Skip to content
تعداد مجوز های تحصیلی مورد رسیدگی قرار گرفته برای دانشجویان هندی کاهش یافته است و متقاضیان از دیگر مناطق این کاهش را جبران می کنند.

تاریخ انتشار

داده‌هایی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان مجوز تحصیلی کانادایی برای دانشجویان هندی از ژوئیه امسال به بعد بیش از 40٪ کاهش یافته است.

بین ژوئیه و اکتبر 2022، دولت کانادایی تقریباً 146،000 متقاضی جدید پروانه تحصیلی برای دانشجویان هندی را پردازش کرده است. با این حال، در همان دوره در 2023، دولت کمتر از 87،000 مورد را پردازش کرده است.

این بدان معناست که از ژوئیه تا اکتبر 2023، 60,000 پروانه تحصیلی کمتر برای دانشجویان هندی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این داده‌ها از یک مقاله به تازگی منتشر شده توسط ApplyBoard، یک پلتفرم آنلاین برای جذب دانشجویان بین‌المللی، ارائه شده است و نشان می‌دهد که این کاهش ممکن است ناشی از این باشد که دانشجویان بین‌المللی بیشتری در رسانه‌های اجتماعی درباره مشکلاتی که در کانادا روبرو شده‌اند، به ویژه افزایش هزینه زندگی، گفتار کرده‌اند.

برای آزمایش این نظریه، ApplyBoard یک تحلیل احساساتی از رسانه‌های برتر هند انجام داد. این پلتفرم متوجه شد که بین آوریل و اوت 2023، تعداد مقالات نوشته شده در مورد مسکن در کانادا پنج‌برابر شده است نسبت به همان دوره در سال 2022. علاوه بر این، درصد محتواهای معلق شده به عنوان منفی، از 12 به 30٪ افزایش یافته است.

گفته شده است که در پاسخ به فشارهای تورمی و افزایش هزینه زندگی، دولت کانادا چندین سیاست را معرفی و حفظ کرده است تا به ساکنان خود در پرداخت هزینه‌هایشان کمک کند.

در حال حاضر، دولت کانادا برای مقابله با افزایش هزینه های زندگی چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

در پاسخ به فشارهای تورمی و افزایش هزینه های زندگی، دولت کانادا چندین سیاست را معرفی و حفظ کرده است تا به ساکنان در پرداخت هزینه هایشان کمک کند.

نمایش خبر  IRCC توسعه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی را اعلام کرد

طرح قابلیت پرداخت هزینه‌ها شامل اقدامات مختلفی است که نمایندگان دولت کانادا 12.1 میلیارد دلار استرالیایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا قابلیت پرداخت هزینه ها را در سراسر کشور افزایش دهند.

بعضی از این اقدامات شامل کاهش هزینه‌های مراقبت از کودکان به میزان 50% در استان انتاریو، افزایش پنشیون امنیت اجتماعی (OAS) برای سالمندان به میزان 10% و فهرست‌بندی مزایا و کمک‌های مختلف به منظور پیگیری تورم است.

از اول ژانویه، وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) الزامات هزینه زندگی برای متقاضیان مجوز تحصیلی را افزایش خواهد داد. الزامات فعلی از اوایل دهه 2000 تعیین شده بود و از آن زمان تنظیم نشده است. IRCC می‌گوید که تنظیم این الزامات، آسیب‌پذیری و سوءاستفاده دانشجویان را با آماده کردن آنها برای هزینه بالای زندگی در کانادا جلوگیری خواهد کرد.

اغلب استان‌ها نیز برنامه‌هایی دارند که به شهروندان خود اختصاص داده شده‌اند که شامل کمک‌های مالی برای هزینه‌های پزشکی، مزایای کارگری و کمک‌های شغلی برای مراقبت از کودکان می‌شود. علاوه بر این، دولت‌های استانی مسئولیت ارائه مسکن مقرون به صرفه و پشتیبانی از مسکن را دارند.

آیا تعداد کمتری دانشجوی هندی به کانادا خواهند آمد؟

بر اساس گفته‌های ApplyBoard، نرخ تأیید مجوز تحصیلی باید بررسی شود تا اثر واقعی ورود دانشجویان را ارزیابی کند.

نرخ تأیید مجوز تحصیلی برای دانشجویان هندی ادامه داشته است. در واقع، تعداد 32000 دانشجوی هندی در سال جاری نسبت به سال قبل برای تحصیل در کانادا تأیید شدند، با وجود کاهش در برنامه‌های پردازش شده.

در سال 2022، کانادا 551405 دانشجوی بین‌المللی از 184 کشور را به استقبال آورد. کشور منبع اصلی دانشجویان بین‌المللی واردکننده به کانادا در سال 2022، هند بود که 226450 دانشجوی هندی داشتیم.

نمایش خبر  مزایای مهاجرت به کانادا

کانادا در مسیری است که احتمالاً تعداد مجوزهای تحصیلی تأیید شده برای دانشجویان هندی در سال 2022 را فراتر خواهد رسید. اگر حجم پردازش‌ها نزدیک به نصف کل حجم پردازش‌های سال 2022 بماند، ApplyBoard پیش‌بینی می‌کند که در سال 2023، 200000 تا 210000 دانشجوی هندی مجوز تحصیل در کانادا را دریافت می‌کنند، تا چه نرخ تأیید فعلی حفظ شود.

دانشجویان بین‌المللی غیر از هند


با توجه به اطلاعات ApplyBoard، دانشجویان از کشورهای دیگر به جز هند هنوز علاقه زیادی به تحصیل در کانادا دارند. به ویژه، از ژوئیه تا اکتبر 2023، تعداد مجوزهای تحصیلی پردازش شده برای تمام کشورها 34% افزایش یافت. تا دسامبر 2023، تعداد مجوزهای تحصیلی پردازش شده 52% از کل سال گذشته افزایش یافته است.

در نتیجه افزایش، مجموعه گسترده‌تری از متقاضیان به مؤسسات آموزشی کانادا منتقل می‌شوند. در حالی که دانشجویان هندی تقریباً نیمی از کل مجوزهای تحصیلی سال گذشته را ارائه داده‌اند، آنها تنها 36% از کل مجوزهای تحصیلی در سال 2023 را اشغال کرده‌اند.