Skip to content
من با مجوز تحصیل اجازه ی کار دریافت کرده ام، اما مجوز تحصیلی منمن با مجوز تحصیل اجازه ی کار دریافت کرده ام، اما مجوز تحصیلی من این اجازه قانونی را ندارد. چطور میتوانم این شرایط را بهبود بخشم؟ این اجازه قانونی را ندارد. چطور میتوانم این شرایط را بهبود بخشم؟

تاریخ انتشار

گاهی اوقات، دانشجویان بین‌المللی که مجوز کار در کانادا دارند ممکن است متوجه شوند که مجوز مطالعاتی آن‌ها به صراحت مشخص نمی‌کند که آن‌ها “می‌توانند کار کنند” یا “استخدام کنند”.

در این حالت، دانشجو باید مجوز مطالعاتی خود را اصلاح کند قبل از اینکه بتواند در کانادا کار کند. این روند به عنوان درخواست تغییر در رکورد فرود، تایید اقامت دائم یا مدرک ساکن موقت شناخته می‌شود. کد این فرم IMM ۱۴۳۶ است.

توجه: تغییرات در مجوز فقط زمانی می‌تواند درخواست داده شود که سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در یک سند اشتباهی داشته باشد. تغییرات موردنیاز توسط یک ساکن موقت (دانشجو یا کارگر) نمی‌تواند توسط درخواست تغییر مجوز حل شود اگر مجوز شما به عنوان آن است که صحیح است.

دانشجویان بین‌المللی کانادایی ممکن است تعجب کنند که چه گامی باید بردارند تا مجوز مطالعاتی را اصلاح کنند اگر شرایط کاری که به آن‌ها اعطا شده است در آن وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر ادامه دهید.

واجد شرایط بودن
برای واجد شرایط بودن برای تغییر مجوز مطالعاتی خود با اجازه کار، یک دانشجوی بین‌المللی باید:

در زمان صدور مجوز مطالعاتی خود برای کار در کانادا اهلیت داشته باشد
مجوز مطالعاتی دارای شرایط یا نظرات درست در مورد کار نباشد
به عنوان مثال، ممکن است مجوز مطالعاتی به اشتباه اعلام کند که یک دانشجوی بین‌المللی از کار در کانادا محروم است یا که او نمی‌تواند در استخدام بیرونی شرکت کند. علاوه بر این، مجوز مطالعاتی نیاز به اصلاح داشته باشد ممکن است هیچ شرایط یا نظراتی مربوط به کار نداشته باشد.

نمایش خبر  حقوق کاری شما به عنوان یک کارگر خارجی چیست؟

اطلاعات عمومی
متقاضیان تغییر باید به اسرع وقت درخواست خود را ارسال کنند زیرا یک دانشجوی بین‌المللی نمی‌تواند در کانادا کار کند اگر مجوز او شرایط صحیحی نداشته باشد. در غیر این صورت، دانشجو نمی‌تواند شماره بیمه اجتماعی (SIN) دریافت کند.

اجرای این برنامه می‌تواند زمان‌های پردازش مختلفی داشته باشد و کاملاً رایگان است. توصیه می‌شود متقاضیان زمان پردازش مورد انتظار را روی وب‌سایت IRCC مرور کنند.

گام ۱: جمع آوری اسناد
برای ارسال این برنامه برای اصلاح مجوز مطالعاتی، باید چندین سند را جمع آوری کنید که در نهایت به IRCC ارسال خواهد شد. یک فهرست اجنماعی سند با فرم جدیدتر برای این برنامه که می‌تواند در وب‌سایت IRCC پیدا شود (در زیر بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد) همراه خواهد بود.

متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که هر یک از پنج سند زیر را شامل می‌شود:

نامه پذیرش
نامه ثبت نام
پاسپورت
شناسنامه صادرات دولتی
مجوز مطالعاتی اصلی


گام ۲: پر کردن فرم برنامه
متقاضیان اصلاح باید همیشه از وب‌سایت IRCC فرم جدیدتر درخواست اصلاح رکورد فرود، تایید اقامت دائم یا مدارک مؤقت معتبر [IMM ۱۴۳۶] را دانلود کنند.

فرم‌ها باید چاپ شده، تکمیل شده و دست امضا شده شوند قبل از ارسال به IRCC.

این فرم شامل یک فهرست سند است که همچنین باید چاپ شود و به همراه برنامه اصلاح ارسال شود.

گام ۳: ارسال برنامه خود
برنامه‌های اصلاح مجوز مطالعاتی ایده‌آل است که از طریق یک خدمات قابل ردیابی به مرکز پشتیبانی عملیات در اتاوا ارسال شود.

استفاده از یک سرویس پستی قابل ردیابی به شما امکان می‌دهد بدانید که زمانی که برنامه اصلاح شما توسط IRCC دریافت شده است. این امر اهمیت دارد زیرا IRCC تأییدیه ارسال نمی‌کند که آن‌ها نهضت ارسال برنامه اصلاح مجوز دانشجویی را دریافت کردند.

نمایش خبر  افزایش بیش از پیش استفاده دانشجویان بین المللی از PGWP به عنوان سکوی پرش اقامت دائم کانادا

با وجود اینکه برنامه‌ها به همان ساختمان در هر دو مورد ارسال می‌شود، برنامه‌های اصلاح معمول از طریق پست به آدرس زیر ارسال می‌شوند:

مرکز پشتیبانی عملیات (OSC) صندوق پستی ۸۷۸۴ STN T CSC اتاوا، انتاریو K۱G ۵J۳.

به طور معکوس، برنامه‌های اصلاح فرستنده باید به این آدرس ارسال شود:

مرکز پشتیبانی عملیات (OSC) ۳۶۵ خیابان لاوریه غربی اتاوا، انتاریو K۱A ۱L۱.

گام ۴: دریافت و مرور مجوز مطالعه جدید شما
دانشجویان بین‌المللی کانادایی که برای اصلاح مجوز مطالعاتی خود تأیید شده‌اند، مجوز جدید خود را ازطریق پست دریافت خواهند کرد.

دانشجویان بین‌المللی کانادایی که بجازه اصلاح مجوز تحصیلی موافقت داده‌شده‌اند، سند جدید خود را به آدرسی که در برنامه اصلاح‌شان درج شده است، ارسال می‌گردانند.

در این زمان، به دانشجویانی که مجوز جدید دارند توصیه می‌شود تا سند خود را مرور کنند تا اطمینان حاصل کنند که اکنون شامل دستور زبانی است که به‌طور خاص بیان می‌کند که “ممکن است به کار بپردازند” یا “می‌توانند کار کنند”.

توجه: این اظهارات همیشه دنباله شده‌اند توسط شرایط خاص مربوط به مجوز فردی دانشجو، از جمله مواردی مانند “ممکن است در دانشگاه 20 ساعت کار کند” یا “می‌تواند استخدام شود خارج از دانشگاه”.

دانشجویان بین‌المللی همچنین باید فورا یک نسخه دیجیتال از مجوز جدید خود را در یک مکان ایمن و قابل دسترس ذخیره و نگهداری کنند.