Skip to content
دسته تجربه کانادا چیست؟

تاریخ انتشار

مسیری برای کارگران ماهر با تجربه کاری کانادایی.

کارگران ماهر خارجی و دانشجویان بین المللی کانادا ممکن است واجد شرایط یک مسیر سریع برای اقامت دائم باشند – دسته تجربه کانادایی.

 از سال 2008، این برنامه (بخشی از سیستم اکسپرس انتری) به کارگران ماهر خارجی و دانشجویان بین‌المللی که از موسسه‌ای در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، این فرصت را می‌دهد که اقامت دائم و در نهایت شهروند شوند.

چه کسانی واجد شرایط CEC هستند؟

برای واجد شرایط بودن برای CEC باید معیارهای سه دسته را داشته باشید:

  1. سطوح زبان مورد نیاز برای شغل خود را برای هر توانایی زبانی برآورده کنید.  نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن.  آزمون های زبان تا دو سال پس از شرکت در برنامه های CEC معتبر هستند و باید در روز ارسال معتبر باشند.
  1.  حداقل یک سال تجربه کاری ماهر در کانادا در سه سال گذشته قبل از درخواست داشته باشید.  این نیاز را می توان با موارد زیر برآورده کرد: شغل تمام وقت: سی ساعت در هفته به مدت دوازده ماه (1560 ساعت کاری).  یا مدت زمان مساوی در یک موقعیت کاری پاره وقت (یک نفر می تواند به تعداد کار پاره وقت که برای برآورده کردن این نیاز لازم است کار کند) یا کار تمام وقت در بیش از یک شغل (سی ساعت در هفته در بیش از یک شغل).  شغل معادل 1560 ساعت کار).
  1.  تجربه کاری خود را با کار در کانادا در شرایط اقامت موقت با مجوز کار به دست آورده اید.

توجه داشته باشید که برای واجد شرایط بودن برای CEC، طبقه‌بندی خاصی تحت رده شغلی ملی لازم است.  سیستم NOC این است که چگونه دولت مشاغل را بر اساس وظایف شغلی و کاری که یک فرد انجام می دهد طبقه بندی می کند.  برای واجد شرایط بودن برای CEC باید شغلی در NOC 0، A یا B داشته باشید.

نمایش خبر  بیش از 300،000 نفر در سال 2023 شهروند کانادا شدند.

 دانشجویان بین‌المللی که از یک مؤسسه آموزشی تعیین‌شده کانادا  فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند پس از یک سال کار مجاز تحت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی  درخواست دهند.  این نیز راهی برای بهبود رتبه شما در اکسپرس اینتری پوول است.

 دانش‌آموزان خارجی می‌توانند برای مقاصد مهاجرتی از یک مؤسسه تعیین‌شده، «ارزیابی اعتبار تحصیلی»  را تکمیل کنند تا تعیین کنند که چگونه تحصیلات آن‌ها معادل گواهی، مدرک، یا دیپلم کامل شده از یک مؤسسه متوسطه یا پس از دبیرستان کانادا است.

چه کسانی واجد شرایط CEC نیستند؟

داوطلبان، کارآموزان بدون حقوق و افراد خوداشتغال واجد شرایط این برنامه نیستند.  ساعات کاری که به عنوان یک دانشجوی تمام وقت به دست می آید نیز معیاری برای واجد شرایط بودن نیست (حتی اگر این ساعات کار تعاونی باشد).

 علاوه بر این، ساعات کاری بیش از 30 در هفته محاسبه نمی شود، به این معنی که تجربه کاری باید در طول 52 هفته جمع آوری شود.

 علاوه بر این، نمی توانید برای زندگی در کبک برنامه ریزی کنید.  این استان سیستم مهاجرت خود را دارد و کارگران ماهر خود را تحت برنامه‌هایی مانند برنامه کارگران ماهر منظم کبک (QSWP) و برنامه تجربه کبک (PEQ) انتخاب می‌کند.

 در نهایت، شما باید گواهینامه های پزشکی و امنیتی را بگذرانید تا نشان دهید که در کانادا قابل پذیرش هستید.  نامزدهای دارای سوابق کیفری ممکن است اجازه مهاجرت به کانادا را نداشته باشند، اما گزینه‌هایی برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری وجود دارد.

مراحل بعدی برای درخواست چیست؟

هنگامی که واجد شرایط بودن خود را برای درخواست CEC مشخص کردید، باید:

  1. اسناد را برای نمایه خود آماده کنید.  از جمله گذرنامه/سند مسافرتی.  نتایج آزمون زبان؛  مدرک تحصیلی/گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی کانادا؛  نامزدی استانی (در صورت واجد شرایط بودن)؛  پیشنهاد شغلی کتبی (در صورت دریافت) / گواهی تجربه کار / گواهی صلاحیت در یک شغل تجاری توسط یک قلمرو استانی کانادا (در صورت دریافت)؛  و اثبات وجوه
  1.  اگر یک دعوت نامه برای درخواست  دریافت کردید، باید برای درخواست اقامت دائم پاسخ دهید.
نمایش خبر  کانادا اقدامات جدیدی را برای تقویت یکپارچگی دانشجویان بین المللی در جامعه اعلام می کند

دسته تجربه کانادا مسیر سریعی را برای اقامت دائم برای کسانی که تجربه کار کانادایی دارند فراهم می کند و یکی از اصلی ترین راه ها برای مهاجرت افراد به کانادا است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420