Skip to content
قصد دارید با یک DUI گذشته با اتومبیل وارد کانادا شوید؟

تاریخ انتشار

یک DUI می تواند ورود به کانادا را دشوار کند، در اینجا گزینه هایی برای حل این مساله وجود داشته باشد.

گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شده اند و از ایالات متحده هستند از 9 آگوست 2021 امکان ورود به کشور را داشته اند.

از آنجائیکه بسیاری از مقاصد گردشگری کانادایی مورد توجه مردم از ایالت متحده هستند، اکثر این گردشگران با وسایل نقلیه از ورودی های کانادا وارد کشور می شوند.

اگر در حال برنامه ریزی برای این هستید که با ماشین شخصی خود وارد کانادا شوید، باید توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوابق کیفری قوانین سختگیرانه ای پیش روی شما هستند. درک این قوانین و مفهوم آنها از این جهت که ممکن است از ورود شما به کشور ممانعت کنند مهم هستند. عدم پذیرش در کشور بخاطر مسائل کیفری می تواند مانع از ورود افراد به کانادا شود، اهمیتی ندارد که این اقامت کوتاه مدت باشد یا طولانی مدت، برای تفریح باشد یا برای ملاقات با خانواده، تحصیل و یا کار، تمام این موارد از این قاعده پیروی می کنند.

وقتی کانادایی ها تلاش می کنند تا وارد ایالات متحده شوند، پاسپورتشان به سوابق کیفری RCMP آنها متصل می شود. یک ارتباط مشابه نیز برای مقیمان ایالات متحده وجود دارد . به محض ورود به کانادا، شهروندان ایالات متحده باید پاسپورت امریکایی یا سند سفر خود را به یک افسر مهاجرتی ارائه دهد تا مدارک مورد بررسی قرار گیرند. این پاسپورت شخصی یک ارتباط مستقیم با سوابق و مدارک سو سابقه FBI دارد، که سوابق کیفری گذشته و اخیر در آنجا ثبت شده اند.

نمایش خبر  برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در مقابل سوپر ویزا - تفاوت چیست؟

اگر تصور می گنید برای ورود به کانادا در زمینه سوابق کیفری دچار مشکل هستید و یا می ترسید که از ورودتان به کشور جلوگیری شود، اطلاع از گزینه ها موجود برای شما اهمیت دارد.

دولت کانادا راه حل های طولانی مدت و کوتاه مدتی را به سمافران دارای سو سابقه کیفری پیشنهاد می دهد. اولین گام که یک راه حل موقتی است مجوز اقامت موقت نامیده می شود. دومین مورد که یک راه حل دائمی محسوب می شود، توانبخشی کیفری است. سومین راه حل، نامه نظر قانونی، است که در راه حل های منحصر بفردی مانند سفر با وجود اتهام کیفری در حالت تعلیق کمک کننده است.

 

مجوز اقامت موقتی (TRP)

یک مجوز اقامت موقت برای افرادی طراحی شده است که نیاز به دسترسی موقتی به کانادا دارند. این مجوز ها معمولا به افرادی ارائه می شوند که دلایلی برای ورود ارائه می دهند. این بدان معناست که آنها باید نشان دهند که مزایای سفرشان به کانادا بدون خطر خواهد بود. افرادی که می خواهند برای دلایل سرگرمی و لذت به کانادا سفر کنند معمولا به آنها توصیه می شود تا در صورتی که شروط را براورده می کنند برای توانبخشی کیفری درخواست دهند.

 

توانبخشی کیفری

یک درخواست توانبخشی کیفری برای پاکسازی دائمی سوابق کیفری است. برای درخواست توانبخشی کیفری، باید حداقل 5 سال از زمانی که حکمتان را تکمیل کرده اید گذشته باشد. این حکم به نتایج قضایی پرونده شما که شامل حبس یا توقیف، پرداخت جریمه و خدمات اجتماعی یا دسته ها است باز می گردد. زمانی که یک متقاضی برای توانبخشی کیفری مورد تایید قرار می گیرد، دیگر نیازی به مجوز اقامت موقت ندارند.

نمایش خبر  چگونه کانادایی ها کریسمس را جشن می گیرند؟

 

اگر از زمان تکمیل حکم کمتر از 5 سال پذشته باشد، برای درخواست توانبخشی کیفری واجد شرایط نیستید. اما ممکن است برای مجوز اقامت موقت واجد شرایط باشید.

نامه نظر قانونی

توصیه قانونی در صورتی می تواند برایتان مفید باشد که محکوم به جرمی نشده اید. هر فردی که به یک جرم متهم شده است اما هنوز متهم نشده است می تواند از عدم پذیرش در کانادا بخاطر سوابق کیفری جلوگیری کند. اگر در کشور دیگری متهم به تخلفی شده اید، ممکن است بخواهید یک نامه نظر قانونی آماده شده از سوی وکیل مهاجرت کانادایی برای شما آماده شود.

این گزارشی با جزئیات در مورد اتهام کیفری شما است، نتایج قانونی وکیل و توضیحات در مرود نحوه ی تاثیر گذاری حکم بر ورود شما به کانادا ارائه می شود. این نامه ابزار سودمندی برای تصمیم گیری در مورد نتیجه پرونده شما خواهد بود.