Skip to content
دستمزد مهاجران در کانادا در حال افزایش است

تاریخ انتشار

یک مطالعه از سوی اداره آمار کانادا نشان می دهد که درآمد متوسط   مهاجران بدون تجربه کانادایی، کمتر از کسانی است که در کانادا کار و تحصیل کرده اند.

طبق یک مطالعه جدید اداره آمار کانادا، دستمزدهای مهاجران در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

میانگین دستمزد مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ اقامت دائم داشتند، معادل ۳۱۹۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ گزارش شده بود که بالاترین میزان در میان تمام گروه‌های مهاجری است که از سال ۱۹۸۱ به کانادا آمده‌اند. همچنین حدوداً ۴ درصد بیشتر از میزان دستمزد مهاجران ۲۰۱۷ در سال ۲۰۱۸ بود. هنوز هم تقریباً ۱۸ درصد کمتر از میانگین دستمزد کارگران متولد کانادا با ۳۸۸۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ بود.

این یافته ها از مطالعه اخیر اداره آمار کانادا در مورد دستمزد مهاجران به دست آمده است. این مطالعه، داده‌های پایگاه داده مهاجرت طولی را برون‌یابی کرد، که اطلاعاتی را در اختیار محققان قرار می‌دهد تا ویژگی‌های مهاجران کانادایی در زمان پذیرش، و همچنین نتایج اقتصادی و جابجایی منطقه‌ای آنها را مطالعه کنند. این اولین مجموعه از یک مجموعه دو قسمتی در مورد نتایج مهاجرت است. بخش دوم جابجایی مهاجران را مورد بحث قرار می دهد.

وقتی فقط به متقاضیان اصلی برنامه‌های مهاجرتی طبقه اقتصادی نگاه می‌کنیم، متوسط   دستمزدها از افراد متولد شده در کانادا در سال ۲۰۱۹ بالاتر بود. این مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ وارد شدند، یک سال بعد میانگین حقوق ۴۳۶۰۰ دلار داشتند که بیش از ۱۲ درصد بالاتر از میانگین دستمزد کانادا در همان سال (۳۸۸۰۰ دلار) است.

دلیل این امر ممکن است به نحوه انتخاب مهاجران طبقه اقتصادی مربوط باشد.

نمایش خبر  آیا می توانم با سابقه کیفری وارد کانادا شوم؟

در این گزارش آمده است: متقاضیان اصلی در دسته‌های اقتصادی به دلیل توانایی آنها برای ادغام در بازار کار کانادا و کمک به اقتصاد انتخاب می‌شوند. بیشتر آنها دارای تحصیلات بالاتر از متوسطه و دانش حداقل یک زبان رسمی هستند.

تجربه کاری کانادایی باعث افزایش درآمد می شود

به نظر می رسد داشتن تجربه قبل از مهاجرت در کانادا بر دستمزد مهاجران تأثیر می گذارد، زیرا ابزاری را برای مهاجران فراهم می کند تا مهارت های زبانی و دانش بازار کار کانادا را بهبود بخشند. تجربه کانادایی به سه گروه طبقه‌بندی می‌شود: تجربه کار و تحصیل، فقط تجربه کار، و فقط تجربه تحصیلی.

مهاجرانی که قبل از پذیرش هم تجربه کار و هم تجربه تحصیلی داشتند، یک سال بعد بالاترین میانگین دستمزد را داشتند. برای این مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ پذیرفته شدند، متوسط   دستمزد آنها در سال ۲۰۱۹، معادل ۴۴۶۰۰ دلار بود که حتی بیشتر از افراد متولد کانادا که میانگین دستمزد سالانه آنها را ۳۸۸۰۰ دلار گزارش کرده‌اند، بود.

بطور ویژه، تجربه مرتبط با کار، از دستمزد مهاجران در سال اول پس از ورود پشتیبانی کرد. مهاجرانی که فقط قبل از ورود در سال ۲۰۱۸  تجربه کار داشتند، میانگین دستمزد سال ۲۰۱۹، معادل با ۳۹۳۰۰ دلار داشتند که آن نیز بالاتر از جمعیت متولد کانادا بود.

مهاجرانی که به تازگی تجربه تحصیل قبل از ورود را داشتند، کمترین میانگین دستمزد را یک سال پس از ورود داشتند (۱۵۱۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹)، احتمالاً به این دلیل که این گروه به طور متوسط   از همتایان خود جوان تر هستند.

در هر سه گروه، مهاجران ۲۰۱۸ یک سال پس از ورود، دستمزد متوسط   بالاتری نسبت به مهاجرانی که در سال ۲۰۱۷ وارد شدند، داشتند.

تفاوت دستمزد زن و مرد

بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، متوسط   دستمزدها برای مردان و زنان در همه گروه‌های مهاجرتی افزایش یافت، اما مردان و زنان مهاجر از این افزایش‌ها سود متفاوتی بردند.

در میان متقاضیان اصلی طبقه اقتصادی، متوسط   دستمزد زنان کمتر از مردان شروع شد و متوسط   دستمزد مردان سریعتر افزایش یافت. در نتیجه، شکاف دستمزد متوسط   بین مردان و زنان در طول زمان به نفع مردان افزایش یافت. این مطالعه می گوید تجزیه و تحلیل بیشتر برای تعیین دلیل این موضوع نیاز است.

همه مقوله های مهاجرتی دیگر اثر معکوس داشتند. متوسط   دستمزد زنان حتی پایین‌تر از مردان شروع شد، اما در دسته‌های مهاجرتی زیر سریع‌تر از مردان افزایش یافت: وابستگان اقتصادی (مانند همسران متقاضیان اصلی)، پناهندگان، و مهاجران تحت حمایت مالی خانواده.

با افزایش   دستمزد متوسط زنان در این دسته بندی‌ها، شکاف دستمزد بین مردان و زنان در طول دوره مطالعه کاهش یافت.

نسبت متوسط   دستمزد زنان مهاجر در مقابل مردان مهاجر، پذیرفته شده در سال ۲۰۰۹ بر اساس طبقه بندی مهاجرت، ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹