Skip to content
رفع سه سوء تفاهم رایج در مورد مهاجرت به کانادا

تاریخ انتشار

کانادا یکی از مقاصد محبوب برای کسانی است که به دنبال شروع یک زندگی جدید در کشور دیگر هستند.

با این محبوبیت، انتشار اطلاعات نادرست در مورد شرایط واجدین شرایط برای مهاجرت و آنچه مهاجران جدید می توانند انتظار داشته باشند پس از ورود به کانادا آسان شده است.

یکی از این منابع، نمایندگان جعلی مهاجرت هستند که از مهاجران بالقوه سوء استفاده می کنند و قول های بزرگی می دهند که با وعده دادن وضعیت دائمی (PR) در هنگام ورود به کانادا با اجازه کار، یا اینکه پیشنهاد کار به محض اینکه یک مهاجر از هواپیما بیرون می آید، ظاهر می شود.

متأسفانه، تعهد های بزرگ مانند این ها نادراً درست هستند. به عنوان مثال:

“اگر به عنوان دانشجو به کانادا بیایید، به محض فارغ التحصیلی PR خود را به طور خودکار دریافت می کنید”

کسانی که به عنوان یک دانشجوی بین المللی به کانادا می آیند باید بدانند که اقامت دائمی تضمین نمی شود. حتی پس از تحصیل در کانادا، هنوز مراحلی برای واجد شدن وجود دارد.

مسیر محبوب ترین به وضعیت مقیم دائمی به عنوان دانشجو، دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) است. PGWP یک مجوز کار باز برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند پس از فارغ التحصیلی در کانادا زندگی و کار کنند. با این حال، این مجوزها به طور خودکار به دانشجویان بین المللی صادر نمی شوند.

اولین گام، شما باید یک برنامه آموزشی در یک موسسه یادگیری طراحی شده (DLI) را تکمیل کنید تا واجد شرایط برای درخواست PGWP شوید. DLIs تنها مدارس پسا دیپلم در کانادا هستند که مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا تخصیص امتیاز را برای متقاضیان تغییر می دهد

برای دانشجویان کارشناسی یا دانشکده، برنامه باید حداقل هشت ماه طول بکشد.

PGWPs معمولاً برای مدت زمانی که برابر با مدت زمان برنامه آموزشی است که دانشجو تکمیل کرده است، تا سه سال معتبر است. دانشجویان فارغ التحصیلی اخیراً واجد شرایط برای PGWP سه ساله شدند، بدون توجه به طول برنامه.

بیشتر مسیرهای مقیم دائمی حداقل نیاز به یک سال تجربه کار تمام وقت دارند، و آنها تجربه کار کانادایی را ارزشمند می دانند. PGWP ممکن است به دانشجویان بین المللی اجازه دهد تا تجربه کاری را که برای درخواست برنامه اقامت دائمی، مانند آنهایی که تحت ورود سریع، یا برنامه نامزد استانی (PNP) هستند، نیاز دارند، بدست آورند.

“اگر با یک شهروند کانادایی ازدواج کنید، به طور خودکار شهروند می شوید”

ازدواج با یک شهروند کانادایی یا مقیم دائمی به طور خودکار PR یا شهروندی را به همسر خارجی اعطا نمی کند.

پس از ازدواج یک زوج، شهروند کانادایی یا مقیم دائمی باید همسر خود را برای اقامت دائمی حمایت کند. ممکن است طول بکشد تا مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تا 12 ماه برای پردازش این درخواست ها.

در این میان، همسرانی که خارج از کانادا زندگی می کنند، ممکن است واجد شرایط برای ورود با ویزای بازدید کننده باشند و سپس در حالی که منتظر هستند IRCC تصمیم نهایی در مورد وضعیت PR آنها را صادر کند، برای یک مجوز کار باز همسری درخواست کنند. هنگامی که یک همسر حمایت شده وضعیت PR را دریافت می کند، آنها باید سپس همان شرایط واجدین شرایط برای شهروندی را مانند هر مقیم دائمی از هر یک از برنامه های مهاجرت یا مسیرهای کانادا تکمیل کنند.

نمایش خبر  مهاجرت ممکن است به کاهش نرخ بهره به کانادا کمک کند

“همه یک شغل را به محض ورود به کانادا پیدا می کنند”

جمعیت کانادا در حال پیر شدن است و با افزایش تعداد بازنشستگی ها، تعداد فرصت های شغلی نیز افزایش می یابد.

با این حال، با وجود تعداد فرصت های شغلی و کمبود نیروی کار ماهر در کانادا، پیدا کردن کار ممکن است طولانی تر از آنچه پیش بینی شده است. این موضوع به خصوص برای افرادی که تجربه کار، تحصیلات یا مهارت های زبانی لازم برای پر کردن فاصله های فوری در نیروی کار کانادا را ندارند، صادق است.

برخی از این فاصله ها شامل شغل هایی است که در زیر دسته بندی انتخابات Express Entry قرار دارند. این قرعه کشی ها برای کاندید های Express Entry هستند که تجربه کار یا شغل در:

شغل های بهداشت و درمان حرفه های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) شغل های حرفه ای، مانند نجاران، لوله کشان و پیمانکاران شغل های حمل و نقل شغل های کشاورزی و غذای کشاورزی همچنین یک دسته بندی برای افرادی وجود دارد که تسلط قوی بر زبان فرانسه دارند.

این دسته بندی ها چند نمونه از شغل هایی هستند که ممکن است برای کاندید های واجد شرایط کمتر سخت باشد کار پیدا کنند. با این حال، برخی از این شغل ها، به خصوص آنهایی که در حوزه بهداشت و حرفه ها هستند، نیاز به مجوز از یک اقلیمی دارند. این بدان معناست که زمان بیشتری برای افرادی که تحصیلات یا تجربه کار بین المللی دارند، برای اعتبار سنجی می برد.

چندین عامل دیگر می تواند باعث شود پیدا کردن کار در کانادا زمان برتر باشد. به عنوان مثال، Indeed.ca، یک سایت جستجوی شغلی محبوب، می گوید که مدیران استخدام ممکن است نیاز به چندین مصاحبه، آزمون یا سایر ارزیابی ها داشته باشند قبل از اینکه تصمیم بگیرند.

نمایش خبر  کاندیداهای اکسپرس انتری تحت تاثیر تغییرات NOC که امروز اجرا می شود خواهند بود.

مکان شما نیز می تواند نقشی در مدت زمانی که طول می کشد تا کار پیدا کنید، بازی کند زیرا ممکن است صنعت بزرگی برای مجموعه مهارت های شما وجود نداشته باشد.

راه های مهاجرت به کانادا برای جدا کردن واقعیت از خیال، بهترین مکان برای شروع سفر مهاجرت، تحقیق در مسیری است که برای شما مناسب است.

بیش از 100 مسیر مهاجرت برای کسانی وجود دارد که می خواهند به کانادا بیایند. بسیاری از آنها برنامه های مهاجرت اقتصادی برای کارگران ماهر یا دانشجویان بین المللی هستند اما همچنین ممکن است از طریق حمایت از کلاس خانواده یا به عنوان پناهنده یا مهاجر کلاس انسان دوستانه وارد شوید، اگر واجد شرایط در این دسته بندی ها باشید.

کانادا قصد دارد در سال 2024، 485,000 مهاجر دائمی جدید را پذیرایی کند، که این تعداد بیشتر از 471,550 نفری است که در سال 2023 پذیرفته شدند. این هدف در سال 2025 و 2026 به 500,000 نفر افزایش می یابد. این اهداف مهاجرت رکورد نشان می دهد که کانادا برای مهاجران جدید با مجموعه مهارت های متنوع یا شرایط زندگی باز است.