ردکردن این
کاندیداهای اکسپرس انتری تحت تاثیر تغییرات NOC که امروز اجرا می شود خواهند بود.

تاریخ انتشار

IRCC امروز به سیستم NOC 2021 تغییر وضعیت می دهد.  در اینجا چیزی است که باید قبل از اعمال این تغییر بدانید.

 

توجه: CLB به معیار زبان کانادایی اشاره دارد

نکته کلیدی در مورد نقاط فاکتور انتخاب برای FSWP

 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا امروز به نسخه 2021 سیستم طبقه‌بندی مشاغل ملی منتقل می‌شود، تغییری که از زمان اعلامیه در 27 جولای در حال انجام است.
 این حرکت باعث تغییر در واجد شرایط بودن برخی از برنامه‌های مهاجرتی بیش از ۱۰۰ کانادا، از جمله اکسپرس اینتری می‌شود.
 به عنوان مثال، در حالی که سیستم فعلی NOC (NOC 2016) مستلزم آن است که یک نامزد اکسپرس اینتری دارای تجربه کاری طبقه بندی شده در انواع مهارت های NOC 0، A یا B باشد، تغییر IRCC به NOC 2021 تغییری به سمت آموزش و سیستم مسئولیت ها و تجربه به همراه خواهد داشت.

 این گونه است که دسته‌های نوع مهارت سیستم NOC فعلی با دسته‌های TEER سیستم NOC 2021 مطابقت دارند.

NOC 2016NOC 2021
Skill Type 0TEER 0
Skill Level ATEER 1
Skill Level BTEER 2
Skill Level BTEER 3
Skill Level CTEER 4
Skill Level DTEER 5

معیارهای واجد شرایط بودن NOC 2021 برای اکسپرس اینتری به روز شده است

معیارهای واجد شرایط بودندسته تجربه کاناداییبرنامه کارگران ماهر فدرالبرنامه تجارت ماهر فدرال
مهارت های انگلیسی یا فرانسویCLB 7 برای مشاغل TEER 0 یا TEER 1.  CLB 5 برای مشاغل TEER 2 یا TEER 3CLB 7CLB 5 برای صحبت کردن و گوش دادن؛  CLB 4 برای خواندن و نوشتن
نوع/سطح تجربه کاریتجربه کاری کانادایی در شغلی که در یک یا چند مورد از این دسته‌های NOC TEER فهرست شده است: TEER 0، TEER 1، TEER 2، یا TEER 3.تجربه کاری در شغلی که در یکی از این دسته‌های NOC TEER فهرست شده است: TEER 0، TEER 1، TEER 2، یا TEER 3.تجربه کاری در یک تجارت ماهر تحت گروه های کلیدی TEER 2 یا TEER 3.*
میزان سابقه کاریک سال در کانادا در سه سال گذشته (چه ترکیبی از کار تمام وقت یا پاره وقت).یک سال مستمر در 10 سال گذشته (ترکیبی از مشاغل پاره وقت، تمام وقت یا بیش از یک شغل در شغل اصلی شما).دو سال در پنج سال گذشته (چه ترکیبی از کار تمام وقت یا پاره وقت)
پیشنهاد کارلازم نیست.لازم نیست اما برای داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر می توانید امتیاز معیارهای انتخاب (FSW) را دریافت کنید.یک پیشنهاد شغلی معتبر برای اشتغال تمام وقت برای مجموع مدت حداقل یک سال یا گواهی صلاحیت در آن حرفه ماهر صادر شده توسط یک مقام استانی، منطقه ای یا فدرال کانادا.
تحصیلاتلازم نیست.تحصیلات متوسطه الزامی است.  شما می توانید امتیازات معیارهای انتخاب (FSW) بیشتری را برای تحصیلات پس از دبیرستان خود دریافت کنید.لازم نیست.

* گروه‌های کلیدی TEER 2 و 3 که برای FSTP واجد شرایط هستند عبارتند از: گروه اصلی 72، افسران و کنترل‌کننده‌های تجارت فنی و حمل و نقل، به استثنای گروه اصلی 726، افسران و کنترل‌کننده‌های حمل و نقل.  گروه اصلی 73، معاملات عمومی;  گروه عمده 82، ناظران منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات وابسته.  گروه عمده 83، مشاغل منابع طبیعی و تولیدات وابسته.  گروه اصلی 92، ناظران پردازش، تولید و تاسیسات، و اپراتورها و کنترل کننده های تاسیسات.  گروه اصلی 93، اپراتورهای کنترل و فرآیند مرکزی و مونتاژکنندگان و بازرسان مونتاژ هواپیما، به استثنای گروه اصلی 932، مونتاژکنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما.  گروه کوچک 6320، آشپز، قصاب و نانوا، و;  گروه واحد 62200 سرآشپزها.

نمایش خبر  اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا بودجه اضافی برای برنامه آزمایشی زنان تازه واردی که مورد تبعیض نژادی واقع شده اند اختصاص داد

امتیازهایی که برای عوامل انتخاب به‌عنوان بخشی از برنامه کارگران ماهر فدرال داده می‌شود، اکنون از نمودار به‌روزرسانی‌شده نوع/سطح مهارت که با سیستم NOC 2021 معرفی شده است، پیروی می‌کند.

 مثال: اگر داوطلبی 10 امتیاز برای استخدام ترتیب داده شده در نوع مهارت/سطح 0، A یا B دریافت می کرد، همچنان آن امتیاز را برای استخدام ترتیب داده شده در TEER 0، 1، 2 یا 3 دریافت می کند.

تغییرات صلاحیت شغلی برای اکسپرس اینتری با انتقال به NOC 2021 در راه است

با انتقال به NOC 2021، 16 شغل به تازگی واجد شرایط اکسپرس اینتری خواهند شد، در حالی که سه شغل واجد شرایط نیستند.  سه شغل جدید واجد شرایط برای برنامه‌هایی با معیارهای صلاحیت شغلی گسترده‌تر، مانند برخی از جریان‌های برنامه نامزد استانی واجد شرایط خواهند بود.

 16 شغل جدید واجد شرایط:

  • مدیران حقوق و دستمزد
  •  دستیاران دندانپزشکی و دستیاران آزمایشگاه دندانپزشکی
  •  دستیاران پرستار، دستور دهندگان، و همکاران خدمات بیمار
  •  دستیار فنی داروخانه و دستیار داروخانه
  •  دستیار معلم دوره ابتدایی و متوسطه
  •  کلانترها و ضابطان
  •  افسران خدمات اصلاحی
  •  مجریان آیین نامه و سایر افسران نظارتی
  •  متخصصین زیبایی، الکترولوژیست و مشاغل مرتبط
  •  نصاب و سرویس دهنده مسکونی و تجاری
  •  کنترل کننده آفات و بخور
  •  سایر تعمیرکاران و سرویس دهندگان
  •  رانندگان کامیون های حمل و نقل
  •  رانندگان اتوبوس، اپراتورهای مترو و سایر اپراتورهای حمل و نقل
  •  اپراتور تجهیزات سنگین
  •  مونتاژکنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما

سه شغل جدید فاقد صلاحیت:

  • Other performers
  • Program leaders and instructors in recreation, sport, and fitness
  • Tailors, dressmakers, furriers, and milliners

انتقال به NOC 2021 پیامدهایی بر CRS خواهد داشت

مانند تغییراتی که در بالا با FSWP توضیح داده شد، امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع  که برای استخدام منظم داده می‌شود، اکنون از نمودار به‌روزرسانی‌شده نوع/سطح مهارت که با سیستم NOC 2021 معرفی شده است، پیروی می‌کند.

نمایش خبر  10 سوال رایج از سوی ویزیتورها از کانادا

 به عنوان مثال: اگر داوطلبی 50 امتیاز برای استخدام ترتیب داده شده در نوع مهارت/سطح 0، A یا B دریافت کرده باشد، اگر NOC او در TEER 0، 1، 2 یا 3 باشد، همچنان این امتیازات را خواهد گرفت.

مراحل بعدی بر اساس موقعیت شخصی شما

بسته به جایی که یک نامزد فردی در سفر اکسپرس اینتری خود قرار دارد، IRCC به اقدامات مختلفی مطابق با تغییر به NOC 2021 نیاز دارد.

 اولاً، کسانی که هنوز نمایه اکسپرس انتری ارسال نکرده‌اند اما قصد دارند در تغییر امروز یا بعد از آن این کار را انجام دهند، باید کد شغل خود را مطابق با NOC 2021 در هنگام پر کردن نمایه پیدا کرده و ارسال کنند.

 در همین حال، نامزدهایی که نمایه ارسال کرده‌اند اما دعوتنامه درخواست  دریافت نکرده‌اند، دستورالعمل‌های متفاوتی از IRCC دارند.  در این صورت، نامزدها باید هر زمان که بعد از اعمال تغییرات در فردا، نمایه اکسپرس انتری ارسال شده خود را به روز کنند.  برای این کار، فرد باید فهرست NOC 2021 را در وب‌سایت Employment and Social Development Canada (ESDC) جستجو کند و نمایه خود را با دسته TEER و کد شغلی پنج رقمی خود به‌روزرسانی کند.  در نهایت، هر کسی که ITA خود را قبل از 16 نوامبر دریافت کرده است، باید درخواست اکسپرس انتری خود را با استفاده از NOC 2016 (با استفاده از کد NOC ارائه شده در زمان دریافت) ارسال کند