Skip to content
مجوز کار پس از فارغ التحصیلی چیست؟

تاریخ انتشار

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که یک برنامه تحصیلی واجد شرایط کانادا را تکمیل می کنند.

مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی یک مجوز کار آزاد است، به این معنی که به دانشجو اجازه می‌دهد برای هر کارفرمای دلخواه خود در کانادا کار کند و برای هر کارفرمای کانادایی بدون نیاز به پیشنهاد شغلی کار کند.  این به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد تا حداکثر سه سال در هر نقطه از کانادا کار کنند.

 یکی از مزایای اصلی PGWP این است که به فارغ التحصیلان بین المللی تجربه کار حرفه ای در کانادا را ارائه می دهد، که زمانی مفید است که دارندگان PGWP برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.  به طور کلی، دارنده PGWP باید یک سال تجربه کاری حرفه ای در کد طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) 0، A یا B کسب کند تا پس از آن واجد شرایط درخواست برای برنامه اقامت دائم کانادا باشد.

شرایط واجد شرایط بودن PGWP چیست؟

برای واجد شرایط بودن برای PGWP، دانشجویان بین المللی باید:

  • تحصیلات تکمیل شده در یک برنامه آموزشی آکادمیک، حرفه ای یا حرفه ای که حداقل هشت ماه در یک مؤسسه آموزشی واجد شرایط  باشد.
  •  یک برنامه تحصیلی را تکمیل کرد که منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه شد
  •  وضعیت دانشجویی تمام وقت در کانادا در طول هر جلسه تحصیلی برنامه تحصیلی و به عنوان بخشی از درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی آنها گنجانده شده است.
  •  دریافت رونوشت و نامه رسمی از DLI مبنی بر اینکه متقاضی تمام شرایط لازم برای تکمیل برنامه تحصیلی خود را برآورده کرده است.
نمایش خبر  بریتیش کلمبیا از 136 نیروی کار فنی در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود دعوت به عمل می آورد

همچنین دانشجو باید از موارد زیر فارغ التحصیل شده باشد:

  • یک مؤسسه عمومی پس از دوره متوسطه، مانند
  •  یک دانشگاه
  •  یک مدرسه فنی یا حرفه ای
  •  دانشگاه
  •  CEGEP (در کبک)
  •  یک مدرسه خصوصی پس از متوسطه (در کبک) که تحت قوانین مشابه مدارس دولتی در کبک فعالیت می کند.
  •  یک دبیرستان خصوصی یا دبیرستان (در کبک) که برنامه های واجد شرایط 900 ساعت یا بیشتر را ارائه می دهد و منجر به صدور دیپلم حرفه ای یا گواهی حرفه ای تخصصی می شود.  (توجه: این دیگر از سپتامبر 2023 قابل اجرا نخواهد بود) یا؛

مدرسه خصوصی کانادایی که می تواند طبق قوانین استانی مدارک اعطا کند (مثلاً مدرک کاردانی، لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا) اما فقط در صورتی که دانش آموز در یک برنامه تحصیلی ثبت نام کرده باشد که منجر به دریافت مدرکی مطابق با مجوز استان شود.

مدت اعتبار PGWP چقدر است؟

PGWP بسته به طول برنامه تحصیلی دانشجویان بین هشت ماه تا سه سال معتبر خواهد بود.  مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا دستورالعمل های زیر را در وب سایت خود ارائه می دهد:

  • برنامه کامل شده زیر هشت ماه: برای PGWP واجد شرایط نیست
  •  برنامه تکمیل شده بین هشت ماه تا کمتر از دو سال: PGWP برای همان مدت برنامه تحصیلی شما معتبر خواهد بود (به عنوان مثال، یک برنامه 10 ماهه منجر به PGWP 10 ماهه می شود)
  •  برنامه تکمیل شده دو ساله یا بیشتر: PGWP به مدت سه سال معتبر خواهد بود
  •  تکمیل بیش از یک برنامه: ممکن است بتوانید برنامه های آموزشی کانادایی خود را برای دریافت PGWP ترکیب کنید تا زمانی که برنامه ها واجد شرایط DLI هستند و هر کدام بیش از هشت ماه طول می کشد.  طول کل PGWP با مدت زمان بالا مطابقت دارد.
نمایش خبر  به Jobs Boom بپیوندید: شمال غربی انتاریو نیروگاه بعدی معدن است

یک دانشجو باید ظرف 180 روز یا شش ماه از زمانی که یک رونوشت و نامه رسمی از DLI دریافت می کند که تمام شرایط لازم برای تکمیل برنامه تحصیلی را برآورده کرده است، برای PGWP درخواست کند.

تحصیل در خارج از کشور و واجد شرایط بودن برای PGWP

IRCC سیاست جدیدی را در طول همه‌گیری ویروس کرونا وضع کرد که به دانشجویان اجازه می‌دهد برنامه تحصیلی کانادایی خود را در حالی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند تکمیل کنند و همچنان در هنگام مهاجرت به کانادا واجد شرایط PGWP باشند.  برای واجد شرایط بودن این سیاست، دانشجو باید:

  • در DLI ثبت نام کنید
  •  برنامه ای را بین بهار 2020 و تابستان 2022 شروع کرده اید یا شروع می کنید، یا این برنامه تا مارس 2020 در حال انجام بود.
  •  مجوز تحصیل یا تأیید مجوز تحصیل داشته باشید یا قبل از شروع برنامه خود برای مجوز تحصیلی درخواست دهید و در نهایت تأیید شوند
  •  تمام معیارهای دیگر PGWP را برآورده کنید

اقامت دائم برای مقیمان بین المللی

تحت اکسپرس اینتری، دولت کانادا از سیستم رتبه بندی جامع  برای ارزیابی هر نامزد بر اساس سرمایه انسانی آنها استفاده می کند.  کانادا به سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری و سایر معیارها توجه می کند.  معمولاً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا قرعه کشی های اکسپرس اینتری را برگزار می کند و دعوت نامه های اقامت دائم را برای افرادی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، برگزار می کند.  امتیاز اضافی به نامزدهای دارای تحصیلات و تجربه کاری کانادایی تحت اکسپرس اینتری تعلق می گیرد.

نمایش خبر  پنج نکته اپنج راهنمای ایمنی زمستانی برای تازه واردان به کانادامنیت زمستانی برای مهاجران جدید به کانادا

 بسیاری از دانشجویان بین المللی از طریق دسته تجربه کانادایی  وضعیت اقامت دائم را دریافت می کنند.  با PGWP، دانش آموزان باید حداقل 1560 ساعت تجربه کاری کانادایی در یک شغل NOC 0، A یا B کسب کنند تا بتوانند از طریق CEC برای اقامت دائم درخواست دهند.  بسیاری از برنامه‌های نامزد استانی به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی نیز ارائه می‌شوند.

 اگر در کبک تحصیل کرده‌اید و می‌خواهید به طور دائم در این استان مستقر شوید، ممکن است دانش‌آموزی واجد شرایط مهاجرت تحت برنامه تجربه کبک باشد.  PEQ راهی سریع برای دانشجویان بین‌المللی و افراد با تجربه کاری در کبک فراهم می‌کند تا گواهی انتخاب کبک را دریافت کنند، که گامی اجباری به سمت اقامت دائم است که توسط دولت فدرال اعطا می‌شود.