Skip to content
مقامات IRCC در سمپوزیوم CBIE درباره مجوزهای معوقه مطالعه و توصیه های جدید بحث می کنند

تاریخ انتشار

گزارش افزایش شفافیت و همکاری بیشتر بین IRCC، استان ها و مؤسسات آموزشی تعیین شده را توصیه می کند
سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا از افزایش بی سابقه تقاضا برای مجوزهای تحصیلی از سوی دانشجویان بین المللی خبر می دهد.  طبق گزارش ICEF Monitor، با کاهش محدودیت‌های همه‌گیر در سراسر جهان و بازگشت دانش‌آموزان به کانادا برای شروع یا تکمیل تحصیلات پس از متوسطه، این تعداد همچنان در حال افزایش است.
 افزایش درخواست‌ها برای مجوزهای تحصیلی موضوع گفتگو در سمپوزیوم مجازی اخیر اداره آموزش بین‌المللی کانادا  بود.  مقامات IRCC حضور داشتند تا در مورد حجم درخواست‌هایی که دریافت کرده‌اند با دور شدن دانش‌آموزان از برنامه‌های آنلاین و بازگشت به کلاس‌های درس در کانادا صحبت کنند.
 سینتیا رالیکاس، مدیر IRCC گفت: «در حالی که کووید روی برنامه‌های مهاجرتی ما تأثیر داشت، ما شاهد بهبودی قوی بودیم».  ارقام مجوزهای تحصیلی اخیر از سطوح قبل از همه گیری فراتر رفته است و بیش از 500000 مجوز تحصیل در سال 2021 صادر شده است و بیش از 600000 مجوز تحصیل تا پایان سال 2021 در کانادا فعال است.
 چهار ماه اول سال 2022 بیشترین درخواست ها از هند، فیلیپین، نیجریه و کلمبیا بود.  هند و فیلیپین دو تا از بزرگترین منابع مهاجرت به کانادا هستند.

 کانادا به عنوان مکانی مطلوب برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی شهرت دارد.  جدیدترین گزارش مربوط به دانشجویان بین‌المللی توسط CBIE می‌گوید که شهرت کانادا برای ایمنی و ثبات عامل اصلی تصمیم‌گیری در انتخاب دانشجویان خارج از کشور برای تحصیل است.

پردازش مطالب عقب افتاده برای مجوزهای تحصیلی

در سال 2021، IRCC افزایش 56 درصدی در درخواست‌های مجوز تحصیل در سال 2020 و همچنین دریافت 175000 درخواست را تنها در سه ماهه اول سال 2022 گزارش کرد.  این منجر به زمان طولانی پردازش برای درخواست های مجوز تحصیل شده است.

نمایش خبر  دولت کانادا در یک دهه آینده 200 میلیارد دلار مازاد، برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند

 با این حال، ICEF Monitor اخیراً داده‌های IRCC را گزارش کرده است که نشان می‌دهد در مجموع 621565 مجوز تحصیلی توسط دانشجویان بین‌المللی که در برنامه‌های حداقل شش ماهه در سال 2021 شرکت می‌کنند، گرفته شده است، که هنوز کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است.

 از 17 ژوئیه، نزدیک به 200000 نفر در انتظار رسیدگی به درخواست اولیه مجوز تحصیل خود بودند.  ابزار زمان پردازش IRCC می‌گوید که مجوزهای تحصیل برای افرادی که خارج از کانادا هستند به طور متوسط ​​12 هفته طول می‌کشد تا در صورتی که برای «جریان مستقیم دانشجویی» درخواست نکنند.

توصیه های مجلس

برای مبارزه با زمان رسیدگی و بهبود سیاست مهاجرت، گزارشی از سوی کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت به مجلس عوام در اتاوا ارائه شده است که 35 توصیه کلیدی را فهرست می کند.

جریان مستقیم دانشجویی را گسترش دهید

از جمله این توصیه‌ها این است که IRCC «جریان مستقیم دانشجویی» را بررسی و گسترش دهد، که می‌تواند به عنوان یک فرآیند تسریع‌شده برای کاندیداهایی عمل کند که ساکنان قانونی یکی از بیست کشور واجد شرایط هستند.

 افرادی که واجد شرایط استریم مستقیم دانشجویی هستند ممکن است در کمتر از 20 روز مجوز خود را دریافت کنند.  این گزارش IRCC را تشویق می کند تا فهرست کشورهای واجد شرایط را گسترش دهد و معیارها را برای عادلانه ساختن آن برای همه بررسی کند.  در این گزارش به ویژه به کشورهای غرب آفریقا در فهرست کشورهای واجد شرایط اشاره شده است.

شفافیت بیشتر و همکاری بیشتر

علاوه بر این، توصیه‌ها به شفافیت بیشتر در نشان دادن معیارهایی که IRCC هنگام انتخاب دانش‌آموزان استفاده می‌کند و همچنین اجازه دادن انعطاف‌پذیری بیشتر برای شواهد مورد استفاده برای اثبات اینکه متقاضی دارای معیارهای مالی است، می‌خواهد.

نمایش خبر  یک محقق از اوکراین مزایای زیادی برای زندگی در خلیج تندر پیدا کرده است

 این گزارش همچنین می افزاید که باید همکاری بیشتری بین IRCC، استان ها و مؤسسات آموزشی تعیین شده وجود داشته باشد تا استخدام کنندگانی که از خارج از کشور سفر می کنند و استخدام می کنند و اطمینان حاصل شود که آنها اطلاعاتی را در مورد نحوه تشخیص کلاهبرداری و کلاهبرداری به دانشجویان آینده ارائه می دهند، تنظیم شود.

 Ralickas می گوید IRCC این توصیه ها را جدی می گیرد.  زمانی که گزارش‌هایی از این دست در پارلمان ارائه می‌شود، دولت موظف است پاسخ دهد، واقعاً هر یک از توصیه‌ها را در نظر بگیرد و به این فکر کند که هر یک از آنها برای کارهایی که انجام می‌شود و جهت‌هایی که در داخل وزارت می‌گیریم اعمال می‌شود، فکر کند.»