Skip to content
همسران برخی از دارندگان مجوز های کار اکنون برای مجوزهای کار باز واجد شرایط هستند

تاریخ انتشار

در یک اطلاعیه، شان فریز اعلام کرد که کانادا بدنبال حفظ خانواده های برخی از دارندگان مجوزهای کار خواهد بود.

وزیر مهاجرت شان فریزر، در روز دوم دسامبر اعلام کرد که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا واجد شرایط بودن مجوزهای کار باز را برای همسران و کودکان در سن کار برخی از دارندگان مجوزهای کار تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت توسعه می دهد.

مجوزهای کار و برنامه ی نیروهای کار خارجی موقت چه هستند؟

مجوزهای کار به ملیتهای خارجی این امکان را می دهند تا در کانادا مشغول به کار شوند. یک روش که ملیتهای خارجی می توانند از آن طریق به مجوزهای کار دست یابند از طریق TFWP است؛ که از آن طریق کارفرمایان کانادایی برای یک ارزیابی تاثیر بازار کار برای استخدام استعداد های خارجی درخواست می دهند.

این مجوز های کار برای شغلهای خاص با یک کارفرمای مشخص صادر می شوند. اگر یک ملیت خارجی تحت مجوز کار بر اساس ارزیابی تاثیر بازار کار شغلش را از دست بدهد باید در زمان مشخص تعیین شده شغل دیگری بدست بیاورند یا کانادا را ترک کنند. OWP ها از سویی دیگر به ملیتهای خارجی این امکان را می دهند تا بطور قانونی برای هر کارفرمای دیگر یا در هر شغل دیگری بدون شرایط یکسان در کانادا مشغول به کار بشوند.

تغییرات جدید برای صلاحیت سنجی OWP

افزایش مشمول شدن در صلاحیت سنجی OWP به خانواده ها ی برخی از دارندگان مجوزهای کار باز یک گام بزرگ بسوی جذب مهاجران بیشتر برای کار و اقامت در کانادا است. همسران دانشجویان بین المللی و مقیمان دائمی کانادایی و شهروندان برای یک OWP تحت حمایت همسران خود بوده اند . با این وجود افزایش شرایط صلاحیت سنجی برای هسمران دارندگان مجوز کار تحت TFWP نشان دهنده ی تمایل کانادا برای دریافت تازه واردان بیشتر در کانادا می باشد.
اداره مهاجرت کانادا انتظار دارد که 200000 درخواست مجوز کار جدید را از خانواده های دارندگان مجوزهای کار حال حاضر با این تغییر سیاست بگیرد.

نمایش خبر  کانادا چهارمین قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها را از ماه جولای برگزار می کند

انتظار می رود که این برنامه در آغاز سال 2023 بعنوان یک معیار دو ساله موقت در سه فاز آغاز شود:

فاز اول: روند با حقوق بالا- برای همسران نیروهای کار با دریافتی های بالا در TFWP که دارای مجوز کار هستند

فاز دوم: روند استان ها و منطقه ها- برای همسران نیروهای کار با حقوق پایینتر در برنامه ی TFWP و.

فاز سوم: خانواده های نیروهای کار حوزه کشاورزی- این فاز به طور خاص با خانواده های نیروهای کار حوزه ی کشاورزی فصلی کار می کند. روند اصلی استخدامی که کانادا تلاش دارد بعنوان بخشی از جبران اقتصادی شرایط کشور روی آن متمرکز شود.

اگرچه اداره مهاجرت کانادا به اجرای این تغییرات برای کمک به جبران شرایط اقتصادی توجه ویژه ای دارد این تاریخ ها ممکن است تغییر یابند. همانطور که وزیر فریزر گزارش می دهد بیشتر فاز دوم و سوم هنوز باید در خصوص همکاری با استان ها و کارفرمایان توسعه و تحول داشته باشد.

چرا کانادا به افراد بیشتری نیاز دارد؟

کانادا دیر زمانی است که متوجه اهمیت مهاجرت در حوزه های سلامتی اجتماعی، رشد جمعیتی و مالی برای کشور شده است؛ با این وجود شیوع ویروس کرونا نیاز به تازه واردان به کانادا را بیشتر کرده است.

همانطور که کشور همچنان با ظرفیت های خالی مشاغل مختلف روبرو است، در حضور میزان پایین بیکاری، و روند ثابت بازنشستگی، مهاجرت به عالم اصلی جبران شرایط اقتصادی با وجود شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

با ذکر این نکته از سوی وزیر در دوم دسامبر، ده سال پیش برای هر فرد بازنشسته هفت نیروی کار کانادایی وجود داشت. امروزه برای هر فرد بازنشسته سه نفر وجود دارد و با در نظر گرفتن این روند در طی ده تا پانزده سال آینده، این تعداد به دو نفر کاهش می یابد. اگر این تعداد افزایش نیابد، کانادا همچنان نیازی به نیروی

نمایش خبر  ساده‌سازی انتقال وجه بین‌المللی: درک مزایای TD Global Transfer برای مهاجران جدیدی که به کانادا آمده‌اند

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420