Skip to content
وزیر مهاجرت کانادا می خواهد به تعهداتِ نامه دستوری خود، نسبت به پناهندگان و کارگرانی که ویزا ندارند عمل کند.

تاریخ انتشار

شان فریزر در قسمت 7 از سری مصاحبه های ویژه CIC News در مورد لیستش از کارهایی که باید در دوره خود به عنوان وزیر مهاجرت تکمیل کند صحبت می کند.

ما از شان فریزر پرسیدیم که او شخصاً می‌خواهد در دوره اش به عنوان وزیر مهاجرت کانادا به چه چیزی دست یابد.

در فهرست کارهای فریزر چهار مورد وجود داشت که همگی در نامه دستوری او یافت می‌شد،  نامه دستوری سندی است از نخست‌وزیر که اهدافی را که انتظار می‌رود هر وزیر در طول دوره کاری خود انجام دهد، مشخص می‌کند.

فریزر در 21 ژوئن به CIC News گفت: من می‌خواهم به تعهدات خود در قبال پناهجویان افغان و اوکراینی‌هایی که در جستجوی پناهگاهی امن هستند عمل کنم و با موفقیت به آن‌ها اسکان مجدد دهم.

کانادا متعهد است که از حداقل 40000 پناهجوی افغان استقبال کند. از آگوست 2021، حدود 16370 افغان به کانادا آمده اند. برای اوکراینی هایی که از جنگ در اوکراین فرار می کنند، کانادا مجوز “کانادا-اوکراین را برای سفرهای اضطراری” (CUAET) معرفی کرده است. این مجوز به اوکراینی ها اجازه می‌دهد تا به طور موقت به کانادا بیایند. تاکنون 55488 اوکراینی از اول ژانویه 2022 به کانادا آمده اند.

فریزر همچنین گفت که می‌خواهد همان وزیر مهاجرتی باشد که پردازش درخواست را به استاندارد خدمات بازمی‌گرداند. پس از همه‌گیری ویروس، موجودی IRCC در تمام صنف های کاری مجموعا تا حدود 2.4 میلیون نفر افزایش یافته است.

فریزر افزود: اینها آیتم های ارزشمندی هستند که همه از من می خواهند. دو چیز هست که من واقعاً به آنها اهمیت می دهم – علاوه بر دیگر آیتم ها – و می خواهم در زمانی که وزیر مهاجرت هستم آن‌ها را انجام دهم.

نمایش خبر  کاهش تدریجی پرونده های در صف انتظار اداره مهاجرت کانادا برای رسیدگی، در حالیکه تعداد درخواست‌ها افزایش یافته است

فریزر ابتدا نام “برنامه آزمایشی مسیرهای تحرک شغلی” را انتخاب کرد که به متقاضیان پناهندگی که به نظر می رسد پتانسیل موفقیت در بازار کار کانادا را دارند، اجازه می دهد تا تحت برنامه مهاجرت اقتصادی درخواست دهند.

فریزر گفت: EMPP، یعنی “برنامه آزمایشی مسیرهای تحرک شغلی” ، این پتانسیل را دارد که طرز فکر جهان در مورد پناهندگان را تغییر دهد، نه به عنوان افرادی که به کمک خیریه نیاز دارند، بلکه به عنوان افرادی که چیزی فراتر از محتویات چمدانشان با خود می‌آورند. ما می‌توانیم به مردم بیاموزیم که اسکان مجدد پناهندگان نباید تنها با انگیزه نوع دوستی، بلکه می‌تواند با هدف منافع اقتصادی خودمان نیز انجام شود.

در نهایت، فریزر گفت که کارگران غیرقانونی که برای مدت طولانی به کانادا کمک کرده‌اند باید اجازه داشته باشند که منزلتی داشته باشند.

فریزر گفت: من فکر می کنم این کار درستی است و ما همچنان به دنبال سیاستی برای اصلاح اقدامات مربوط به وضعیت ضمنی افراد خاصی که برای مدت طولانی در اینجا بوده اند هستیم.

مجموعه مصاحبه های ویژه با وزیر فریزر

 خبرگزاری CIC در 21 ژوئن 2022 با وزیر گفت و گو کرد.

در هفته‌های آینده، CIC News مجموعه‌ای از مقالات را که مصاحبه با وزیر فریزر را با جزئیات کامل شرح می‌دهد، منتشر می‌کند که شامل سرفصل های زیر می‌باشد:

° قسمت 1: قرعه کشی های تمام برنامه های اکسپرس اینتری به طور آزمایشی از 6 جولای از سر گرفته می شود.

° قسمت 2: وزیر مهاجرت، شان فریزر در مورد اصلاحات اکسپرس اینتری بحث می کند.

نمایش خبر  چگونه تغییرات NOC بر کاندیداهای اکسپرس اینتری تأثیر می گذارد

° قسمت 3: وزیر مهاجرت: متقاضیان می توانند به زودی انتظار استانداردهای خدمات عادی را داشته باشند.

° قسمت 4: هیچ تاریخی برای IRCC جهت صرف نظر از هزینه های درخواست شهروندی کانادا تعیین نشده است.

° قسمت 5: آیا کانادا پذیرای بیش از 500000 مهاجر در هر سال خواهد بود؟

° قسمت 6: وزیر مهاجرت در مورد مسیرهای PR (اقامت دائم) جدید برای ساکنان موقت صحبت می کند.

° چگونه زندگی او از زمانی که وزیر شد تغییر کرد.