Skip to content
دادگاه عالی کانادا اعلام کرد یک فرد تنها در صورتی صلاحیت ورود ندارد که تهدیدی بر امنیت ملی باشد.

تاریخ انتشار

در تاریخ 27 سپتامبر، دیوان عالی کانادا یک تصمیم بسیار مهم در زمینه قوانین مهاجرت اعلام کرد که قدرت مقامات مهاجرتی و دیوان‌ها را در مورد اخراج شهروندان خارجی بدون سوابق کیفری در زمینه امنیت ملی محدود می‌کند.
در موردی که در دیوان عالی بررسی شد، مورد میسون علیه کانادا (شهروندی و مهاجرت) بود، که ارل میسون و سیفسلام دلیو، هر دو شهروند خارجی در کانادا بودند. آقای میسون به اتهام کشتن تلاشی و تخلف از استفاده از اسلحه پس از یک اختلاف با یک مرد در یک بار مورد تعقیب قرار گرفت. به دلیل تأخیر، این اتهام‌ها در نهایت کنسل شدند. در مورد آقای دلیو نیز، او متهم به انجام اعمال خشونت علیه شرکاء محرمانه بود. برخی از این اتهام‌ها کنسل شدند و او به سه اتهام دیگر اقرار کرد.
بعد از این دو حادثه، آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) گزارش‌هایی تهیه کرد که بر اساس ماده 34(1)(e) از قانون مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRPA) هر دو مرد به اخراج از کانادا متهم شدند.
ماده 34(1)(e) از قانون IRPA می‌گوید که “یک ساکن دائمی یا یک شهروند خارجی به دلایل امنیتی به خاطر انجام اعمال خشونتی که ممکن است جان یا امنیت افراد در کانادا را تهدید کند یا ممکن است تهدید کند، اخراج می‌شود.”

دو مرد در نهایت به اخراج از کانادا متهم شدند. دیوان اخراج‌پذیری “اعمال خشونتی” را به مفهوم گسترده‌ای در ماده 34(1)(e) تفسیر کرد، بدون اینکه نیاز به ارتباط با امنیت ملی یا امنیت کانادا داشته باشد. این به این معنا بود که رفتار خشونت‌آمیز هر دو مرد، با وجود عدم تهدیدی به امنیت ملی، کافی بود تا مردان را اخراج‌پذیر در نظر گیرند.
دو مرد از تصمیم دیوان مخالفت کردند و تصمیماتشان را اعتراض کردند، در نهایت به دیوان عالی رسیدند.
دیوان عالی تصمیم گرفت که یک شخص فقط تحت ماده 34(1)(e) از قانون IRPA اخراج‌ پذیر به کانادا اعلام می‌شود اگر در رفتار خشونتی ای که به امنیت ملی یا امنیت کانادا مرتبط است، شرکت کرده باشد. از آن زمان که آقای میسون و آقای دلیو اتهامی به انجام اعمال خشونتی مرتبط با امنیت ملی یا امنیت کانادا نداشتند، تبصره 34(1)(e) اساس برای عدم اعتبار هر یک از افراد تهیه نکرده بود.

نمایش خبر  چگونه از نیجریه اسپانسر همسر خود شویم 

مورد مذکور، به دیوان عالی کانادا فرصتی را داد تا مفاد گسترده قوانین عدم اعتبار امنیتی کانادا را و نحوه تفسیر آن‌ها در در نظر گرفتن عدم اعتبار به کشور روشن کند.

به گفته فعالان و کارشناسان حقوقی، تصمیم گیری مقامات و دیوان‌های دولتی را از گسترش معطلی بیش از اندازه برای کنترل کردن افرادی که می‌خواهند از کشور خارج شوند محدود می‌کند و در تصمیمات اخراج از کشور مؤثر خواهد بود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420