال ۲۰۲۰ از سوی اداره آمار کانادا می باشد. در ماه های پیش رو کمبودهای نیروی کار همچنان بدتر شده است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427