Skip to content
مبانی اظهارنامه مالیاتی کانادا برای تازه واردان به کانادا

تاریخ انتشار





در این مقاله درمورد اینکه اظهارنامه مالیاتی چیست، چرا ممکن است به ارائه آن نیاز داشته باشید و نحوه ی انجام آن بحث خواهد شد.

به عنوان یک تازه وارد به کانادا، یکی از چیزهای مهمی که باید یاد بگیرید سیستم مالیاتی کانادا است که شامل فرآیند ارائه اظهارنامه مالیاتی است.

اظهارنامه مالیاتی، سندی است که شما به آژانس درآمد کانادا (CRA) ارائه می‌کنید که در آن درآمد، کسورات و اعتبارات شما برای یک سال مالیاتی معین گزارش شده است. ارائه اظهارنامه مالیاتی مهم است چون واجد شرایط بودن شما برای برخی مزایا، اعتبارات و بازپرداخت‌ها و همچنین بدهی مالیاتی را تعیین می‌کند.

در این مقاله، ما در مورد اینکه اظهارنامه مالیاتی چیست، چرا به ارائه آن نیاز دارید و نحوه انجام آن صحبت خواهیم کرد.

چرا در کانادا اظهارنامه مالیاتی ارائه می‌کنیم؟

شما به تازگی وارد کانادا شده‌اید و یا به زودی قصد رفتن به آنجا را دارید؛ شاید برای شما عجیب باشد که چرا به عنوان یک تازه وارد باید اظهارنامه مالیاتی ثبت بکنید. حتی اگر بخشی از سال را در کانادا زندگی کرده باشید و درآمدی از طریق شغل، سرمایه‌گذاری و یا سایر راهها به دست آورده باشید و بدهی مالیاتی داشته باشید و یا بخواهید بازپرداخت انجام دهید، باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهید. ارائه اظهارنامه مالیاتی به شما این امکان را می‌دهد که از مزایا و اعتباراتی که ممکن است واجد شرایط آنها باشید، مانند کمک هزینه کودک و یا اعتبار GST/HST استفاده بکنید.

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی چه موقع است؟

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی 30 آوریل هر سال است. اما اگر 30 آوریل تعطیل باشد، مهلت آن تا روز کاری بعدی تمدید می‌شود. اگر شما یا همسرتان و یا نامزدتان شغل آزاد دارید، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه 15 ژوئن است. ولی اگر بدهی مالیاتی دارید، مهلت پرداخت شما تا 30 آوریل است.

نمایش خبر  IRCC 975 نامزد Express Entry را در اولین قرعه کشی شغل حمل و نقل سال 2024 دعوت می کند

چگونه در کانادا اظهارنامه مالیاتی ارائه بکنم؟

روش‌های مختلفی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی وجود دارد از جمله ارائه کاغذی و یا ارائه الکترونیکی با استفاده از نرم افزار مالیاتی معتبر. یک روش آسان و راحت برای ارائه اظهارنامه از طریق وب سایت CRA و با استفاده از ویژگی «حساب من» است. اگر ارائه کاغذی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید بسته را به صورت آنلاین از وب سایت CRA و یا از طریق تماس با شماره 3305-330-855-1 سفارش دهید.

اطلاعات شخصی، کاری و مالی مورد نیاز است:

شما باید اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس و شماره بیمه اجتماعی خود را ارائه دهید. اگر متاهل هستید و یا نامزد دارید، باید اطلاعات شریک زندگی خود را نیز ارائه دهید.

اطلاعات اضافی که برای اظهارنامه مالیاتی خود نیاز دارید:

برای ثبت اظهارنامه، شما باید اطلاعات بیشتری در مورد درآمد ارائه شده در فیش‌های مالیاتی از جمله T4 (وضعیت پرداخت پاداشی)، T3 (وضعیت تخصیص و تعیین درآمد) و T5 (وضعیت درآمد سرمایه‌گذاری) ارائه دهید. همچنین باید اطلاعاتی در مورد هرگونه کسری و یا اعتباری که ادعا می‌کنید، ارائه دهید. برای کسب جزئیات بیشتر در مورد اطلاعات شخصی، کاری و مالی که برای ارائه اظهارنامه مالیاتی به آن نیاز دارید، از این صفحه در وب سایت CRA بازدید بکنید.

رسید برای کسورات مالیات بر درآمد:

شما باید تمام رسیدهای رسمی مربوط به هزینه‌های پزشکی، کمک‌های خیریه و هزینه‌های تجاری را به مدت شش سال پس از ثبت اظهارنامه در صورتی که CRA بعداً آنها را درخواست کند، نگه دارید. هم چنین ممکن است شما واجد شرایط درخواست کسورات و یا اعتبارات مختلفی باشید از جمله:

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی منیتوبا از 273 متقاضی مهاجرتی دعوت می کند

• کسر خانواده، مراقبت از کودک و پرستار کودک

• اعتبار مالیاتی خرید خانه

• اعتبار مالیاتی از کار افتادگی

• کسورات هزینه جابجایی

• هزینه‌های شغلی مثل کار در منزل و یا هزینه‌های ماشین در شرایط خاص

• هزینه‌های تجاری مختلف

برای مشخص شدن اینکه شما واجد شرایط کدام کسورات هستید، بهتر است با یک متخصص مالیاتی کانادایی مشورت بکنید.

وقتی که معلوم شد شما واجد شرایط بازپرداخت هستید، حتماً با یکی از همکاران بانکی شخصی TD صحبت کنید تا در مورد گزینه های زیر بحث بکنید:

  • تنظیم واریز خودکار با CRA تا بازپرداخت مالیاتی شما مستقیماً به حسابتان در TD برود.
  • افتتاح حساب پس انداز و یا سرمایه‌گذاری TD برای شروع کسب درآمد از بازپرداخت مالیاتی در اسرع وقت.

چرا TD را انتخاب بکنید؟

150 سال کمک به کانادایی‌ها:

TD بیش از 150 سال سابقه افتخارآمیز در ارائه‌ی راه‌حل‌های مالی به کانادایی‌ها دارد. TD همچنین یک قرن تجربه در کمک به تازه واردان برای حل چالش‌های منحصر به فرد سیستم بانکی کانادا دارد.

TD با بیش از هزار شعبه و شهرت عالی در ارائه‌ی خدمات مالی، به یکی از بزرگ‌ترین و قابل اعتمادترین بانکها در کانادا تبدیل شده است و در حال حاضر به 16 میلیون کانادایی خدمات ارائه می‌دهد.

TD پشتیبانی آنلاین و منابع مورد علاقه برای تازه واردان در مورد موضوعاتی مثل اصول بانکداری، مهاجرت به کانادا، ضروریات امتیاز اعتباری و غیره ارائه می‌دهد. TD بیش از 1100 شعبه دارد و با بیش از 50 زبان به شما خدمات ارائه می‌دهد. TD برای راحتی شما در ساعات بیشتری باز است. TD هزاران دستگاه خودپرداز در سراسر کانادا دارد تا شما بتوانید از امور بانکی روزمره‌ی خود سریع‌تر و راحت‌تر مراقبت بکنید.

با یکی از همکاران بانکی شخصی TD قرار ملاقات بگذارید تا در مورد بسته بانکی کانادا برای تازه واردان صحبت بکنید. می‌توانید به صورت آنلاین رزرو بکنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت TD مراجعه بکنید.

نمایش خبر  استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و مانیتوبا در نتایج PNP هفته جاری دعوت‌نامه‌هایی را برای نامزدها ارسال کردند.

تذکر حقوقی: اطلاعات ارائه شده توسط گروه بانکی TD و سایر منابع این مقاله هنگام قرارگیری در این سایت، دقیق و قابل اعتماد است اما نمی‌توان تضمین کرد که همیشه صحیح، کامل و یا جاری باشد. اطلاعات این مقاله فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و به منظور ارائه‌ی مشاوره مالی، حقوقی، حسابداری و یا مالیاتی نیست و نباید در این زمینه به آنها استناد کرد. این اطلاعات نباید به عنوان یک درخواست برای خرید تلقی شوند. محصولات و خدمات گروه بانکی TD فقط در حوزه‌هایی ارائه می‌شوند که ممکن است به طور قانونی برای فروش ارائه شوند. تمام محصولات و خدمات مشمول شرایط قرارداد قابل اجرا می‌باشند. اطلاعات این مقاله قابل تغییر است.