Skip to content
مشاغل برتر برای دانشجویان بین المللی در کانادا

تاریخ انتشار

برخی از بهترین شغل ها در کانادا برای دانشجویان به منظور کسب درآمد و حمایت از خود بوجود آمده است.

از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲، اکنون دانشجویان بین المللی دارای مجوز تحصیل معتبر در کانادا می توانند در طول ترم های تحصیلی، تا پایان سال ۲۰۲۳، تعداد نامحدودی ساعت کار کنند.

پس از تجزیه و تحلیل منابع معتبر (IDP، CTV، ApplyBoard)در مورد مشاغل برتر در دسترس دانشجویان بین المللی در کانادا، CIC News لیست زیر را با در نظر گرفتن ساعات کاری انعطاف پذیر، حقوق منصفانه، اشتغال به کار داشتن در یک زمینه، و مسئولیت های کاری آسان تهیه کرده است.

مشاغل پاره وقت برتر

* میانگین حقوق دستیاران آموزشی (TA): ۲۳ دلار CAD/ساعت

این یکی از ساده ترین نقش ها برای به دست آوردن است , چرا که بیشتر موقعیت های TA برای دانشجویان رزرو شده است .فرصت های شغلی به این دلیل سودمند هستند که به دانشجویان اجازه می دهند خود را در زمینه تحصیلی خود مشغول به کار کنند و تجربه تدریس به خصوص برای کسانی که به دنبال شغلی در دانشگاه هستند , ارزشمند است .همچنین این می تواند یک فرصت عالی برای هم کاری نزدیک با یک استاد یا دانشکده خاص باشد , در حالی که قادر به کسب درآمد و حمایت از خود است .شغل هایی که به طور معمول در دانشگاه ها ایجاد می شوند , در زمان رفت و آمد دانشجویان و هزینه های سفر صرفه جویی می کنند .

* میانگین حقوق متصدی بار / میخانه چی / خدمات دهنده :

  • ·        16 دلار CAD / ساعت + نکات

برای دانشجویان بین المللی با سن بالا , خدمت در این مرکز امکان انعطاف پذیری زیادی را در انتخاب ساعات کاری فراهم می کند و در عین حال به دلیل نکاتی که ذکر شد , باعث افزایش درآمد ( وابسته به ساعات کاری و محبوبیت محیط کار ) می شود .

نمایش خبر  جزیره پرنس ادوارد اولین دراو برنامه ریزی شده خود در سال 2022 را برگزار می کند

نرخ های استاندارد پیش پرداخت مالیات در کانادا بین 15 تا 18 درصد است , به این معنی که دانشجویانی که چندین ساعت در هفته کار می کنند می توانند به تنهایی 200 تا 400 دلار اضافه درآمد داشته باشند و بسیاری از آن ها گزارش های بیشتری دارند میانگین حقوق راننده Ride-share: ۱۹ دلار در ساعت

اپلیکیشن های اشتراک گذاری سفر مانند اوبر و لیفت در کانون های دانشجویی (تورنتو، ونکوور، مونترال و…)بسیار محبوب هستند. برای واجد شرایط بودن، دانشجویان باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشند، گواهی نامه معتبر رانندگی داشته باشند، یک کارواش قابل اعتماد و یک گوشی هوشمند داشته باشند.

نکته: میزان درآمد می تواند بسته به زمان و فاصله سواری هایی که رانندگان رانندگی می کنند و تعداد سواری هایی که در یک هفته روشن می کنند، بسیار متفاوت باشد.

  • میانگین حقوق معلم: ۳۰ دلار در ساعت

مانند موقعیت های شغلی , تدریس نیز می تواند یکی دیگر از راه های عالی برای کسب درآمد دانش آموزان در طول تحصیل باشد .

آموزش به دانش آموزان اجازه می دهد تا قیمت ها , وظایف و ساعت های کاری خود را تعیین کنند .

این امر همچنین می تواند دانش آموزان را قادر سازد تا خود را در یک زمینه مطالعاتی با تمرکز ویژه بر آموزش غرق کنند , در حالی که نیازی به نگرانی در مورد کاره ای اداری نیست .

میانگین حقوق فریلنسر: ۲۳ دلار CAD یا در ساعت

یک دسته شغلی گسترده که طیف گسترده ای از مشاغل را در بر می گیرد، آزادکار بودن می تواند فرصت های زیادی را برای دانشجویان با انعطاف پذیری ساعات کاری و استقلال برای تصمیم گیری در مورد نرخ کار ایجاد کند.

فریلنسری همچنین فرصت خوبی برای ثبت نام و کار در صنعت مورد علاقه است.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا (BC) و جزیره پرنس ادوارد (PEI) در این هفته دعوت‌نامه‌های مهاجرتی استانی را صادر کرده‌اند.

در حالی که این کار می تواند سخت باشد زیرا دانشجویان در ابتدا خود را تثبیت می کنند و مشتریان بیشتری را جذب می کنند، کار آزاد راه های حرفه ای متعددی را برای کسانی فراهم می کند که انگیزه کافی برای دنبال کردن این مسیر در طول تحصیل خود دارند.

منابعی برای کمک به جستجو

چه دانشجویان علاقه مند به دنبال کردن هر یک از نقش های بالا باشند و چه بخواهند به بررسی گزینه های استخدام خود ادامه دهند , می توان از منابع زیر برای کمک به این جستجو استفاده کرد :

ابزار جستجوی شغل کاناداویسا یک ابزار جامع که نتایج را از پورتال های پست شغلی دولتی و خصوصی استخراج می کند ;لینکدین پلتفرم شبکه سازی است که پست های سراسر وب را با یکدیگر ادغام می کند و آن را به مکانی آسان برای شروع جستجوی کار تبدیل می کند .

در واقع یک سایت بین المللی ارسال کار با میلیون ها پست ;

* بانک کارگشایی

* سایت کاریابی که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی خدمات کاریابی ارائه می دهد؛

پرتال کاریابی آنلاین تلنت به صورت اختصاصی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان جدید ایجاد شده است .

مگنت پلتفرم غیر انتفاعی است که کارگران کانادایی را با فرصت ها وصل می کند و

LeapGrad پلتفرم نسبتا جدیدی است که برای ارتباط دانشجویان و فارغ التحصیلان جدید با کارفرمایانی که استخدام می شوند , ایجاد شده است .

به خاطر داشته باشید

همانطور که دانشجویان بین المللی از طریق تحصیل خود کار می کنند، سه عامل کلیدی وجود دارد که باید به آن ها توجه شود: حقوق، شرایط کاری و ملاحظات مهاجرتی.

در ۱ آوریل ۲۰۲۲، کانادا به اجرای سیاست جدید حداقل دستمزد فدرال، افزایش حداقل دستمزد سراسری به ۱۵.۵۵ دلار در ساعت با وعده تعدیل براساس تورم، رای داد.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان در این هفته نامزدهایی را در قرعه کشی های PNP دعوت می کنند.

دانشجویان بین المللی باید اطمینان حاصل کنند که (خارج از ترتیبات استخدامی خاص مانند موقعیت های Co-op) که حداقل دستمزد آنها با این اعداد متناسب باشد.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی باید آگاه باشند که به عنوان کارگران خارجی موقت در کانادا، تمام حقوق کارگران مشابه ساکنان و شهروندان دائمی کانادا برخوردار هستند.در صورتی که یک دانشجوی بین المللی متوجه شود که کارفرمایان آن ها از حقوق کارگران خود تخطی می کنند، طبق قانون به آن ها اختیار داده می شود که آن ها را به مراجع ذی صلاح گزارش دهند.

دانشجویان بین المللی همچنین باید شرایطی را در نظر داشته باشند که برای کار بیشتر و مهاجرت بالقوه به کانادا باید واجد شرایط مجوز کار تحصیلات تکمیلی (PGWP)باشند.یعنی دانشجویان بین المللی باید وضعیت تمام وقت خود را برای مدت تحصیل حفظ کنند.این یکی از مهم ترین شرایط دریافت PGWP است و باید اکنون که دانشجویان بین المللی قادر به کار تمام وقت در طول ترم های تحصیلی هستند، به دقت رعایت شود. اگر فارغ التحصیلان بین المللی قبل از انقضای مجوز تحصیل خود درخواست PGWP کنند، می توانند به طور تمام وقت تحت شرایط حفظ شده به کار خود ادامه دهند، حتی قبل از اینکه تصمیمی در مورد درخواست آن ها گرفته شود.در نهایت، دانشجویان بین المللی باید توجه داشته باشند که هر کاری که قبل از فارغ التحصیلی انجام می شود (به عنوان یک دانشجوی تمام وقت)در جهت واجد شرایط بودن مهاجرت به حساب نمی آید (با اکثر رشته هایی که حداقل به یک سال تجربه کاری تمام وقت نیاز دارند).این موضوع PGWP را برای دانشجویانی که قصد اقامت دائم در کانادا را دارند بسیار حیاتی می کند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420