Skip to content
مهلت درخواست برای PGWP برای دانشجویان برنامه های کالج با توافق نامه مجوز برنامه عمومی-خصوصی تغییر کرده است

تاریخ انتشار

در 22 ژانویه 2024، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تغییرات عمده ای در برنامه دانشجویان بین المللی کانادا اعلام کرد.

یکی از آنها این بود که فارغ التحصیلان برنامه های کالج با توافق نامه مجوز برنامه عمومی-خصوصی دیگر از 1 سپتامبر 2024 مجاز به دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نیستند.

از 22 مارس، IRCC این تاریخ را به 15 می 2024 تغییر داده است. این به این معنی است که دانشجویان بین المللی در یکی از این برنامه ها که پس از این تاریخ فارغ التحصیل می شوند، دیگر مجاز به دریافت PGWP نیستند.

تصمیم اداره به عنوان پاسخ به نگرانی ها در مورد کیفیت آموزشی که دانشجویان بین المللی در این مؤسسات دریافت می کنند، اتخاذ شده است. گزارش حسابرس کل انتاریو نشان می دهد که نظارت کافی بر “کیفیت برنامه و خدمات دانشجویی در این مؤسسات” وجود ندارد.

IRCC پیش بینی می کند که بدون توانایی اعمال برای PGWP، تعداد دانشجویان بین المللی که در این مؤسسات ثبت نام می کنند، کاهش خواهد یافت.

اداره همچنین توجه می کند که کسانی که توسط این تغییر تحت تأثیر قرار گرفته اند، هنوز ممکن است برای نوع دیگری از مجوز کار واجد شرایط باشند و می گوید: “IRCC همچنان با استان ها و قلمروها برای شناسایی به صورت پیشگیرانه برنامه هایی که توسط این توضیحات تحت تأثیر قرار گرفته اند، همکاری خواهد کرد و این فهرست را به محض دریافت اطلاعات اضافی از آنها به روز خواهد کرد.”

این اقدام یکی از بسیاری از اقداماتی است که IRCC برای مبارزه با “روند رشد غیرقابل پایداری در برنامه دانشجویان بین المللی در سال های اخیر” استفاده می کند.

نمایش خبر  چگونه کانادایی ها کریسمس را جشن می گیرند؟

تغییرات دیگر در معیارهای واجد شرایط بودن برای PGWP

چندین تغییر در معیارهای PGWP در 22 ژانویه امسال اعلام شد. به طور قابل توجه، فارغ التحصیلان برنامه های کارشناسی ارشد که کمتر از هشت ماه است، اکنون واجد شرایط برای یک PGWP سه ساله هستند.

مدت زمانی که یک PGWP معتبر است، معمولاً با برنامه آموزشی متقاضی هماهنگ است.

اداره توضیح می دهد: “فارغ التحصیلان برنامه هایی که حداقل دو سال طول می کشند در مؤسسات آموزشی مجاز PGWP واجد شرایط برای یک PGWP سه ساله هستند، همانند فارغ التحصیلان برنامه های کارشناسی ارشد کمتر از 2 سال.”

PGWP چیست؟

PGWP یک مجوز کار باز برای فارغ التحصیلان دانشجویان بین المللی از یک مؤسسه آموزشی مجاز کانادا (تنها مدارس پسا دیپلم کانادا که مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند) است. این به دارندگان فرصت می دهد تا برای تقریباً هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

فارغ التحصیلان بین المللی که یک PGWP به دست می آورند، فرصت کسب تجربه کاری حرفه ای در کانادا را دارند، که می تواند برای کسانی که می خواهند دائمی شوند، مزیت داشته باشد.