Skip to content
نرخ بالای فرصت های شغلی کانادا به این معنی است که مهاجرت در آینده برای بازار کار حیاتی تر خواهد بود.

تاریخ انتشار

همانطور که کانادا از همه‌گیری کووید-19 بازگشته است، برای پر کردن شکاف‌های بزرگ در نیروی کار به طور فزاینده‌ای به مهاجرت متکی است. 

نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین حد خود یعنی 5.1 درصد رسیده است که منجر به کمبود نیروی کار می شود.  مشاغل خالی بیش از 80 درصد بیشتر از قبل از همه گیری است.
این مشاغل خالی تا حد زیادی به دلیل جمعیت سالخورده کانادا است.  بیش از یک نفر از هر پنج کانادایی در سن کار به سن بازنشستگی نزدیک می شود.  این تأثیر با نرخ پایین زاد و ولد در کانادا که تنها 1.4 فرزند به ازای هر زن است، ترکیب می‌شود.  این نرخ زاد و ولد به اندازه ای نیست که بتواند جایگزین افرادی شود که در حال بازنشستگی هستند

افزایش مهاجرت، کلیدی است

یک مطالعه اخیر از سوی اداره آمار کانادا می گوید که در سال 2021، مهاجران جدید (کسانی که به مدت 10 سال یا کمتر در کانادا بوده اند) 8٪ از کل نیروی کار شاغل را تشکیل می دهند، اما 13٪ از کارگران در صنعت خدمات غذایی و هتلداری،  همچنین 11 درصد در بخش خدمات حرفه ای و 10 درصد در بخش های تولید و حمل و نقل مشغول به کارند.

این مطالعه همچنین نشان داد که فرصت‌های شغلی در بخش‌های تولید و خرده‌فروشی به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.  تعداد مشاغل خالی در بخش تولید در سه ماهه گذشته به 87400 نفر رسید و تعداد مشاغل خالی کارفرمایان خرده فروشی به 114600 رسید.

بهبود بازار کار برای مهاجران جدید

در سال‌های منتهی به همه‌گیری، مهاجران شاهد افزایش سریع نرخ اشتغال خود بودند.  در سال 2021، 77٪ از مهاجران اخیر شاغل بودند و مهاجران طولانی مدت (کسانی که بیش از 10 سال در کانادا بوده اند) نرخ اشتغال 84٪ داشتند.

نمایش خبر  کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند

بین سال‌های 2010 و 2018، افزایش درآمد اولیه در میان مهاجران اقتصادی جدید نیز مشاهده شد.  در این بازه زمانی، درآمد در سال اول 39 درصد افزایش یافت.  مهاجران طبقه خانواده 27 درصد افزایش درآمد و درآمد پناهندگان 9 درصد افزایش یافت که منجر به افزایش متوسط ​​دستمزد 35 درصدی برای همه مهاجران جدید شد.

دارندگان مجوز کار اغلب ساکنان دائمی می شوند

در طول دهه گذشته، تعداد دارندگان مجوز کار در کانادا از 111000 به 770000 افزایش یافت.  این کارگران اغلب در بخش‌هایی هستند که به عنوان بخش‌های کم مهارت مانند کشاورزی، خدمات اقامتی و غذایی، و بخش‌های اداری و پشتیبانی طبقه‌بندی می‌شوند.

در سال 2020، 67 درصد از مهاجران اقتصادی جدید به کانادا، دارندگان مجوز کار قبلی یا دانشجویان بین المللی بودند.  افزایش قابل توجهی در دانشجویان بین المللی که در طی 10 سال پس از ورود به کانادا به اقامت دائم می رسند، مشاهده شده است.  بسیاری از آنها پس از اتمام تحصیلات خود، اولین قدم مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را دریافت می کنند.

مهاجران همچنان با موانع بازار کار مواجه هستند

این مطالعه همچنین نشان داد که بسیاری از دارندگان مجوز کار و ساکنان دائم به دلیل دشواری دریافت اعتبار لازم در کانادا، همچنان می بینند که مهارت های آنها توسط کارفرمایان کم استفاده می شود.  تعداد مهاجران تحصیل‌کرده دانشگاهی که در موقعیت‌هایی کار می‌کنند که نیاز به مدارک دانشگاهی دارند از 46 درصد به تنها 38 درصد بین سال‌های 2001 تا 2016 کاهش یافته است. این روندی است که در نهایت می‌تواند منجر به کمبود در بخش‌های شغلی با مهارت بالا شود.

نمایش خبر  به عنوان یک تازه وارد برای اولین بار به کانادا سفر می کنید؟ در اینجا درمورد آمادگی برای آن میخوانید

Takeaway

 

در درازمدت، کانادا باید به افزایش جریان نیروی کار ماهر ادامه دهد تا تأثیرات ناشی از جمعیت سالخورده کانادا بر بازار کار را کاهش دهد.  کانادا می داند که مهاجران برای حفظ یک اقتصاد قوی حیاتی هستند و بیش از 100 مسیر مهاجرت اقتصادی را ارائه می دهد.

اکسپرس انتری مسیر اصلی فدرال برای اقامت دائم است.  قرعه کشی های اکسپرس انتری در ماه های اخیر متوقف شده است، اما وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، گفته است که قرعه کشی های اکسپرس انتری به طور آزمایشی در تاریخ 6 جولای به حالت عادی باز می گردند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420