Skip to content
رونق سریع‌تر رشد اشتغال برای مهاجران جدید

تاریخ انتشار

گزارش اقتصادی و اجتماعی آمار کانادا نشان داده است که پس از سال‌ها نابرابری، مهاجران جدید در کانادا اکنون شاهد رشد سریع‌تر نرخ اشتغال نسبت به همتایان کانادایی خود هستند.

علاوه بر این رشد اشتغال، مهاجران جدید (بین 25 تا 54 سال) در کانادا اکنون در حال کاهش فاصله اشتغال بین خود و همتایان کانادایی خود هستند و به نسبت نامتناسبی به نوآوری و مالکیت تجاری کانادا کمک می‌کنند.

بهبود نتایج بازار کار برای مهاجران در کانادا

از اوایل دهه 2010، مهاجران در کانادا شاهد مسیر صعودی در نتایج بازار کار خود بوده‌اند.

مهاجران اخیر بین 25 تا 54 سال رشد 10.7 درصدی در نرخ اشتغال خود بین سال‌های 2010 و 2023 دیدند. در همین بازه زمانی، نرخ رشد اشتغال بین کارگران متولد شده در کانادا 4.1 درصد بود.

بنابراین، فاصله نرخ اشتغال بین این گروه‌ها در 10 سال گذشته به شدت کاهش یافته است. در سال 2010، فاصله در نرخ اشتغال بین مهاجران اخیر و جمعیت متولد شده در کانادا 13.1 درصد بود. در سال 2023، این فاصله فقط 6.5 درصد بود، نشان‌دهنده اینکه مهاجران جدید به عنوان یک گروه در حال رونق یافتن نسبت به همتایان متولد شده در کانادا از لحاظ یافتن و تأمین اشتغال در کانادا هستند.

نموداری نشان‌دهنده نرخ‌های اشتغال برای مهاجران جدید، مهاجران قدیمی، و جمعیت متولد شده در کانادا، بین سال‌های 2010 و 2023

علاوه بر این، تفاوت‌های نرخ بیکاری همچنین هنگام مقایسه دو گروه کاهش یافته است. برای مهاجران اخیر در گروه سنی مورد مطالعه، نرخ‌های بیکاری از 12.1 درصد در سال 2010، به 6.6 درصد در سال 2023 کاهش یافت – کاهش فاصله در نرخ‌های بیکاری بین مهاجران اخیر و کارگران متولد شده در کانادا به تفاوت فقط 2.6 درصد.

نمایش خبر  بازبینی سال 2023 برای اکسپرس انتری

مهاجران همچنین بعد از بحران COVID-19، بازیابی سریع‌تری نشان دادند، جایی که آن‌ها به عنوان یک گروه شاهد مشکلات شغلی قابل توجه بودند، که به ویژه در میان کسانی که در بخش‌های خدمات اسکان غذا و تجارت خرده فروشی مشغول به کار بودند مشاهده شد. با این حال، هنگام مقایسه فاصله در نرخ اشتغال بین کارگران متولد شده در کانادا و مهاجران اخیر، این فاصله پایین‌تر از سطوح پیش از بحران 2019 بود – نشان‌دهنده اینکه رشد اشتغال بین مهاجران اخیر بین سال‌های 2020 و 2023 به خصوص قوی بود.

مشارکت رو به رشد مهاجران در اختراعات و سرمایه‌گذاری‌ها

براساس یک مطالعه دیگر نقل شده توسط گزارش اقتصادی و اجتماعی، مهاجران در بین کسانی که در کانادا اختراعات را ثبت کردند بیش از حد نمایندگی کردند – با وجود اینکه فقط یک چهارم جمعیت کانادا را تشکیل می‌دادند، بیش از یک سوم تمام اختراعات را کمک کردند.

علاوه بر این، مطالعه همچنین مشارکت افزایش یافته مهاجران در بین سرمایه‌گذاران در کانادا را نیز ذکر کرد – نشان‌دهنده راه دیگری که مهاجران جدید به تجارت و نوآوری کانادا کمک می‌کنند. در سال 2019، مردان مهاجر 34.2 درصد سرمایه‌گذاران در کانادا را تشکیل دادند، در حالی که زنان مهاجر 44.3 درصد سرمایه‌گذاران در همان سال بودند. باز هم، با توجه به اینکه مهاجران فقط حدوداً 25 درصد جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند، مشخص می‌شود که این گروه به نسبت نامتناسبی به پروفایل ملی نوآوری و تجارت در کشور کمک می‌کند.

چرا این ممکن است مطرح باشد؟

مطالعه به چند تغییر کلیدی در منظره مهاجرت کانادا اشاره می‌کند، که می‌تواند توضیحاتی را ارائه دهد که چرا مهاجران در این کشور همچنان به خوبی

نمایش خبر  ده خطایی که باید در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید از آنها اجتناب کنید