Skip to content
نحوه بازگشت به کانادا پس از درخواست خروج

تاریخ انتشار

اگر دستور خروج از کشور را دریافت کردید، ممکن است این گزینه را داشته باشید که در تاریخ دیگری بازگردید.

  •  
  •  

کانادا این اختیار را دارد که از شهروندان غیر کانادایی بخواهد که با صدور دستور حذف کشور را ترک کنند.  اگر در زمان اقامت در کانادا مرتکب عمل غیرقانونی شده باشید، اغلب دستور حذف صادر می شود.  همچنین اگر مشخص شود که بدون ویزای معتبر کار می کنید یا شرایط ویزای خود را زیر پا می گذارید، می توانید آن را دریافت کنید.  اگر حکم حذف دریافت کرده‌اید، باید ظرف 30 روز کانادا را ترک کنید و در صورت تمایل به بازگشت در آینده، احتمالاً به مجوز بازگشت به کانادا نیاز خواهید داشت.

 ARC یک سند رسمی است که به شما اجازه می دهد پس از مدت زمان مشخصی دوباره وارد کانادا شوید.  مواردی وجود دارد که در صورت پیروی از دستورالعمل های تعیین شده توسط دولت، ممکن است نیازی به دریافت آن نباشد.  سه نوع دستور حذف وجود دارد.  دسته‌بندی حکم حذفی که دریافت می‌کنید مراحلی را که باید برای بازگشت به کانادا انجام دهید تعیین می‌کند.

دستور خروج

دستور خروج از شما خواسته می‌شود که تا تاریخ مشخصی، اغلب 30 روز پس از صدور، کانادا را ترک کنید.  این محدودیتی برای بازگشت یا بازگشت شما نخواهد داشت.  اگر در هر نقطه ای نیاز به بازگشت به کانادا دارید، مهم است که در مهلت مقرر آن را ترک کنید و پس از خروج، به اداره مهاجرت کانادا از عزیمت خود اطلاع دهید تا آنها تأیید کنند که شما آنجا را ترک کرده اید.  اگر بیش از حد در کانادا بمانید، که اگر خروج خود را با افسر تایید نکنید، فرض می شود، حکم خروج شما به حکم اخراج تبدیل می شود که بسیار جدی تر است.

نمایش خبر  کانادا به دنبال شرکایی برای کمک به گسترش و متنوع کردن برنامه IEC است

حکم محرومیت

حکم محرومیت به این معنی است که شما باید کانادا را ترک کنید و ممکن است تا 12 ماه دیگر برنگردید.  اگر با خروج در مهلت مقرر و ماندن در خارج از کانادا به مدت یک سال از دستور پیروی کنید، علاوه بر دریافت گواهی خروج با تایید خروج خود با مقامات کانادایی، نیازی به ARC ندارید.  مانند حکم خروج، اگر تاریخ مندرج در حکم محرومیت را بیش از حد باقی بگذارید، حکم اخراج برای شما صادر می شود.

حکم اخراج

حکم اخراج جدی ترین نوع حکم اخراج است.  یعنی شما باید کانادا را ترک کنید و در طول زندگی اجازه بازگشت ندارید.  هر کسی که حکم اخراج را دریافت کرده و می‌خواهد برگردد باید ARC دریافت کند.

نحوه گرفتن ARC

برای دریافت ARC، باید همزمان با درخواست مجوز کار یا تحصیل در کانادا اقدام کنید.  اگر از یک کشور معاف از ویزا هستید، باید به تنهایی برای ARC درخواست دهید.  برای درخواست ARC و ویزا، باید تمام مدارک مورد نیاز برای ویزای خود و همچنین:

  • دو عکس اندازه پاسپورت که در شش ماه گذشته گرفته شده است.
  •  یک کپی از پاسپورت شما
  •  یک نامه کتبی (به زبان انگلیسی یا فرانسوی) که دلایلی را که فکر می کنید باید اجازه بازگشت به کانادا را داشته باشید، به تفصیل توضیح می دهد.  نامه باید با حروف اصلی با جوهر سیاه نوشته شود یا تایپ شود.
  •  هزینه پردازش (400 دلار کانادا).

اگر در مدت زمان مشخصی که در حکم خروج یا حکم محرومیت ذکر شده است، کانادا را ترک نکرده اید و اکنون حکم اخراج دارید، بیانیه کتبی شما باید شامل دلیل عدم رعایت تاریخ ها باشد.

نمایش خبر  استراتژی ضد نژادپرستی IRCC برای 2021-2024

 ممکن است از شما درخواست مصاحبه شود تا مقامات بتوانند در مورد شرایط فعلی شما و چرایی تمایل شما به بازگشت به کانادا جویا شوند.

واجد شرایط بودن برای ARC

ARC ها اغلب تابع تصمیم افسر مهاجرت هستند که درخواست شما را بررسی می کند.  آنها به دنبال این خواهند بود که چرا اولین بار از شما خواسته شد که کانادا را ترک کنید.  ممکن است به دلیل شرایطی مانند ارتکاب یک عمل غیرقانونی یا کار بدون ویزا، حکم حذف دریافت کرده باشید.  همچنین می تواند علیه شما کارساز باشد که بیکار باشید یا نتوانید روابط قوی با کشور خود نشان دهید.

 اگر به دلیل یک عمل مجرمانه حکم حذف برای شما صادر شده است، ممکن است لازم باشد مدرکی مبنی بر بازپروری کیفری ارائه دهید.

 اگر شرایط حکم حذف خود را انجام داده اید و باید به کانادا برگردید، در اسرع وقت برای ARC خود اقدام کنید.  هیچ استاندارد خدماتی وجود ندارد و ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا IRCC تصمیم بگیرد.