Skip to content
هشت راه برای نشان دادن اثبات کفایت مالی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا

تاریخ انتشار

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که در حال تحصیل در آموزش پسا دیپلم در کانادا است، راه‌های چندگانه‌ای وجود دارد که مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به شما اجازه می‌دهد تا اثبات کنید که پول کافی برای آمدن به کانادا دارید.

به عنوان بخشی از فرآیند مجوز تحصیل کانادا، متقاضیان باید اثبات کنند که پول کافی برای حمایت از خود، همچنین هر عضو خانواده‌ای که با آنها به کانادا می‌آیند، دارند.

توجه: از اول ژانویه امسال، الزام هزینه زندگی برای دانشجویان در تمام استان‌ها و قلمروها به جز کبک افزایش یافته است (برای اطلاعات بیشتر پایین را ببینید).

ارائه اثبات حمایت مالی / کفایت به IRCC بر اساس IRCC، الزام هزینه زندگی این دپارتمان به صورت “مبالغ پایه” بیان می‌شود که شامل “تمام الزامات مربوط به حمل و نقل و سایر هزینه‌ها، از جمله هزینه کتاب‌ها، تجهیزات و لوازم” است. این مبالغ اثبات می‌کنند که متقاضیان مجوز تحصیل کانادایی دارای منابع کافی هستند تا هزینه‌های زیر را بپوشانند:

هزینه‌های تحصیلی سال اول، همانطور که در نامه پذیرش (LOA) صادر شده توسط مؤسسه آموزش معین شده (DLI) آمده است هزینه‌های سفر برای رفتن به کانادا و بازگشت حداقل هزینه زندگی در کانادا برای یک سال IRCC راه‌های زیر را برای متقاضیان مجوز تحصیل برای اثبات اینکه می‌توانند الزام مالی هزینه زندگی را برآورده کنند، فهرست می‌کند:

اثبات حساب بانکی کانادایی به نام متقاضی، اگر پولی به کانادا منتقل کرده‌اند یک گواهی سرمایه‌گذاری تضمین شده (GIC) از یک مؤسسه مالی کانادایی شرکت کننده اثبات وام دانشجویی یا آموزشی از بانک بیانیه بانک متقاضی برای چهار ماه گذشته یک پیش‌نویس بانکی که می‌تواند به دلار کانادایی تبدیل شود اثبات اینکه متقاضی قبلاً هزینه‌های تحصیلی و مسکن را پرداخت کرده است یک نامه از فرد یا مدرسه‌ای که پول زندگی و آموزش متقاضی را می‌دهد اثبات پرداخت تامین مالی از داخل کانادا، اگر متقاضی بورسیه دارد یا در یک برنامه آموزشی کانادایی پرداخت شده است توجه: IRCC توضیح می‌دهد که در مواردی که کشور مبدأ متقاضی از کنترل ارز خارجی استفاده می‌کند، متقاضی باید اثبات کند که اجازه خروج وجوه برای تمام هزینه‌ها را خواهد داشت.

نمایش خبر  نرخ اشتغال مهاجران در کانادا در سال 2023 افزایش یافت

الزام جدید هزینه زندگی IRCC از ابتدای امسال*، IRCC الزام هزینه زندگی – مقدار پولی که متقاضیان مجوز تحصیل خارج از کبک باید اثبات کنند که دارند – را به 20,635 دلار برای سال 2024 افزایش داده است.

باید توجه داشت که این مقدار جدید علاوه بر هزینه‌های تحصیلی برای سال اول و هزینه‌های سفر است و IRCC قبلاً اعلام کرده است که الزام هزینه زندگی خود را بر اساس آخرین انتشار حداقل درآمد (LICO) آمار کانادا سالانه تنظیم خواهد کرد.

*این الزام جدید هزینه زندگی برای هیچ یک از درخواست‌های مجوز تحصیل که تا 31 دسامبر 2023 یا قبل از آن به IRCC ارسال شده است، اعمال نمی‌شود.

توجه: تمام وجوه زیر به دلار کانادایی بیان شده‌اند.

تمام استان‌ها / قلمروها به جز کبک

تا و قبل از 31 دسامبر 2023: مبالغ زیر حداقل وجوه (بدون احتساب شهریه) مورد نیاز در سال توسط متقاضیان مجوز تحصیل برای اثبات اینکه می‌توانند خود را به عنوان یک دانشجو حمایت کنند و همچنین هر عضو خانواده‌ای که با آنها به کانادا آمده‌اند.

متقاضی / دانشجو: 10,000 دلار

هر عضو خانواده همراه اضافی: 3,000 دلار

از 1 ژانویه 2024: مبالغ زیر حداقل وجوه (بدون احتساب شهریه) مورد نیاز در سال توسط یک متقاضی مجوز تحصیل برای اثبات اینکه می‌توانند خود و هر عضو خانواده همراهی که در کانادا هستند، حمایت کنند.

باز هم ارزش دارد که توجه کنید اطلاعات زیر احتمالاً در سال 2025 و هر سال بعد از آن تغییر خواهد کرد زیرا IRCC اعلام کرده است که این الزام بر اساس انتشار سالانه حداقل درآمد کم (LICO) آمار کانادا تنظیم خواهد شد.

نمایش خبر  کانادا 4250 نامزد را در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری تمام برنامه دعوت می کند

متقاضیان مجوز تحصیل (تنها): 20,635 دلار

تعداد اعضای خانواده (از جمله متقاضی):

دو نفر: 25,690 دلار سه نفر: 31,583 دلار چهار نفر: 38,346 دلار پنج نفر: 43,492 دلار شش نفر: 49,051 دلار هفت نفر: 54,611 دلار هر عضو خانواده اضافی (اگر بیش از هفت نفر باشند): 5,559 دلار کبک

دانشجویان بین‌المللی مقصد کبک باید اثبات کنند که می‌توانند مجموعه متفاوتی از الزامات مالی را نسبت به دانشجویان در بقیه کانادا برآورده کنند. الزامات این دانشجویان توسط ministère de l’Immigration, de la Francisation et de l’Intégration (MIFI) کبک تعیین شده است.