Skip to content
دورۀ 2023 برنامه تجربه بین المللی کانادا (IEC) در حال حاضر باز شده است.

تاریخ انتشار

برنامه تجربه بین المللی کانادا در پیِ افزایش ظرفیت به روی متقاضیان باز است.

برنامه تجربه بین المللی کانادا (IEC) برای دورۀ 2023 درخواست های متقاضیان را می پذیرد.

آغاز پذیرش دورۀ تقاضا پس از اعلام سال گذشته انجام می شود که IEC در حال گسترش برنامه اش می باشد و به نزدیک به 90 هزار متقاضی از کشورهای شریک، فرصت کار و سفر به کانادا را در سال 2023 می دهد.

این برنامه یا ویزا راهی برای رفتن به کانادا و تجربه کار بین الملی برای جوانان 36 کشور شریک است که به متقاضیان تأیید شده فرصت کار در کانادا به همراه مجوز کار و سفر در داخل این کشور را می دهد. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC) امیدوار است که توسعۀ این برنامه به رفع نیازها به نیروی کار در بخش هایی از جمله گردشگری کمک کند که در طول همه گیری کرونا آسیب دیده اند.

برنامه تجربه بین المللی کانادا چیست؟

اتباع کشورهای شریک که توافقنامه جابجایی متقابل جوانان با کانادا امضا کرده اند و کسانی که در محدودۀ سنی واجد شرایط (بین18 تا 29، 18 تا 30 یا 18 تا 35، همه اینها شامل می شوند؛ بسته به ملیت) متقاضی می توانند ویزای تجربه بین المللی کانادا را دریافت کنند. متقاضیان می توانند در سه دسته اقدام کنند:

  • دسته تعطیلات کاری که می تواند تا دو سال مجوز کار باز (OWP) بدهد و دارندگان این مجوز می توانند در بیشتر صنایع در کانادا برای هر کارفرمایی کار کنند؛
  • دسته جوانان متخصص که مجوز کار کارفرمای خاص برای افرادی صادر می کند که پیشنهاد شغلی دارند و قصد دارند با یک کارفرما در کانادا کار کنند؛
  • دسته کارآموزی مشارکتی بین المللی که به اتباع کشورهای عضو که در برنامه مؤسسات (post-secondary) در کشور خودشان ثبت نام کرده اند اجازه می دهد تا در یک شرکت کانادایی دوره کارآموزی ببینند.
نمایش خبر  حمایت از مهاجرت در کانادا در سال 2023 کاهش یافت

این برنامه طبق مدل «ابراز علاقه و دعوت برای درخواست» عمل می کند که در آن متقاضیان علاقمند می توانند مشخصات داوطلب را برای دورۀ برنامه تجربه بین المللی کانادا ارسال کنند. این متقاضیان در صورتی که انتخاب شوند، برای مجوز کار کانادا دعوت نامه ای برای درخواست دریافت می کنند.

در صورت پذیرفته شدن درخواست، متقاضی مجوز کار را تحت دسته خاصی دریافت می کند و می تواند برای طول مدت مشخصی وارد کشور کانادا شده و در آن مشغول به کار شود.

شایستگی برای انتخاب

داوطلبانی که می خواهند در برنامه IEC درخواست دهند باید:

  • شهروند یا صاحب گذرنامه یکی از 36 کشور شریکی باشد که توافقنامه جابجایی جوانان با کانادا امضا کرده اند.؛
  • برای طول مدت اقامت در کانادا گذرنامه معتبر داشته باشند؛
  • در محدودۀ سن واجد شرایط (18 تا 29، 18 تا 30 یا 18 تا 35 سال، بسته به ملیت متقاضی) در زمان درخواست قرار داشته باشند؛
  • زمانی که وارد کانادا می شوند مبلغ 2500 دلار کانادا داشته باشند؛
  • بتوانند برای طول مدت اقامتشان بیمه درمانی بگیرند؛
  • برای کانادا واجد شرایط باشند؛
  • ·       (قبل از حرکت) یک بلیت دوطرفه یا پول لازم برای خرید بلیت رفت در پایان اقامتش در کانادا داشته باشد؛
  • همراه وابستگان نباشند؛
  • هزینه های مربوطه را پرداخت کنند.

افزایش ظرفیت برنامه تجربه بین المللی کانادا در زمانی است که کانادا امیدوار است بیش از پیش و حدود 800 هزار مهاجر اقتصادی در سه سال آینده وارد این کشور شوند. جوانانی که از طریق برنامه IEC تجربه کاری پیش نیاز را پیدا می کنند، ممکن است در آینده برای مهاجرت به کانادا واجد شرایط باشند.

نمایش خبر  انتخاب کارت اعتباری مناسب به عنوان یک تازه وارد در کانادا


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420