Skip to content
درخواست‌های اکسپرس اینتری دوباره در مدت 6 ماه رسیدگی خواهند شد دپارتمان مهاجرت کانادا تأیید کرد که درخواست‌های جدید اکسپرس اینتری در 6 ماه رسیدگی خواهند شد.

تاریخ انتشار

پیش از همه‌گیری، دولت کانادا اکثر درخواست‌های اکسپرس اینتری را در 6 ماه پردازش می‌کرد.

اگرچه بدلیل همه‌گیری، متقاضیان زمان بیشتری را باید منتظر می‌ماندند.

کاندیداهای اکسپرس اینتری کلاس تجربه غیرکانادایی بطور میانگین 20 ماه منتظر هستند تا اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) درخواست اقامت دائمشان را نهایی کند.

خوشبختانه، IRCC به تازگی اعلام کرد که بزودی زمان بررسی اکثر درخواست‌های اکسپرس اینتری به شش ماه بازمیگردد. این اتفاق در اوایل جولای که IRCC دعوت‌های اکسپرس اینتری را برای برنامه کارکنان ماهر فدرال(FSWP)، CEC و برنامه نیروی متخصص فدرال(FSTP) ازسربگیرد، اتفاق می‌افتد.

عادی شدن اکسپرس اینتری در اوایل جولای بنابه‌دلایل متعددی خبر مهمی است. اولاً اکسپرس اینتری روش اصلی IRCC برای پذیرش کارکنان ماهر در کاناداست. دعوت‌نامه‌های اقامت دائم برای متقاضیان FSWP از دسامبر 2020 به صورت موقت متوقف شدند و کاندیداهای CEC از سپتامبر 2021 دعوت‌نامه نگرفته‌اند. اما از جولای دیگر اینگونه نخواهد بود. از سال 1967 تا شروع همه‌گیری FSWP اصلی‌ترین روش پذیرش مهاجران ماهر بوده است درحالیکه CEC یک سومِ رکورد 405هزار نفری مهاجران وارد شده به کانادا در سال 2021 را تشکیل می‌دهد. ازسرگیری دعوت‌های این دو برنامه به صدها کاندیدا فرصت رسیدن به هدفشان یعنی اخذ اقامت دائم کانادا را داد.

همچنین ازسرگیری دعوت‌ها خبر خوبی برای کارفرمایان کاناداییست. طبق گزارش آمار کانادا، کانادا بیش از 800000 شغل قابل تصدی و کمترین نرخ بیکاری در تاریخش را دارد. کارفرمایان به مهاجران بیشتری برای کمک به کمبود نیرو نیاز دارند. این که اکسپرس اینتری به حالت عادی برمیگردد و به بیشتر درخواست‌ها در 6 ماه رسیدگی می‌شود به این معناست که کارفرمایان در آینده به استعدادهای بیشتری دسترسی خواهند داشت که برای حمایت از بازیابی اقتصادی در دوران پساکرونا ضروری است. بازگشت زمان پردازش به 6 ماه برای کاندیداهای مهاجرت هم مهم است. چراکه دوباره اکسپرس اینتری به سریع‌ترین راه برای اخذ اقامت دائم کارکنان ماهر تبدیل می‌شود. زمان پردازش سایر 100 مسیر مهاجرت کلاس اقتصادی، بیش از 6 ماه است.

نمایش خبر  بیش از 300،000 نفر در سال 2023 شهروند کانادا شدند.

از این رو بهتر است پروفایل اکسپرس اینتری خود را به موقع آماده کنید چراکه انتخاب‌های تمام برنامه‌ها از اوایل جولای ازسرگرفته می‌شود. آماده‌سازی و بارگذاری پروفایل در سایت IRCC زمان‌بر است پس بهتر است از الآن شروع کنید. باید امتحان زبانتان را رزرو کنید و در آن شرکت کنید. بعلاوه ممکن است برای دریافت ارزیابی مدرک تحصیلی(در صورت لزوم) نیاز به زمان اضافه داشته باشید و سایر مدارک لازم را جمع‌آوری کنید. زمان مهم است پس بهتر است از پیش آماده باشید تا از تأخیر جلوگیری شود.

حتی اگر پیش از جولای هم وارد مجموعه اکسپرس اینتری شوید،  می‌توانید از مزایایی برخوردار شوید. مثلاً IRCC انتخاب‌های دو هفته یکبار اکسپرس اینتری خود را ادامه می‌دهد تا از کاندیداهای برنامه نامزدی استانی(PNP) دعوت کند. بودن در مجموعه به شما شانس انتخاب شدن توسط یک استان یا قلمرو را برای درخواست PNP پیشرفته می‌دهد. اگر نامزد شوید، مجازاً دریافت دعوت‌نامه اقامت دائم شما از IRCC تضمین می‌شود. دومین مزیت بزرگ این است که اگر کانادا بخواهد از قانون تساوی‌شکنی استفاده کند، شما برگ برنده دارید. اگر چند کاندیدا امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندیشان (CRS) برای دعوت شدن به درخواست اقامت دائم یکسان باشد، IRCC به کاندیداهایی که پروفایلشان را زودتر بارگذاری کرده باشند، اولویت می‌دهد.

در آینده، اکسپرس اینتری به ایفای نقش مهم خود در سیستم مهاجرت و اقتصاد کانادا ادامه می‌دهد. از سال 2024، IRCC بدنبال پذیرش بیش از 110000 مهاجر اکسپرس اینتری در سال است. ممکن است شما یکی از افرادی باشید که از اکسپرس اینتری و پردازش سریع‌تر آن با شروع کردن هرچه سریع‌تر فرایند استفاده می‌برید.

نمایش خبر  چگونه IRCC برنامه دارد از جوامع حمایت کند

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420